Pagina 45 van 174

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 27 nov 2016, 17:44
door Sammie6306
Cornelia schreef:
longfield schreef:Een stukje gerend (7,68 km) door de vernieuwde Velsertunnel.
Bikkel.
Aike en Carola nog gezien?
Yep, mooie startselfie gemaakt :icon_cool:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 29 nov 2016, 23:16
door Truitje
Afgelopen zaterdag heeft Bertus de WS78 tocht vanuit Lent ook gelopen. Hij is daar bij heel wat bekende plekken gekomen, niet alleen wat wandelen betreft, maar ook voor ons persoonlijk. Als je de foto's gaat bekijken, en je klikt dan eerst op de 3 puntjes rechtsboven aan de foto, dan kan je lezen wat er aan omschrijving bij de verschillende foto's staat. https://myalbum.com/album/quhGV6OxYTwg

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 30 nov 2016, 12:55
door Annet
Truitje schreef:Afgelopen zaterdag heeft Bertus de WS78 tocht vanuit Lent ook gelopen. Hij is daar bij heel wat bekende plekken gekomen, niet alleen wat wandelen betreft, maar ook voor ons persoonlijk. Als je de foto's gaat bekijken, en je klikt dan eerst op de 3 puntjes rechtsboven aan de foto, dan kan je lezen wat er aan omschrijving bij de verschillende foto's staat. https://myalbum.com/album/quhGV6OxYTwg
Lekker bij de warme kachel weer genoten van de prachtige fotoserie.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 30 nov 2016, 12:56
door Cornelia
Truitje schreef:Afgelopen zaterdag heeft Bertus de WS78 tocht vanuit Lent ook gelopen. Hij is daar bij heel wat bekende plekken gekomen, niet alleen wat wandelen betreft, maar ook voor ons persoonlijk. Als je de foto's gaat bekijken, en je klikt dan eerst op de 3 puntjes rechtsboven aan de foto, dan kan je lezen wat er aan omschrijving bij de verschillende foto's staat. https://myalbum.com/album/quhGV6OxYTwg
En wat zitten er weer mooie exemplaren tussen.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 30 nov 2016, 13:46
door Friso
Truitje schreef:Afgelopen zaterdag heeft Bertus de WS78 tocht vanuit Lent ook gelopen. Hij is daar bij heel wat bekende plekken gekomen, niet alleen wat wandelen betreft, maar ook voor ons persoonlijk. Als je de foto's gaat bekijken, en je klikt dan eerst op de 3 puntjes rechtsboven aan de foto, dan kan je lezen wat er aan omschrijving bij de verschillende foto's staat. https://myalbum.com/album/quhGV6OxYTwg
Het ziet er koud en nat uit...

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 30 nov 2016, 14:38
door joyke
Truitje schreef:Afgelopen zaterdag heeft Bertus de WS78 tocht vanuit Lent ook gelopen. Hij is daar bij heel wat bekende plekken gekomen, niet alleen wat wandelen betreft, maar ook voor ons persoonlijk. Als je de foto's gaat bekijken, en je klikt dan eerst op de 3 puntjes rechtsboven aan de foto, dan kan je lezen wat er aan omschrijving bij de verschillende foto's staat. https://myalbum.com/album/quhGV6OxYTwg
koude reportage dit keer van bertus maar weer genieten

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 04 dec 2016, 19:51
door Wil1956
Vandaag zijn wij weer naar het buitenland gegaan: de 11e Mieke Pap Route vanuit Poppel, net over de grens bij Tilburg. Op de site van de vereniging is wat onduidelijk aangegeven vanaf welke locatie welke afstanden er gelopen worden. Ze hebben op deze tocht namelijk twee startlocaties. Het blijkt dat in Weelde (een dorp verderop) de 27 lus gelopen wordt, die wij eigenlijk wilden doen. In Poppel is er de 29 lus, dus die doen wij dan maar. Geen zin om naar Weelde door te rijden, al zullen wij daar vandaag nog wel komen.

Een paar straten door en wij lopen al over de Molenheide, die zijn naam geen eer aan doet: geen molen en geen heide, maar bossen. Wij steken de Tilburgseweg over en via boerenwegen passeren wij het gehucht Maarle. De rust in Aarle op 6,8 km slaan wij over. Wij zijn net warm gelopen. Vanaf de rust steken wij de grens over naar het landgoed Ooievaarsnest in Nederland. Na de lus van 6,6 km arriveren wij weer in België op de rustpost, die wij nu wel met een bezoek vereren. Uit het overweldigende aanbod van eten en drinken wordt een keuze gemaakt en bij de straalkachel wordt de inwendige mens verwend.

Na de rust gaan wij dezelfde weg weer op, de grens over en dan naar het gehucht Nieuwkerk bij Goirle, langs het klooster, weer de Tilburgseweg oversteken en dan naar landgoed Gorp en Roovert. Langs de Roovertsche Ley gaat het naar een oude boerderij uit 1641, waar de boeren vroeger 10% van hun oogst moesten inleveren voor de Heer van Gorp en Roovert. Binnen is het lekker warm!

Vanaf hier is nog 8,4 km terug naar Poppel. Wij slingeren nog lang langs het riviertje om uiteindelijk weer ongemerkt de grens over te steken. Via een aantal gladde paadjes slingeren wij door bossen om uiteindelijk vlakbij het dorp uit te komen. Dan wijzen de pijlen weer naar links om met een boog om het dorp te lopen. Tegen 3 uur zijn wij binnen. Het blijkt dat er geen IVV-stempel is dus daarvoor moeten wij even met de auto naar Weelde.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 11 dec 2016, 23:19
door Truitje
Gisteren heeft Bertus de WS78 tocht in Lelystad gelopen. Een toch die aan de ene kant jammer genoeg in het teken stond van de mist, aan de andere kant zorgde die zelfde mist voor mooie plaatjes. Voor de nieuwsgierige aagjes onder ons, kijk maar hier: https://myalbum.com/album/wYDu5aNBiY9w

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 12 dec 2016, 06:22
door joyke
Truitje schreef:Gisteren heeft Bertus de WS78 tocht in Lelystad gelopen. Een toch die aan de ene kant jammer genoeg in het teken stond van de mist, aan de andere kant zorgde die zelfde mist voor mooie plaatjes. Voor de nieuwsgierige aagjes onder ons, kijk maar hier: https://myalbum.com/album/wYDu5aNBiY9w
weer leuk om te bekijken
ondanks de mist toch een paar mooie natuur foto's

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 15 jan 2017, 20:35
door Cornelia
Vandaag, samen met Ingrid, onze eerst kms. weg gestapt bij de Weide Winterwandeling vanuit Vinkeveen.
Onder werkelijk heerlijke omstandigheden gewandeld.
Vlak voor Baambrugge een klein buitje maar na de cappucino in café restaurant De Punt aldaar was er geen vuiltje meer aan de lucht..
Officieel liepen we de verharde route van 19 km. maar in Abcoude ging het fout doordat we de brug niet overstaken.
Vandaar dat het toch 20 km. werd.
Goed voor € 2,00 voor de sponsorpot.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 16 jan 2017, 11:19
door Sammie6306
Afgelopen weekend ben ik naar het trainingsweekend van OLAT geweest in Wintelre.
Nadat dit trainingsweekend 25 jaar door Henk Plasman was georganiseerd, werd deze editie voor het eerst door Rick en Ronnie georganiseerd (met ondersteuning van anderen). En het was wat mij betreft prima georganiseerd. De trainingen werden verzorgd door Rick, Ronnie, Henk en Boetje.

Voor mij best wat spannend, want behalve Larissa kende ik verder niemand van de deelnemers. En heel toevallig kwam ik gelijktijdig met Larissa en Arjan (Lukken) aanrijden bij de accommodatie. Meteen met z'n drieën ook maar een slaapkamer uitgezocht en de spullen geïnstalleerd en daarna kennisgemaakt met iedereen.
Door de winterse omstandigheden zijn de trainingen waar nodig aangepast, want veiligheid staat natuurlijk voorop en de wegen waren best glad. Veelal gingen we in 3 groepen op pad: echte snelwandelaars, prestatiewandelaars (er waren heel wat ererondelopers, centurionlopers etc. aanwezig) en 'recreatieve' wandelaars. Vooral die laatste 2 groepen liepen soms door elkaar heen afhankelijk van de training die werd gegeven. Je kunt dus te allen tijde kiezen hoe intensief je mee wilt doen aan de trainingen.

In principe worden alle trainingen voorafgegaan door een warming up en afgesloten met een cooling down. Hier wordt veel aandacht aan gegeven en dat vond ik prettig (want door mijn hielspoor heb ik op dit moment deze voorbereiding en afsluiting wel nodig om de klachten acceptabel te houden). De warming up die gegeven werd door Boetje was een complete workout (boetje-camp), erg leuk!

Vrijdagavond, na een broodmaaltijd, al de eerste training gehad: een rondje dorp van bijna 8 km in een -voor mij- stevig tempo. Na afloop een lange cooling down en gezellig kletsen met iedereen en tegen 12 uur het bed in.
Zaterdagochtend een training in loopscholing gehad, zaterdagmiddag een intervaltraining gehad. Met name deze training vond ik voor mezelf erg nuttig. Het lukte me om tijdens de intervallen 7,5 km per uur te lopen, iets wat ik niet had verwacht. Een mooie manier om je duurvermogen te trainen en je normale gemiddelde snelheid iets te verhogen. Dit ga ik dus zeker vaker doen!
Na een prima avondmaaltijd weer een gezellige avond die begon met een kennisquiz over wandelen en daarna gezellig kletsen, spelletjes spelen, tips en trucks uitwisselen etc.
Zondagochtend eerst een lesje in bewegingsleer van Fatima met kleine tricks om minder blessures/klachten te krijgen door een betere wandelhoudig, daarna een uitgebreide boetje-camp, en vervolgens nog een laatste training gehad. Met het oog op maandagavond weer bootcamp en dinsdagavond weer hardlopen, heb ik vooral lekker even een paar kilometer uitgewandeld zonder intensiteit voor mijn spieren.

Het hele weekend was er voldoende te eten en te drinken, fruit, koekjes, dropjes, zelfs warme chocomel met slagroom en, vanwege het 50-jarig bestaan van OLAT, zaterdagavond ook nog taart. We kwamen dus niets tekort en ook verzoekjes werden zoveel als mogelijk ingewilligd.

Kortom, ik heb het weekend als zeer prettig ervaren. Nieuwe mensen leren kennen, tips en tricks gehoord waar ik wat mee kan, oefeningen voor mijn hielspoor meegekregen etc.
Ik denk dat ik volgend jaar wel weer van de partij zal zijn!

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 16 jan 2017, 12:00
door Marko
Sammie6306 schreef:Afgelopen weekend ben ik naar het trainingsweekend van OLAT geweest in Wintelre.
Nadat dit trainingsweekend 25 jaar door Henk Plasman was georganiseerd, werd deze editie voor het eerst door Rick en Ronnie georganiseerd (met ondersteuning van anderen). En het was wat mij betreft prima georganiseerd. De trainingen werden verzorgd door Rick, Ronnie, Henk en Boetje.

Voor mij best wat spannend, want behalve Larissa kende ik verder niemand van de deelnemers. En heel toevallig kwam ik gelijktijdig met Larissa en Arjan (Lukken) aanrijden bij de accommodatie. Meteen met z'n drieën ook maar een slaapkamer uitgezocht en de spullen geïnstalleerd en daarna kennisgemaakt met iedereen.
Door de winterse omstandigheden zijn de trainingen waar nodig aangepast, want veiligheid staat natuurlijk voorop en de wegen waren best glad. Veelal gingen we in 3 groepen op pad: echte snelwandelaars, prestatiewandelaars (er waren heel wat ererondelopers, centurionlopers etc. aanwezig) en 'recreatieve' wandelaars. Vooral die laatste 2 groepen liepen soms door elkaar heen afhankelijk van de training die werd gegeven. Je kunt dus te allen tijde kiezen hoe intensief je mee wilt doen aan de trainingen.

In principe worden alle trainingen voorafgegaan door een warming up en afgesloten met een cooling down. Hier wordt veel aandacht aan gegeven en dat vond ik prettig (want door mijn hielspoor heb ik op dit moment deze voorbereiding en afsluiting wel nodig om de klachten acceptabel te houden). De warming up die gegeven werd door Boetje was een complete workout (boetje-camp), erg leuk!

Vrijdagavond, na een broodmaaltijd, al de eerste training gehad: een rondje dorp van bijna 8 km in een -voor mij- stevig tempo. Na afloop een lange cooling down en gezellig kletsen met iedereen en tegen 12 uur het bed in.
Zaterdagochtend een training in loopscholing gehad, zaterdagmiddag een intervaltraining gehad. Met name deze training vond ik voor mezelf erg nuttig. Het lukte me om tijdens de intervallen 7,5 km per uur te lopen, iets wat ik niet had verwacht. Een mooie manier om je duurvermogen te trainen en je normale gemiddelde snelheid iets te verhogen. Dit ga ik dus zeker vaker doen!
Na een prima avondmaaltijd weer een gezellige avond die begon met een kennisquiz over wandelen en daarna gezellig kletsen, spelletjes spelen, tips en trucks uitwisselen etc.
Zondagochtend eerst een lesje in bewegingsleer van Fatima met kleine tricks om minder blessures/klachten te krijgen door een betere wandelhoudig, daarna een uitgebreide boetje-camp, en vervolgens nog een laatste training gehad. Met het oog op maandagavond weer bootcamp en dinsdagavond weer hardlopen, heb ik vooral lekker even een paar kilometer uitgewandeld zonder intensiteit voor mijn spieren.

Het hele weekend was er voldoende te eten en te drinken, fruit, koekjes, dropjes, zelfs warme chocomel met slagroom en, vanwege het 50-jarig bestaan van OLAT, zaterdagavond ook nog taart. We kwamen dus niets tekort en ook verzoekjes werden zoveel als mogelijk ingewilligd.

Kortom, ik heb het weekend als zeer prettig ervaren. Nieuwe mensen leren kennen, tips en tricks gehoord waar ik wat mee kan, oefeningen voor mijn hielspoor meegekregen etc.
Ik denk dat ik volgend jaar wel weer van de partij zal zijn!
Mooi dat je het gehele trainingsweekend als prettig en leerzaam hebt ervaren. Doe er je voordeel mee!!
Als ik het zo lees, dan is dit niks voor mij, veel te vermoeiend allemaal!!! ;-)
Ik ben tevreden met wat ik nu doe.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 16 jan 2017, 13:44
door Tigelu
Sammie6306 schreef:Afgelopen weekend ben ik naar het trainingsweekend van OLAT geweest in Wintelre.
Nadat dit trainingsweekend 25 jaar door Henk Plasman was georganiseerd, werd deze editie voor het eerst door Rick en Ronnie georganiseerd (met ondersteuning van anderen). En het was wat mij betreft prima georganiseerd. De trainingen werden verzorgd door Rick, Ronnie, Henk en Boetje.

Voor mij best wat spannend, want behalve Larissa kende ik verder niemand van de deelnemers. En heel toevallig kwam ik gelijktijdig met Larissa en Arjan (Lukken) aanrijden bij de accommodatie. Meteen met z'n drieën ook maar een slaapkamer uitgezocht en de spullen geïnstalleerd en daarna kennisgemaakt met iedereen.
Door de winterse omstandigheden zijn de trainingen waar nodig aangepast, want veiligheid staat natuurlijk voorop en de wegen waren best glad. Veelal gingen we in 3 groepen op pad: echte snelwandelaars, prestatiewandelaars (er waren heel wat ererondelopers, centurionlopers etc. aanwezig) en 'recreatieve' wandelaars. Vooral die laatste 2 groepen liepen soms door elkaar heen afhankelijk van de training die werd gegeven. Je kunt dus te allen tijde kiezen hoe intensief je mee wilt doen aan de trainingen.

In principe worden alle trainingen voorafgegaan door een warming up en afgesloten met een cooling down. Hier wordt veel aandacht aan gegeven en dat vond ik prettig (want door mijn hielspoor heb ik op dit moment deze voorbereiding en afsluiting wel nodig om de klachten acceptabel te houden). De warming up die gegeven werd door Boetje was een complete workout (boetje-camp), erg leuk!

Vrijdagavond, na een broodmaaltijd, al de eerste training gehad: een rondje dorp van bijna 8 km in een -voor mij- stevig tempo. Na afloop een lange cooling down en gezellig kletsen met iedereen en tegen 12 uur het bed in.
Zaterdagochtend een training in loopscholing gehad, zaterdagmiddag een intervaltraining gehad. Met name deze training vond ik voor mezelf erg nuttig. Het lukte me om tijdens de intervallen 7,5 km per uur te lopen, iets wat ik niet had verwacht. Een mooie manier om je duurvermogen te trainen en je normale gemiddelde snelheid iets te verhogen. Dit ga ik dus zeker vaker doen!
Na een prima avondmaaltijd weer een gezellige avond die begon met een kennisquiz over wandelen en daarna gezellig kletsen, spelletjes spelen, tips en trucks uitwisselen etc.
Zondagochtend eerst een lesje in bewegingsleer van Fatima met kleine tricks om minder blessures/klachten te krijgen door een betere wandelhoudig, daarna een uitgebreide boetje-camp, en vervolgens nog een laatste training gehad. Met het oog op maandagavond weer bootcamp en dinsdagavond weer hardlopen, heb ik vooral lekker even een paar kilometer uitgewandeld zonder intensiteit voor mijn spieren.

Het hele weekend was er voldoende te eten en te drinken, fruit, koekjes, dropjes, zelfs warme chocomel met slagroom en, vanwege het 50-jarig bestaan van OLAT, zaterdagavond ook nog taart. We kwamen dus niets tekort en ook verzoekjes werden zoveel als mogelijk ingewilligd.

Kortom, ik heb het weekend als zeer prettig ervaren. Nieuwe mensen leren kennen, tips en tricks gehoord waar ik wat mee kan, oefeningen voor mijn hielspoor meegekregen etc.
Ik denk dat ik volgend jaar wel weer van de partij zal zijn!
:= Klinkt niet verkeerd. Ben je lid van de OLAT? En hoe kom je/jullie aan dit soort uitstapjes? Lijkt me ook wel heel leuk (al weet ik niet of eea haalbaar zal zijn met mijn knieen). Carola heeft ook altijd van die leuke dingen. Kennelijk zie ik ze niet of zoek ik verkeerd op internet...kortom: vertel eens meer! :!

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 16 jan 2017, 14:31
door Sammie6306
Tigelu schreef:
Sammie6306 schreef:Afgelopen weekend ben ik naar het trainingsweekend van OLAT geweest in Wintelre.
Nadat dit trainingsweekend 25 jaar door Henk Plasman was georganiseerd, werd deze editie voor het eerst door Rick en Ronnie georganiseerd (met ondersteuning van anderen). En het was wat mij betreft prima georganiseerd. De trainingen werden verzorgd door Rick, Ronnie, Henk en Boetje.

Voor mij best wat spannend, want behalve Larissa kende ik verder niemand van de deelnemers. En heel toevallig kwam ik gelijktijdig met Larissa en Arjan (Lukken) aanrijden bij de accommodatie. Meteen met z'n drieën ook maar een slaapkamer uitgezocht en de spullen geïnstalleerd en daarna kennisgemaakt met iedereen.
Door de winterse omstandigheden zijn de trainingen waar nodig aangepast, want veiligheid staat natuurlijk voorop en de wegen waren best glad. Veelal gingen we in 3 groepen op pad: echte snelwandelaars, prestatiewandelaars (er waren heel wat ererondelopers, centurionlopers etc. aanwezig) en 'recreatieve' wandelaars. Vooral die laatste 2 groepen liepen soms door elkaar heen afhankelijk van de training die werd gegeven. Je kunt dus te allen tijde kiezen hoe intensief je mee wilt doen aan de trainingen.

In principe worden alle trainingen voorafgegaan door een warming up en afgesloten met een cooling down. Hier wordt veel aandacht aan gegeven en dat vond ik prettig (want door mijn hielspoor heb ik op dit moment deze voorbereiding en afsluiting wel nodig om de klachten acceptabel te houden). De warming up die gegeven werd door Boetje was een complete workout (boetje-camp), erg leuk!

Vrijdagavond, na een broodmaaltijd, al de eerste training gehad: een rondje dorp van bijna 8 km in een -voor mij- stevig tempo. Na afloop een lange cooling down en gezellig kletsen met iedereen en tegen 12 uur het bed in.
Zaterdagochtend een training in loopscholing gehad, zaterdagmiddag een intervaltraining gehad. Met name deze training vond ik voor mezelf erg nuttig. Het lukte me om tijdens de intervallen 7,5 km per uur te lopen, iets wat ik niet had verwacht. Een mooie manier om je duurvermogen te trainen en je normale gemiddelde snelheid iets te verhogen. Dit ga ik dus zeker vaker doen!
Na een prima avondmaaltijd weer een gezellige avond die begon met een kennisquiz over wandelen en daarna gezellig kletsen, spelletjes spelen, tips en trucks uitwisselen etc.
Zondagochtend eerst een lesje in bewegingsleer van Fatima met kleine tricks om minder blessures/klachten te krijgen door een betere wandelhoudig, daarna een uitgebreide boetje-camp, en vervolgens nog een laatste training gehad. Met het oog op maandagavond weer bootcamp en dinsdagavond weer hardlopen, heb ik vooral lekker even een paar kilometer uitgewandeld zonder intensiteit voor mijn spieren.

Het hele weekend was er voldoende te eten en te drinken, fruit, koekjes, dropjes, zelfs warme chocomel met slagroom en, vanwege het 50-jarig bestaan van OLAT, zaterdagavond ook nog taart. We kwamen dus niets tekort en ook verzoekjes werden zoveel als mogelijk ingewilligd.

Kortom, ik heb het weekend als zeer prettig ervaren. Nieuwe mensen leren kennen, tips en tricks gehoord waar ik wat mee kan, oefeningen voor mijn hielspoor meegekregen etc.
Ik denk dat ik volgend jaar wel weer van de partij zal zijn!
:= Klinkt niet verkeerd. Ben je lid van de OLAT? En hoe kom je/jullie aan dit soort uitstapjes? Lijkt me ook wel heel leuk (al weet ik niet of eea haalbaar zal zijn met mijn knieen). Carola heeft ook altijd van die leuke dingen. Kennelijk zie ik ze niet of zoek ik verkeerd op internet...kortom: vertel eens meer! :!

Op https://www.olat.nl/trainingsweekend staat meer info over dit weekend. Ik ben geen lid van de OLAT, deelname staat vrij voor iedereen (al was het merendeel wel lid van OLAT en RWV, dus binnen die verenigingen zal dit trainingsweekend het beste bekend zijn vermoed ik). Uiteraard is er wel een maximaal aantal deelnemers omdat de locatie niet meer aan kan. Helaas waren er dit keer best wat afzeggingen (m.n. door het weer en ziekte), maar toch waren we nog met ca. 25 personen en ik vond de groepsgrootte eigenlijk wel prettig zo.
Ik ken dit trainingsweekend via Larissa, zij nam voor de 4e keer deel.

Enne... ik zie en zoek ook vaak verkeerd hoor, soms moet je net wat ingangen hebben.

Er wordt een minimaal tempo van 6 km/uur gevraagd, maar in de praktijk was het tempo van de recreatieve lopers bijna alle trainingen rond de 6,5 km/uur en ik liep dan ook eigenlijk altijd wel achteraan omdat dat redelijk boven mijn kunnen ligt. Ik haal het wel, maar niet lang achter elkaar. Volgende keer hoop ik iets beter mee te kunnen komen :-%

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 16 jan 2017, 14:53
door Jeltsje
Goed bezig Aike :y:
Zouden meer wandelaars moeten doen ;-)