Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 27 nov 2016, 17:44
Yep, mooie startselfie gemaakt :icon_cool:Cornelia schreef:Bikkel.longfield schreef:Een stukje gerend (7,68 km) door de vernieuwde Velsertunnel.
Aike en Carola nog gezien?
Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
https://www.walkers4walkers.nl/
Yep, mooie startselfie gemaakt :icon_cool:Cornelia schreef:Bikkel.longfield schreef:Een stukje gerend (7,68 km) door de vernieuwde Velsertunnel.
Aike en Carola nog gezien?
Lekker bij de warme kachel weer genoten van de prachtige fotoserie.Truitje schreef:Afgelopen zaterdag heeft Bertus de WS78 tocht vanuit Lent ook gelopen. Hij is daar bij heel wat bekende plekken gekomen, niet alleen wat wandelen betreft, maar ook voor ons persoonlijk. Als je de foto's gaat bekijken, en je klikt dan eerst op de 3 puntjes rechtsboven aan de foto, dan kan je lezen wat er aan omschrijving bij de verschillende foto's staat. https://myalbum.com/album/quhGV6OxYTwg
En wat zitten er weer mooie exemplaren tussen.Truitje schreef:Afgelopen zaterdag heeft Bertus de WS78 tocht vanuit Lent ook gelopen. Hij is daar bij heel wat bekende plekken gekomen, niet alleen wat wandelen betreft, maar ook voor ons persoonlijk. Als je de foto's gaat bekijken, en je klikt dan eerst op de 3 puntjes rechtsboven aan de foto, dan kan je lezen wat er aan omschrijving bij de verschillende foto's staat. https://myalbum.com/album/quhGV6OxYTwg
Het ziet er koud en nat uit...Truitje schreef:Afgelopen zaterdag heeft Bertus de WS78 tocht vanuit Lent ook gelopen. Hij is daar bij heel wat bekende plekken gekomen, niet alleen wat wandelen betreft, maar ook voor ons persoonlijk. Als je de foto's gaat bekijken, en je klikt dan eerst op de 3 puntjes rechtsboven aan de foto, dan kan je lezen wat er aan omschrijving bij de verschillende foto's staat. https://myalbum.com/album/quhGV6OxYTwg
koude reportage dit keer van bertus maar weer genietenTruitje schreef:Afgelopen zaterdag heeft Bertus de WS78 tocht vanuit Lent ook gelopen. Hij is daar bij heel wat bekende plekken gekomen, niet alleen wat wandelen betreft, maar ook voor ons persoonlijk. Als je de foto's gaat bekijken, en je klikt dan eerst op de 3 puntjes rechtsboven aan de foto, dan kan je lezen wat er aan omschrijving bij de verschillende foto's staat. https://myalbum.com/album/quhGV6OxYTwg
weer leuk om te bekijkenTruitje schreef:Gisteren heeft Bertus de WS78 tocht in Lelystad gelopen. Een toch die aan de ene kant jammer genoeg in het teken stond van de mist, aan de andere kant zorgde die zelfde mist voor mooie plaatjes. Voor de nieuwsgierige aagjes onder ons, kijk maar hier: https://myalbum.com/album/wYDu5aNBiY9w
Mooi dat je het gehele trainingsweekend als prettig en leerzaam hebt ervaren. Doe er je voordeel mee!!Sammie6306 schreef:Afgelopen weekend ben ik naar het trainingsweekend van OLAT geweest in Wintelre.
Nadat dit trainingsweekend 25 jaar door Henk Plasman was georganiseerd, werd deze editie voor het eerst door Rick en Ronnie georganiseerd (met ondersteuning van anderen). En het was wat mij betreft prima georganiseerd. De trainingen werden verzorgd door Rick, Ronnie, Henk en Boetje.
Voor mij best wat spannend, want behalve Larissa kende ik verder niemand van de deelnemers. En heel toevallig kwam ik gelijktijdig met Larissa en Arjan (Lukken) aanrijden bij de accommodatie. Meteen met z'n drieën ook maar een slaapkamer uitgezocht en de spullen geïnstalleerd en daarna kennisgemaakt met iedereen.
Door de winterse omstandigheden zijn de trainingen waar nodig aangepast, want veiligheid staat natuurlijk voorop en de wegen waren best glad. Veelal gingen we in 3 groepen op pad: echte snelwandelaars, prestatiewandelaars (er waren heel wat ererondelopers, centurionlopers etc. aanwezig) en 'recreatieve' wandelaars. Vooral die laatste 2 groepen liepen soms door elkaar heen afhankelijk van de training die werd gegeven. Je kunt dus te allen tijde kiezen hoe intensief je mee wilt doen aan de trainingen.
In principe worden alle trainingen voorafgegaan door een warming up en afgesloten met een cooling down. Hier wordt veel aandacht aan gegeven en dat vond ik prettig (want door mijn hielspoor heb ik op dit moment deze voorbereiding en afsluiting wel nodig om de klachten acceptabel te houden). De warming up die gegeven werd door Boetje was een complete workout (boetje-camp), erg leuk!
Vrijdagavond, na een broodmaaltijd, al de eerste training gehad: een rondje dorp van bijna 8 km in een -voor mij- stevig tempo. Na afloop een lange cooling down en gezellig kletsen met iedereen en tegen 12 uur het bed in.
Zaterdagochtend een training in loopscholing gehad, zaterdagmiddag een intervaltraining gehad. Met name deze training vond ik voor mezelf erg nuttig. Het lukte me om tijdens de intervallen 7,5 km per uur te lopen, iets wat ik niet had verwacht. Een mooie manier om je duurvermogen te trainen en je normale gemiddelde snelheid iets te verhogen. Dit ga ik dus zeker vaker doen!
Na een prima avondmaaltijd weer een gezellige avond die begon met een kennisquiz over wandelen en daarna gezellig kletsen, spelletjes spelen, tips en trucks uitwisselen etc.
Zondagochtend eerst een lesje in bewegingsleer van Fatima met kleine tricks om minder blessures/klachten te krijgen door een betere wandelhoudig, daarna een uitgebreide boetje-camp, en vervolgens nog een laatste training gehad. Met het oog op maandagavond weer bootcamp en dinsdagavond weer hardlopen, heb ik vooral lekker even een paar kilometer uitgewandeld zonder intensiteit voor mijn spieren.
Het hele weekend was er voldoende te eten en te drinken, fruit, koekjes, dropjes, zelfs warme chocomel met slagroom en, vanwege het 50-jarig bestaan van OLAT, zaterdagavond ook nog taart. We kwamen dus niets tekort en ook verzoekjes werden zoveel als mogelijk ingewilligd.
Kortom, ik heb het weekend als zeer prettig ervaren. Nieuwe mensen leren kennen, tips en tricks gehoord waar ik wat mee kan, oefeningen voor mijn hielspoor meegekregen etc.
Ik denk dat ik volgend jaar wel weer van de partij zal zijn!
Sammie6306 schreef:Afgelopen weekend ben ik naar het trainingsweekend van OLAT geweest in Wintelre.
Nadat dit trainingsweekend 25 jaar door Henk Plasman was georganiseerd, werd deze editie voor het eerst door Rick en Ronnie georganiseerd (met ondersteuning van anderen). En het was wat mij betreft prima georganiseerd. De trainingen werden verzorgd door Rick, Ronnie, Henk en Boetje.
Voor mij best wat spannend, want behalve Larissa kende ik verder niemand van de deelnemers. En heel toevallig kwam ik gelijktijdig met Larissa en Arjan (Lukken) aanrijden bij de accommodatie. Meteen met z'n drieën ook maar een slaapkamer uitgezocht en de spullen geïnstalleerd en daarna kennisgemaakt met iedereen.
Door de winterse omstandigheden zijn de trainingen waar nodig aangepast, want veiligheid staat natuurlijk voorop en de wegen waren best glad. Veelal gingen we in 3 groepen op pad: echte snelwandelaars, prestatiewandelaars (er waren heel wat ererondelopers, centurionlopers etc. aanwezig) en 'recreatieve' wandelaars. Vooral die laatste 2 groepen liepen soms door elkaar heen afhankelijk van de training die werd gegeven. Je kunt dus te allen tijde kiezen hoe intensief je mee wilt doen aan de trainingen.
In principe worden alle trainingen voorafgegaan door een warming up en afgesloten met een cooling down. Hier wordt veel aandacht aan gegeven en dat vond ik prettig (want door mijn hielspoor heb ik op dit moment deze voorbereiding en afsluiting wel nodig om de klachten acceptabel te houden). De warming up die gegeven werd door Boetje was een complete workout (boetje-camp), erg leuk!
Vrijdagavond, na een broodmaaltijd, al de eerste training gehad: een rondje dorp van bijna 8 km in een -voor mij- stevig tempo. Na afloop een lange cooling down en gezellig kletsen met iedereen en tegen 12 uur het bed in.
Zaterdagochtend een training in loopscholing gehad, zaterdagmiddag een intervaltraining gehad. Met name deze training vond ik voor mezelf erg nuttig. Het lukte me om tijdens de intervallen 7,5 km per uur te lopen, iets wat ik niet had verwacht. Een mooie manier om je duurvermogen te trainen en je normale gemiddelde snelheid iets te verhogen. Dit ga ik dus zeker vaker doen!
Na een prima avondmaaltijd weer een gezellige avond die begon met een kennisquiz over wandelen en daarna gezellig kletsen, spelletjes spelen, tips en trucks uitwisselen etc.
Zondagochtend eerst een lesje in bewegingsleer van Fatima met kleine tricks om minder blessures/klachten te krijgen door een betere wandelhoudig, daarna een uitgebreide boetje-camp, en vervolgens nog een laatste training gehad. Met het oog op maandagavond weer bootcamp en dinsdagavond weer hardlopen, heb ik vooral lekker even een paar kilometer uitgewandeld zonder intensiteit voor mijn spieren.
Het hele weekend was er voldoende te eten en te drinken, fruit, koekjes, dropjes, zelfs warme chocomel met slagroom en, vanwege het 50-jarig bestaan van OLAT, zaterdagavond ook nog taart. We kwamen dus niets tekort en ook verzoekjes werden zoveel als mogelijk ingewilligd.
Kortom, ik heb het weekend als zeer prettig ervaren. Nieuwe mensen leren kennen, tips en tricks gehoord waar ik wat mee kan, oefeningen voor mijn hielspoor meegekregen etc.
Ik denk dat ik volgend jaar wel weer van de partij zal zijn!
Tigelu schreef:Sammie6306 schreef:Afgelopen weekend ben ik naar het trainingsweekend van OLAT geweest in Wintelre.
Nadat dit trainingsweekend 25 jaar door Henk Plasman was georganiseerd, werd deze editie voor het eerst door Rick en Ronnie georganiseerd (met ondersteuning van anderen). En het was wat mij betreft prima georganiseerd. De trainingen werden verzorgd door Rick, Ronnie, Henk en Boetje.
Voor mij best wat spannend, want behalve Larissa kende ik verder niemand van de deelnemers. En heel toevallig kwam ik gelijktijdig met Larissa en Arjan (Lukken) aanrijden bij de accommodatie. Meteen met z'n drieën ook maar een slaapkamer uitgezocht en de spullen geïnstalleerd en daarna kennisgemaakt met iedereen.
Door de winterse omstandigheden zijn de trainingen waar nodig aangepast, want veiligheid staat natuurlijk voorop en de wegen waren best glad. Veelal gingen we in 3 groepen op pad: echte snelwandelaars, prestatiewandelaars (er waren heel wat ererondelopers, centurionlopers etc. aanwezig) en 'recreatieve' wandelaars. Vooral die laatste 2 groepen liepen soms door elkaar heen afhankelijk van de training die werd gegeven. Je kunt dus te allen tijde kiezen hoe intensief je mee wilt doen aan de trainingen.
In principe worden alle trainingen voorafgegaan door een warming up en afgesloten met een cooling down. Hier wordt veel aandacht aan gegeven en dat vond ik prettig (want door mijn hielspoor heb ik op dit moment deze voorbereiding en afsluiting wel nodig om de klachten acceptabel te houden). De warming up die gegeven werd door Boetje was een complete workout (boetje-camp), erg leuk!
Vrijdagavond, na een broodmaaltijd, al de eerste training gehad: een rondje dorp van bijna 8 km in een -voor mij- stevig tempo. Na afloop een lange cooling down en gezellig kletsen met iedereen en tegen 12 uur het bed in.
Zaterdagochtend een training in loopscholing gehad, zaterdagmiddag een intervaltraining gehad. Met name deze training vond ik voor mezelf erg nuttig. Het lukte me om tijdens de intervallen 7,5 km per uur te lopen, iets wat ik niet had verwacht. Een mooie manier om je duurvermogen te trainen en je normale gemiddelde snelheid iets te verhogen. Dit ga ik dus zeker vaker doen!
Na een prima avondmaaltijd weer een gezellige avond die begon met een kennisquiz over wandelen en daarna gezellig kletsen, spelletjes spelen, tips en trucks uitwisselen etc.
Zondagochtend eerst een lesje in bewegingsleer van Fatima met kleine tricks om minder blessures/klachten te krijgen door een betere wandelhoudig, daarna een uitgebreide boetje-camp, en vervolgens nog een laatste training gehad. Met het oog op maandagavond weer bootcamp en dinsdagavond weer hardlopen, heb ik vooral lekker even een paar kilometer uitgewandeld zonder intensiteit voor mijn spieren.
Het hele weekend was er voldoende te eten en te drinken, fruit, koekjes, dropjes, zelfs warme chocomel met slagroom en, vanwege het 50-jarig bestaan van OLAT, zaterdagavond ook nog taart. We kwamen dus niets tekort en ook verzoekjes werden zoveel als mogelijk ingewilligd.
Kortom, ik heb het weekend als zeer prettig ervaren. Nieuwe mensen leren kennen, tips en tricks gehoord waar ik wat mee kan, oefeningen voor mijn hielspoor meegekregen etc.
Ik denk dat ik volgend jaar wel weer van de partij zal zijn!Klinkt niet verkeerd. Ben je lid van de OLAT? En hoe kom je/jullie aan dit soort uitstapjes? Lijkt me ook wel heel leuk (al weet ik niet of eea haalbaar zal zijn met mijn knieen). Carola heeft ook altijd van die leuke dingen. Kennelijk zie ik ze niet of zoek ik verkeerd op internet...kortom: vertel eens meer!