Pagina 44 van 174

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 06 nov 2016, 15:32
door Cornelia
Na het bestuderen van de weersverwachting(en) toch de wandelschoenen aan voor een rondje Gooi en Wijdemeren Herfst vanuit Ankeveen.
Heerlijk dat ook voor de 15 km. een leuke route was uitgezet.
Vanaf de Cannenburgerweg ging het rechts de Herenweg op.
Omdat we de verharde route liepen moesten we een stukje van 1 km. omlopen.
Een lange weg maar allerminst saai want er stonden hier prachtige paddenstoelen in de berm.
Vanaf het Stichts End gaan we links het Bergse pad op (onderdeel van de groene wissel Naarden-Bussum) en pad door de Ankeveense plassen.
Aan het eind rechts en hadden de Spiegel en Blijkpolderplas links en de Ankeveense plassen rechts.
Dan ging het een stukje langs de N523 en de N236. Net zoals bij ons zijn ze hier ook bezig met verbreding van provinciale wegen.
We staken op bij fort Uitermeer in Paviljoen Uit en Meer.
Prachtig gelegen met uitzicht op de Vecht. Na de cappucino gingen we richting 's Gravelandseweg en de Kreugerlaan om onze weg te vervolgen langs de 's Gravelandsevaart.
Hadden we op eerste stuk een tijdje onze poncho"s nodig gehad nu leek het er op dat er weer een buitje op ons aan kwam.
Poncho aan maar daar schrok de regen zeker van want het zette niet door. De poncho bood mij zo wat bescherming want het was even koud.
De huizen die hier staan hebben in hun achtertuin het Naardermeer.
We staken de Gooilandseweg over en via de Loodijk gingen we Ankeveen weer in.
Over het Hollands End met leuke huizen versierd met blauwe accenten. De een uitbundig de ander subtiel.
Bleek voor een af andere expositie te zijn. Leuk dat zo'n straat dat promoot.
Via de Stichtse kade werden we nog even getrakteerd op een mooi stukje buiten gebied met een stuk of 6 hizen op een kluitje.
Vroeger vast wonen achteraf maar nu een onbetaalbaar plekje.
En toen ging het de Cannenburgerweg al weer op maar dan zijn we er nog niet en inmiddels begon de lucht weer te betrekken.
Toch voor de zekerheid de poncho om maar voor de ergste regen waren we binnen.

De regen en vooral de voorspelde wind viel erg mee. In de zon was het zelfs warm.
Lekker gewandeld, vlak voor de rust schoot het weer in de re. enkel dus het tweede gedeelte ging niet zo snel.
Rondje was zeker de moeite waard en volgend jaar toch eens plannen maken om het rondje Naardermeer te gaan lopen.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 06 nov 2016, 18:32
door Sammie6306
Vanmiddag een klein rondje gewandeld met mijn nicht, 8km rondom Oosterbeek. Deel van een etappe van 'Dwars door Gelderland'. Tussendoor vooral heel lang geborreld bij het Bilderbeek hotel. Was gezellig :icon_cool:
Geen spatje regen gehad!

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 06 nov 2016, 23:24
door footloose
Gisteren met mijn zus en twee van onze honden de Maarten Luther wandeltocht gelopen in Amerongen e.o.
Deze tocht wordt altijd de eerste zaterdag na hervormingszondag gehouden (vandaar 'Maarten Luther'). Dat is ook de reden dat je stempels kunt ophalen bij verschillende kerkjes langs de route. Leuk idee maar het zorgt er ook voor dat je meer dan je lief is langs autowegen wandelt. Terwijl het Amerongse bos en het Leersumse Veld prachtige natuurgebieden zijn. De bomen zijn prachtig gekleurd en zo nu en dan brak de zon door en zette het bos in vuur en vlam. De honden mochten helaas de kerkjes niet in en dus misten we overal de koffie en thee. We hebben dus 23 kilometer min of meer non-stop gewandeld en dat kan ik vandaag wel voelen hoor! Nou ja, volgende keer gaan we gewoon weer fijn op het rusten oefenen. Gelukkig was het begin- en eindpunt bij 't Berghuis, een gezellige horecagelegenheid waar we na afloop nog even alcoholvrij hebben geborreld met een bittergarnituur.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 07 nov 2016, 12:17
door Fien
Cornelia schreef:Na het bestuderen van de weersverwachting(en) toch de wandelschoenen aan voor een rondje Gooi en Wijdemeren Herfst vanuit Ankeveen.
Heerlijk dat ook voor de 15 km. een leuke route was uitgezet.
Vanaf de Cannenburgerweg ging het rechts de Herenweg op.
Omdat we de verharde route liepen moesten we een stukje van 1 km. omlopen.
Een lange weg maar allerminst saai want er stonden hier prachtige paddenstoelen in de berm.
Vanaf het Stichts End gaan we links het Bergse pad op (onderdeel van de groene wissel Naarden-Bussum) en pad door de Ankeveense plassen.
Aan het eind rechts en hadden de Spiegel en Blijkpolderplas links en de Ankeveense plassen rechts.
Dan ging het een stukje langs de N523 en de N236. Net zoals bij ons zijn ze hier ook bezig met verbreding van provinciale wegen.
We staken op bij fort Uitermeer in Paviljoen Uit en Meer.
Prachtig gelegen met uitzicht op de Vecht. Na de cappucino gingen we richting 's Gravelandseweg en de Kreugerlaan om onze weg te vervolgen langs de 's Gravelandsevaart.
Hadden we op eerste stuk een tijdje onze poncho"s nodig gehad nu leek het er op dat er weer een buitje op ons aan kwam.
Poncho aan maar daar schrok de regen zeker van want het zette niet door. De poncho bood mij zo wat bescherming want het was even koud.
De huizen die hier staan hebben in hun achtertuin het Naardermeer.
We staken de Gooilandseweg over en via de Loodijk gingen we Ankeveen weer in.
Over het Hollands End met leuke huizen versierd met blauwe accenten. De een uitbundig de ander subtiel.
Bleek voor een af andere expositie te zijn. Leuk dat zo'n straat dat promoot.
Via de Stichtse kade werden we nog even getrakteerd op een mooi stukje buiten gebied met een stuk of 6 hizen op een kluitje.
Vroeger vast wonen achteraf maar nu een onbetaalbaar plekje.
En toen ging het de Cannenburgerweg al weer op maar dan zijn we er nog niet en inmiddels begon de lucht weer te betrekken.
Toch voor de zekerheid de poncho om maar voor de ergste regen waren we binnen.

De regen en vooral de voorspelde wind viel erg mee. In de zon was het zelfs warm.
Lekker gewandeld, vlak voor de rust schoot het weer in de re. enkel dus het tweede gedeelte ging niet zo snel.
Rondje was zeker de moeite waard en volgend jaar toch eens plannen maken om het rondje Naardermeer te gaan lopen.
Leuk verslag Carla, Heel herkenbaar. Ik heb hier alleen, en ook met Sylvia, meerdere keren gelopen. Rondje Naardermeer heb ik ooit twee keer gelopen. Vergeleken met het pad door de Ankeveense Plassen valt het rondje Naardermeer iets tegen. Je ziet tijdens de wandeling niet veel van het Naardermeer.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 07 nov 2016, 12:24
door fhd
Niet vandaag maar zaterdag de ST. Maartentocht gelopen van WSV de Zwervers te Beverwijk. Ik ben lid van deze vereniging sinds een klein jaar en loop deze tocht regelmatig. Nu ik lid van de vereniging ben mag ik zelfs gratis!

Vaak is de route niet zo veel aan, je hebt weinig moois om te wandelen hier en voor een mooie natuurwandeling moet je de andere tochten van deze vereniging lopen in Januari en april. De route voerde door een aantal parken naar de eerste rust die al op 4km zat. dat vond ik iets te vroeg dus liep door naar de rust op de helft. Dacht ik.. Ik liep nl 15km en de rust was op 7,3km. helaas bleek de route 16,5 te zijn waar ik achter kwam toen ik de routebeschrijving eens goed las onder het genot van een kop koffie in het Kwalitaria waar altijd de rust zit tijdens deze wandeltocht. De route ging verder een klein stukje door de polder, langs de Zwarte markt (Bazaar) en het haventje van de Hoogovens (Tata Steel), een stukje door het centrum en vervolgens via wat woonwijken.

het weer was er niet echt naar om lekker te wandelen, regelmatig een buitje gehad en ook de 1,5km extra had van mij gestolen kunnen worden: Door een erg saaie woonwijk terwijl je ook gewoon rechtdoor kon naar het startbureau en dan wel op 15km uitkwam.

Zoals elke keer kon ik het cafe waar de start/finish was weer niet terug vinden waardoor ik steeds halve rondjes om het winkelcentrum bleef draaien. De pijlen van zowel de heen als de terugweg liepen doorelkaar en ik wist gewoon niet hoe ik moest lopen. Uiteindelijk aan een winkeldame gevraagd waar het cafe zat en toen bleek ik steeds aan de zij en achterkant van het winkelcentrum te lopen ipv de voorkant. Hiermee heb ik de afstand afgerond naar 17km en dus weer 1,70 in het potje.

Volgende tocht pas in december in Scheveningen, al hoop ik eerder nog een gaatje te hebben voor een tocht maar ik vrees van niet. Drukke weekenden voor de boeg!

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 16 nov 2016, 15:16
door Truitje
Afgelopen zaterdag was Bertus in Vught te vinden voor de Derde Loonse en Drunense Duinentocht van de WS78. Het was mooi weer en een mooie omgeving, en dus kreeg ik een mooi aantal foto's om uit te zoeken. In het onderstaande album vinden jullie het resultaat. Veel plezier ermee: https://myalbum.com/album/x9ahDbsfDrEy

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 16 nov 2016, 15:52
door Cornelia
Truitje schreef:Afgelopen zaterdag was Bertus in Vught te vinden voor de Derde Loonse en Drunense Duinentocht van de WS78. Het was mooi weer en een mooie omgeving, en dus kreeg ik een mooi aantal foto's om uit te zoeken. In het onderstaande album vinden jullie het resultaat. Veel plezier ermee: https://myalbum.com/album/x9ahDbsfDrEy
Wat weer een prachtige (herfst) reportage.
En bekende gezichten gespot.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 16 nov 2016, 17:05
door joyke
Truitje schreef:Afgelopen zaterdag was Bertus in Vught te vinden voor de Derde Loonse en Drunense Duinentocht van de WS78. Het was mooi weer en een mooie omgeving, en dus kreeg ik een mooi aantal foto's om uit te zoeken. In het onderstaande album vinden jullie het resultaat. Veel plezier ermee: https://myalbum.com/album/x9ahDbsfDrEy
in een woord prachtig

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 16 nov 2016, 20:15
door Wil1956
Cornelia schreef:
Truitje schreef:Afgelopen zaterdag was Bertus in Vught te vinden voor de Derde Loonse en Drunense Duinentocht van de WS78. Het was mooi weer en een mooie omgeving, en dus kreeg ik een mooi aantal foto's om uit te zoeken. In het onderstaande album vinden jullie het resultaat. Veel plezier ermee: https://myalbum.com/album/x9ahDbsfDrEy
Wat weer een prachtige (herfst) reportage.
En bekende gezichten gespot.
Ik was er ook met mijn zoon maar wij kwamen daar aan toen de groep al gestart was. Zodoende in de startlocatie alleen Rob en Ardie gesproken, die toen nog niet weg waren. Prachtige foto's weer!

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 17 nov 2016, 17:50
door Annet
Truitje schreef:Afgelopen zaterdag was Bertus in Vught te vinden voor de Derde Loonse en Drunense Duinentocht van de WS78. Het was mooi weer en een mooie omgeving, en dus kreeg ik een mooi aantal foto's om uit te zoeken. In het onderstaande album vinden jullie het resultaat. Veel plezier ermee: https://myalbum.com/album/x9ahDbsfDrEy
Het was weer genieten van al die mooie foto's/

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 18 nov 2016, 20:58
door Fien
Vandaag met een vroegere buurvrouw gelopen vanaf Ede naar Oosterbeek. Geen grote afstand, maar mijn buurvrouw wandelt zelden, dus zij vond het een heel eind. Ze had gedacht dat ik maar een half uur kon lopen, maar dat viel mee. Wij hadden precies de goede dag uitgekozen, want op een enkele buitje na is het droog gebleven. Het thuisfront in W. had een hagelbui en veel regen. De herfstkleuren waren nog mooi.
Heerlijke dag gehad!

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 24 nov 2016, 13:42
door LOopmans
Niet vandaag, maar afgelopen zaterdag toch nog een tochtje gedaan om het af te leren voor dit jaar. Met vader en stiefmoeder naar Putte bij de grens geweest voor de zogenoemde Sint Nicolaastocht. Lekker stukje door de bossen aldaar, 12km, niets mis mee verder. Sinterklaas was er ook nog met een paar Pieten om snoepjes uit te delen en daar werd ik dan wel weer heel vrolijk van!

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 26 nov 2016, 14:41
door Wil1956
Vandaag met mijn zoon naar 's-Gravendeel getogen voor de Seuterwandeltocht. Wij hebben de 20 lus gedaan want ik was deze week niet zo fit. De nachtvorst ging langzaam over in een iets warmere temperatuur: 6 graden. Gelukkig weinig wind en droog dus het was prima wandelweer. Het parcours in één woord: dijken. Ik was al vaker in de Hoeksche Waard geweest dus ik wist wat mij te wachten stond maar mijn zoon wist niet wat hem overkwam. De laatste tochten alleen maar bos en heide gehad dus dit was andere koek. Gelukkig was er veel te zien.

De eerste rust was al op 6 km in Schenkeldijk en de volgende op 12,8 in de jachthaven van Strijensas. Vanaf daar nog 5 straten volgens de beschrijving maar ook een kleine 9 km :icon_mrgreen: Uiteindelijk was het lusje 21,3 km lang.

Onderweg nog Danyell tegengekomen en kort gesproken. Benieuwd naar haar foto's!

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 27 nov 2016, 17:26
door longfield
Een stukje gerend (7,68 km) door de vernieuwde Velsertunnel.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 27 nov 2016, 17:33
door Cornelia
longfield schreef:Een stukje gerend (7,68 km) door de vernieuwde Velsertunnel.
Bikkel.
Aike en Carola nog gezien?