Pagina 49 van 174
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 05 mar 2017, 19:06
door joyke
leuk geschreven Cornelia
jammer dat lopen niet zo lekker ging
Hoop dat je volgende wandeling beter gaat
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 05 mar 2017, 23:57
door Cobie
Wil1956 schreef:Vandaag de Winterserietocht gelopen van de wsv WIEGO in Breda. Bij de startlocatie zag ik Coby in een flits voorbijlopen. Wij moesten meer dan een kwartier in de rij staan voor het inschrijven want dat ging tergend langzaam. Ingeschreven voor de 25 km, die 27 km bleek te zijn volgens de routebeschrijving. Veel in het Mastbos gelopen maar daarna veel boerenland. Aan de overkant van de A58 weer het Liesbos in, op weg naar de caférust in Prinsenbeek. Terug was het hetzelfde soort parcours, veel boerenwegen om van het ene bos naar het andere bos te gaan. Er zitten veel lange stukken in de route.
Het weer werkt prima mee. Onderweg naar Breda een regenbui gehad maar op het parcours was het droog. Af en toe wat zon en dan weer donker maar overwegend was het gewoon grijs.
Ik heb gisteren dus ook bij Wiego gelopen, meteen maar de 40 km gedaan!
Ik was al vroeg aanwezig en kon als eerste inschrijven, daarna koffie gedronken en gestart.
Stiekem had ik gehoopt dat de route de andere kant op zou gaan richting Bavel omdat ik daar geboren en opgegroeid ben. Maar dat was dus niet zo, het ging uiteindelijk richting Prinsenbeek. Toch een hoop herkend onderweg van vroeger en lekker gelopen.
Vandaag wel wat spierpijn want het de eerste 40 km dit seizoen.
(Mijn vader zou zeggen dat ze 'm met elastiek gemeten hebben, want mijn GPS-teller stond aan het eind op 42,5 km)
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 06 mar 2017, 11:32
door fhd
Weer genoten van jullie verslagen!
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 06 mar 2017, 11:42
door Toon
Zaterdag de geo-cache route "langs de Linge" en over de dijk van Doornenburg terug naar Huissen gelopen.
Op 2 caches na alle 20 gevonden.
Totale afgelegde wandelafstand 28 km.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 06 mar 2017, 15:15
door Marko
Cobie schreef:
Mijn vader zou zeggen dat ze 'm met elastiek gemeten hebben, want mijn GPS-teller stond aan het eind op 42,5 km
Cobie, is je GPS wel te vertrouwen? De mijne heeft een afwijking tussen de 5 en 10 % (naar boven toe).
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 06 mar 2017, 15:17
door Marko
Cornelia schreef:Vandaag, samen met Ingrid, de Westlandtocht gelopen vanaf Madestein.
De routes stonden allemaal op 1 A4-tje dus we konden altijd nog beslissen om voor de 30 km. te gaan.
Goede routebeschrijving maar ik miste, bij het bekijken van de route op afstandmeten.nl, veel straatnamen.
Prima gepijld hoewel we in Wateringen het toch presteerden een pijl te missen.
Via sportvelden en receatieterrein Madestein richting Poeldijk.
Op de route veel water, veel ruimte, mooie huizen en, naar mijn verwachting, minder kassen.
Vanaf Poeldijk via De Honsel Noord naar Honselersdijk.
Natuurlijk langs de bloemenveiling waar het, op zondag, rustig is.
Via een prachtige route langs de Kromme Zwet. Daar nemen we de beslissing om door te gaan op de 25km..
De 30 km. maakt een lusje via 't Woudt om bij Wateringen weer aan te sluiten.
Er wordt vanaf 14.00 uur regen verwacht en daar hebben we geen zin in.
Ook dreigt er in mijn linker kuit kramp te schieten dus even de gang er uit. Dat gaat goed totdat ik weer wil versnellen en hetzelfde gevoel weer terug komt. Ondertussen veel drinken maar het wil niet baten.
Voor de officiële rust namen we het besluit om bij Paviljoen De Zweth een rust in te lassen.
We schatten dat we rond de 14 km. zitten en het is 11.20 uur.
Achteraf een goede keuze want bij De Bonte Haas in Wateringen was het vreselijk druk. Niet alleen van wandelaars maar ook vele wielrenners wisten dit plekje te vinden.
Daarna volgde een recht toe, recht aan stuk om in het centrum te belanden.
Daar werd nog even gebruik gemaakt van een toilet. En toen dus een stukje van de route gemist.
Gelukkig waren een paar dames ter plekke bekend dus wezen zij ons de weg.
De Poeldijkseweg was niet om over naar huis te schrijven maar we moesten wel om bij recreatieterrein De Uithof te komen.
Nog nooit geweest dus een ware verrassing met aan het eind een prachtig stukje langs een water de Wennetjes genaamd.
Dit water ging door tot in het recreatieterrein Madestein.
Daar werden we ook nog kris kras doorheen gestuurd om uiteindelijk weer bij de start/finishlocatie te belanden.
Helaas toch regen het laatste half uur maar blij dat we de extra lus niet gedaan hadden.
Het tegenover gestelde van vorige week. Toen was de route niet bie maar heerlijk gelopen.
Nu een prachtige route maar waardeloos gelopen.
Volgend weekend alleen op pad, even kijken hoe dat gaat.
Volgende keer een mooie route en lekker lopen gewenst!!
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 06 mar 2017, 15:22
door Marko
Marko schreef:Vandaag van Zoetermeer naar Delft gelopen, 15 km over rustige paden afgelegd.
Doel was om nieuwe MBT schoenen in te lopen en dat is gelukt, al is er enige irritatie ontstaan op de linkervoet. Begin van blaarvorming dus desbetreffende plek wordt volgende keer afgeplakt met compeed.
Ik vond het wel een keer lekker om alleen maar verhard te lopen en geen markeringen, van welk pad dan ook, te hoeven volgen.
In Delft koffie gedronken bij een vriend van me; ik had in de stad wat lekkers gekocht voor bij de koffie en ook nog een lekker broodje voor erna.
Vandaag weer een poging ondernomen om de nieuwe schoenen verder in te lopen. De geïrriteerde plek van de vorige keer afgeplakt met een blarenpleister en daarna op pad gegaan.
Deze keer richting Benthuizen en langs de Zoetermeerse Plas en door het Noord-Aa gebied en via het Buytenweghpark weer terug naar huis.
Ruim 19 km afgelegd en zonder klachten gelopen.
Oftewel, de schoenen zijn nu klaar voor het "grote werk".
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 06 mar 2017, 16:03
door Cornelia
Marko schreef:Volgende keer een mooie route en lekker lopen gewenst!!
Het kan niet altijd feest zijn maar bedankt voor het wensen.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 07 mar 2017, 22:08
door Truitje
Bertus heeft afgelopen zaterdag samen met zijn zus in Bennekom de Dorretakkentocht gelopen. Bij deze tocht kon je maximaal 15 kilometer lopen, dus ze zijn ook maar lopend naar de start en later weer lopend naar huis gegaan. Tijdens deze tocht zijn ze zeer regelmatig over paden gekomen waar ze 1 week eerder met een andere tocht ook al liepen. Mocht je dus een bekende foto zien, dat kan kloppen

. En hier is de link:
https://myalbum.com/album/8RjSWwzOP9VF
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 08 mar 2017, 09:43
door Cobie
Truitje schreef:Bertus heeft afgelopen zaterdag samen met zijn zus in Bennekom de Dorretakkentocht gelopen. Bij deze tocht kon je maximaal 15 kilometer lopen, dus ze zijn ook maar lopend naar de start en later weer lopend naar huis gegaan. Tijdens deze tocht zijn ze zeer regelmatig over paden gekomen waar ze 1 week eerder met een andere tocht ook al liepen. Mocht je dus een bekende foto zien, dat kan kloppen

. En hier is de link:
https://myalbum.com/album/8RjSWwzOP9VF
Dorretakkentocht?
Ik weet niet hoe groot/populair deze tocht is, maar om meer publiek te trekken zou ik toch een iets positievere naam voor de tocht bedacht hebben ....

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 08 mar 2017, 12:19
door footloose
Cobie schreef:Truitje schreef:Bertus heeft afgelopen zaterdag samen met zijn zus in Bennekom de Dorretakkentocht gelopen. Bij deze tocht kon je maximaal 15 kilometer lopen, dus ze zijn ook maar lopend naar de start en later weer lopend naar huis gegaan. Tijdens deze tocht zijn ze zeer regelmatig over paden gekomen waar ze 1 week eerder met een andere tocht ook al liepen. Mocht je dus een bekende foto zien, dat kan kloppen

. En hier is de link:
https://myalbum.com/album/8RjSWwzOP9VF
Dorretakkentocht?
Ik weet niet hoe groot/populair deze tocht is, maar om meer publiek te trekken zou ik toch een iets positievere naam voor de tocht bedacht hebben ....

Mooie omgeving hoor, zeker niet alleen maar dorre takken.
Zie ik nu op de 4e foto Elly (Koopman)? Of is het een look-a-like? Ik mag hopen dat het weer goed met haar gaat!
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 08 mar 2017, 12:36
door Jeltsje
footloose schreef:Cobie schreef:Truitje schreef:Bertus heeft afgelopen zaterdag samen met zijn zus in Bennekom de Dorretakkentocht gelopen. Bij deze tocht kon je maximaal 15 kilometer lopen, dus ze zijn ook maar lopend naar de start en later weer lopend naar huis gegaan. Tijdens deze tocht zijn ze zeer regelmatig over paden gekomen waar ze 1 week eerder met een andere tocht ook al liepen. Mocht je dus een bekende foto zien, dat kan kloppen

. En hier is de link:
https://myalbum.com/album/8RjSWwzOP9VF
Dorretakkentocht?
Ik weet niet hoe groot/populair deze tocht is, maar om meer publiek te trekken zou ik toch een iets positievere naam voor de tocht bedacht hebben ....

Mooie omgeving hoor, zeker niet alleen maar dorre takken.
Zie ik nu op de 4e foto Elly (Koopman)? Of is het een look-a-like? Ik mag hopen dat het weer goed met haar gaat!
Nee, dat kan Elly niet zijn. Die loopt nog niet. Het gaat wel iets beter met haar, maar haar conditie is pet

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 08 mar 2017, 14:20
door Danyell
Nou, niet vandaag, maar zaterdag heb ik de Ooievaarstocht in Gorssel gelopen.
Leuke tocht!
Voor verslag en foto's: http://www.danyell.nl/startpagina-w/wandelen.html
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 11 mar 2017, 15:57
door LOopmans
Het Rondje Halderberge in Oudenbosch. Vorig jaar nog 25km, nu echter met gezelschap 15km.
Route is aardig, afwisselend bos en dorp en stuk langs het vliegveld van Breda. Ook langs het zwembad Bosbad Hoeven, met daar in de buurt een oud herbergje waarvan ik vrij zeker was dat dit hetzelfde herbergje was waar ik ooit in een grijs verleden met de basisschool op kamp ben geweest. Ik wist dat het ergens in die omgeving moest zijn. Echter geen bijster nostalgische herinnering, want het enige wat ik nog wel weet is dat ik er toen geen bal aan vond!
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 11 mar 2017, 17:07
door Corne92
In Amsterdam een tochtje georganiseerd door Ons Genoegen.
Mooie 22 kilometer gelopen uiteindelijk. In de stad lopen is niet helemaal mijn ding, maar gelukkig was er een groot gedeelte van de tocht ook genoeg rust om ons heen en liep ik niet alleen (samen met oom en tante). Naast Amsterdam deden we ook Schellingwoude aan. Leuke tocht met diverse bezienswaardigheden van Amsterdam.
Geen last van m'n knie, en dat is een grote opluchting

Heb nu zeker vertrouwen in de 30 van Zandvoort
