Pagina 53 van 174

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 31 mar 2017, 08:32
door fhd
Haha, mallerts! Beterschap Cornelis.

Ik ben gister van huis naar het park vlakbij mijn huis gelopen. KLein heuveltje op naar het pannenkoekenrestaurant voor een ijsje en weer terug. Zal hooguit een kilometer geweest zijn maar voor nu even genoeg. Meer zat er ook nog niet in.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 31 mar 2017, 09:09
door Cornelia
fhd schreef:Haha, mallerts! Beterschap Cornelis.

Ik ben gister van huis naar het park vlakbij mijn huis gelopen. KLein heuveltje op naar het pannenkoekenrestaurant voor een ijsje en weer terug. Zal hooguit een kilometer geweest zijn maar voor nu even genoeg. Meer zat er ook nog niet in.
Het begin is er weer.
Doe rustig aan en luister goed naar je lichaam.
Het blijft goed weer van het weekend dus misschien weer zo'n stukje met, misschien, weer een ijsje als beloning.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 31 mar 2017, 09:49
door fhd
Cornelia schreef:
fhd schreef:Haha, mallerts! Beterschap Cornelis.

Ik ben gister van huis naar het park vlakbij mijn huis gelopen. KLein heuveltje op naar het pannenkoekenrestaurant voor een ijsje en weer terug. Zal hooguit een kilometer geweest zijn maar voor nu even genoeg. Meer zat er ook nog niet in.
Het begin is er weer.
Doe rustig aan en luister goed naar je lichaam.
Het blijft goed weer van het weekend dus misschien weer zo'n stukje met, misschien, weer een ijsje als beloning.
Ik probeer idd elke dag een klein stukje en voel me met de dag fitter.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 31 mar 2017, 10:57
door rene1974
van Nunspeet naar begin vierhouten, en weer terug via het dorp naar huis, ongeveer 15 km . ik vond m goed voor vandaag, vanmiddag nog naar een receptie dus wilde niet al te lang onderweg zijn

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 31 mar 2017, 12:43
door Spatoes
fhd schreef:
Cornelia schreef:
fhd schreef:Haha, mallerts! Beterschap Cornelis.

Ik ben gister van huis naar het park vlakbij mijn huis gelopen. KLein heuveltje op naar het pannenkoekenrestaurant voor een ijsje en weer terug. Zal hooguit een kilometer geweest zijn maar voor nu even genoeg. Meer zat er ook nog niet in.
Het begin is er weer.
Doe rustig aan en luister goed naar je lichaam.
Het blijft goed weer van het weekend dus misschien weer zo'n stukje met, misschien, weer een ijsje als beloning.
Ik probeer idd elke dag een klein stukje en voel me met de dag fitter.
Hoera Angelique!

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 31 mar 2017, 12:56
door Spatoes
Afgelopen zaterdag 25 maart 2017 een Stiltewandeling op Halfvasten.
Voor de 11e (zelfs hier een Schnapszahl) keer wordt er vanuit de kerk een Stiltewandeling georganiseerd. Deze wandelaarster heeft ze, samen met de domina en de bedenkster van de routes, allemaal gewandeld, dus al vele uren stil geweest. Het is een meditatieve, zo je wilt een bezinningswandeling in de “Veertigdagen-”,”Vasten-” of “Lijdenstijd”.
Vandaag een stralende, zonnige voorjaarsdag. Ook wel eens anders meegemaakt: regen, miezerregen of kou.
In de aanbouw van de kerk, “De Serre”, ontvangst met koffie of thee. Het mooie weer heeft 17 mensen naar deze wandeling 'gelokt', ieder met een eigen reden: rouwverwerking, een ziekteproces doorlopen, andere dingen te verwerken, afstand nemen of zomaar genieten van een bijzondere wandeling/dag.
De domina legt de gang van zaken uit en geeft het thema “Sterk en dapper” mee. De aanwezigen stellen zich voor want er zijn dit keer veel nieuwe gezichten bij. Iedereen krijgt ongezien een foto van bekende personen mee die op zijn/haar manier sterk of dapper was/is.

Om 10 uur begint de wandeling, het eerste uur in stilte. Bij de eerste wandeling was dat best vreemd en wennen, je loopt met anderen maar er wordt niet gepraat. Door de jaren heen wen je eraan.
Vanuit “De Serre” het fietspad langs het spoor, bij de speelweide in het bos rechtsaf en dan veel bospaden. Het is echt stil in het bos. Er klinkt wel verschillend vogelgezang of de wind die door de toppen van de dennenbomen waait.
Geen idee waar we wandelen totdat de Maldensebaan wordt overgestoken. Na weer veel bos, met dalen en klimmen, wordt de Biesseltsebaan bereikt op weg naar de Heilig Landstichting. Inmiddels mag er weer gepraat worden voor wie dat wil.

De lunchpauze is in “Sionshof” nu “Konbanwa” geheten. Er is een tafel voor zeventien personen gereserveerd, een warm welkom. Het gezelschap praat geanimeerd en klinkt luidruchtig na die stilte van buiten. Iedereen bestelt wat te drinken en te eten. Voortreffelijke keuken!
Om half twee volgt het tweede deel van de route. Vijf dames worden uitgezwaaid, 14 km is te lang voor hen. De overgebleven twaalf lopen het parkeerterrein op naar een brandende lamp die nu als “godslamp” dient, een eeuwig Licht. De domina spreekt ons toe en leest een gedicht voor. De route-architecte deelt zakjes met snoephartjes uit. Met dit èn met het geestelijk voedsel wordt de wandeling in stilte voorgezet.

Een stuk langs de drukke Nijmeegse Baan maar al gauw het bos in: de Van Haaftenlaan. De stilte wordt wel verstoord door het schieten op de Kleiduivenschietbaan “De But”.
Een keer rechtsaf, de Nijmeegse Baan oversteken en door het bos richting de Maldense Baan. Nu mag men weer praten. Langs het Avonturenbos en op het laatst weer het fietspad langs het spoor en naar de kerk.
Iedereen mag een kaarsje aansteken en wat vertellen over de wandeling en over de persoon op zijn/haar foto: het ernstig zieke jongetje Tijn of Koningin Máxima, Nelson Mandela, Lodewijk Asscher (van de partij die nu “klein maar dapper” is), Anne Frank, Luther of Malala Yousafzai (Pakistaanse kinderrechtenactiviste). Ook voor degenen die eerder gestopt zijn wordt een kaarsje aangestoken.
Tot slot nog een kopje koffie of thee en nog even met elkaar napraten.
Het was een waardevolle dag!

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 31 mar 2017, 13:30
door rene1974
Spatoes schreef:Afgelopen zaterdag 25 maart 2017 een Stiltewandeling op Halfvasten.
Voor de 11e (zelfs hier een Schnapszahl) keer wordt er vanuit de kerk een Stiltewandeling georganiseerd. Deze wandelaarster heeft ze, samen met de domina en de bedenkster van de routes, allemaal gewandeld, dus al vele uren stil geweest. Het is een meditatieve, zo je wilt een bezinningswandeling in de “Veertigdagen-”,”Vasten-” of “Lijdenstijd”.
Vandaag een stralende, zonnige voorjaarsdag. Ook wel eens anders meegemaakt: regen, miezerregen of kou.
In de aanbouw van de kerk, “De Serre”, ontvangst met koffie of thee. Het mooie weer heeft 17 mensen naar deze wandeling 'gelokt', ieder met een eigen reden: rouwverwerking, een ziekteproces doorlopen, andere dingen te verwerken, afstand nemen of zomaar genieten van een bijzondere wandeling/dag.
De domina legt de gang van zaken uit en geeft het thema “Sterk en dapper” mee. De aanwezigen stellen zich voor want er zijn dit keer veel nieuwe gezichten bij. Iedereen krijgt ongezien een foto van bekende personen mee die op zijn/haar manier sterk of dapper was/is.

Om 10 uur begint de wandeling, het eerste uur in stilte. Bij de eerste wandeling was dat best vreemd en wennen, je loopt met anderen maar er wordt niet gepraat. Door de jaren heen wen je eraan.
Vanuit “De Serre” het fietspad langs het spoor, bij de speelweide in het bos rechtsaf en dan veel bospaden. Het is echt stil in het bos. Er klinkt wel verschillend vogelgezang of de wind die door de toppen van de dennenbomen waait.
Geen idee waar we wandelen totdat de Maldensebaan wordt overgestoken. Na weer veel bos, met dalen en klimmen, wordt de Biesseltsebaan bereikt op weg naar de Heilig Landstichting. Inmiddels mag er weer gepraat worden voor wie dat wil.

De lunchpauze is in “Sionshof” nu “Konbanwa” geheten. Er is een tafel voor zeventien personen gereserveerd, een warm welkom. Het gezelschap praat geanimeerd en klinkt luidruchtig na die stilte van buiten. Iedereen bestelt wat te drinken en te eten. Voortreffelijke keuken!
Om half twee volgt het tweede deel van de route. Vijf dames worden uitgezwaaid, 14 km is te lang voor hen. De overgebleven twaalf lopen het parkeerterrein op naar een brandende lamp die nu als “godslamp” dient, een eeuwig Licht. De domina spreekt ons toe en leest een gedicht voor. De route-architecte deelt zakjes met snoephartjes uit. Met dit èn met het geestelijk voedsel wordt de wandeling in stilte voorgezet.

Een stuk langs de drukke Nijmeegse Baan maar al gauw het bos in: de Van Haaftenlaan. De stilte wordt wel verstoord door het schieten op de Kleiduivenschietbaan “De But”.
Een keer rechtsaf, de Nijmeegse Baan oversteken en door het bos richting de Maldense Baan. Nu mag men weer praten. Langs het Avonturenbos en op het laatst weer het fietspad langs het spoor en naar de kerk.
Iedereen mag een kaarsje aansteken en wat vertellen over de wandeling en over de persoon op zijn/haar foto: het ernstig zieke jongetje Tijn of Koningin Máxima, Nelson Mandela, Lodewijk Asscher (van de partij die nu “klein maar dapper” is), Anne Frank, Luther of Malala Yousafzai (Pakistaanse kinderrechtenactiviste). Ook voor degenen die eerder gestopt zijn wordt een kaarsje aangestoken.
Tot slot nog een kopje koffie of thee en nog even met elkaar napraten.
Het was een waardevolle dag!
mooi verslag! lijkt me zeker bijzonder om in groepsverband te lopen en dan ook nog in stilte te lopen. Maar wel tijd om na te denken is er dan!

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 31 mar 2017, 14:35
door Jeltsje
fhd schreef:Haha, mallerts! Beterschap Cornelis.

Ik ben gister van huis naar het park vlakbij mijn huis gelopen. KLein heuveltje op naar het pannenkoekenrestaurant voor een ijsje en weer terug. Zal hooguit een kilometer geweest zijn maar voor nu even genoeg. Meer zat er ook nog niet in.
Maar je hebt weer gewandeld :y: , nu conditie opbouwen. Stapje voor stapje :marche:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 31 mar 2017, 15:08
door Marko
Fijn dat je weer (al is het maar een klein stukje) hebt kunnen wandelen, Angelique :clap: !!

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 31 mar 2017, 21:54
door Marko
30 maart, Via Mosana, van Eijsden(NL) naar Luik(B), afstand 26 km
Vorig jaar heb ik gewandeld over de Jacobswegen in Nederland. Het eindpunt was in Eijsden, bijna op de grens met België.
Vandaag wandel ik vanuit Eijsden verder met als bestemming Luik.
Het is een etappe van de Via Mosana, een Belgische Jacobsroute. De Via Mosana heeft als officieel beginpunt Aken. Vanaf Eijsden is de aanlooproute vanuit Nederland. In Luik komen beide routes samen en kan worden door gewandeld naar Namen.
Voor de Via Mosana is een Franstalige gids beschikbaar, dat vind ik geen optie voor mij, aangezien ik niet of nauwelijks de Franse taal beheers. Ik heb de Duitstalige versie gekocht. Het nadeel van deze gids is echter dat de aanlooproute vanuit Eijsden hier niet in is opgenomen.
Op internet heb ik gezocht naar een GPS-track voor dit traject en deze heb ik gevonden. Ik heb de track op mijn telefoon geladen. Met het blote oog is wel zichtbaar dat deze GPS- route niet correct kan zijn. Soms is er hemelsbreed een lijn getrokken waar in werkelijkheid niet zo gelopen kan worden.
Dan moet ik maar vertrouwen hebben in de markeringen onderweg. Ik kan de opgeslagen (GPS) route als aanvulling gebruiken, mochten de markeringen ontbreken of onduidelijk zijn.

Vanuit Eijsden wandel ik richting de grens en passeer daarbij een weiland met meer dan 50 zwanen!
Ik loop daarna naar Vise langs de Maas, met prachtige uitzichten!
Markeringen zijn aanwezig maar hier en daar ontbreken deze, soms ook op cruciale plekken, zoals op het punt waar ik de Maas moet verlaten. Ik word geacht om een soort snelweg over te steken maar waar kan ik het beste oversteken?
Later vandaag zal meermalen blijken dat voetpaden zomaar ineens midden op een druk kruispunt eindigen.
Ik vind het jammer dat ik de Maas achter me moet laten maar met de snelweg ernaast is het niet bepaald rustig lopen.
Het pad gaat slingerend en langzaam maar zeker omhoog, richting bergtop waar lieflijke plaatsjes liggen zoals Richelle en Housse.
Markeringen ontbreken soms en ook mijn GPS route blijkt niet altijd de juiste route aan te geven, dus dan is het vooral een kwestie van de Maas aan je rechterhand zien te houden, dan ga ik in ieder geval de goede kant op.
Vanaf grote hoogte blijf ik zicht houden op de Maas, de snelweg en het spoor.

Vlak voor het plaatsje Wixhou geniet ik van een bankjesrust. Het is warm vandaag, ruim 20 graden. En dat is ongekend hoog voor deze tijd van het jaar!
Na Wixhou volgt een wirwar aan paden en is het even zoeken naar het juiste pad. GPS laat me hier in de steek en er zijn geen markeringen.
Dan ineens bevind ik me in een groot weiland (waar paarden rondlopen) en zie ik niet op welke manier ik dit weiland weer kan verlaten. Aan het einde is prikkeldraad en aan weerskanten zijn hindernissen om hier weg te komen!
De paarden blijven op afstand en ik verlaat uiteindelijk het weiland via een heel smal hekje, wat ik kennelijk over het hoofd had gezien.

Dan kom ik in Blegny waarna een lange afdaling wordt ingezet. Ik passeer de brouwerijen van Jupiler, waar de routes uit Aken en Eijsden samenkomen.
Het wordt drukker om me heen; ik bevind me inmiddels in een voorstad van Luik.
Ik steek, ter hoogte van Bresnoux, het spoor over en loop over de boulevard naar Luik.
Hier is de route goed gemarkeerd. Een stukje door het centrum en weer terug naar de boulevard (bankjesrust met uitzicht over de Maas en de stad Luik)!
Vanaf de boulevard loop ik de kortste route naar het (hypermoderne) station en wacht ik op M., die deze dag in Luik heeft doorgebracht.
Op het station lopen (gewapende) militairen rond, hier word ik niet vrolijk van!
Nog even een treinkaartje kopen en dan kunnen we weer terug naar Eijsden waar onze auto geparkeerd staat.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 01 apr 2017, 07:45
door rene1974
Marko schreef:30 maart, Via Mosana, van Eijsden(NL) naar Luik(B), afstand 26 km
Vorig jaar heb ik gewandeld over de Jacobswegen in Nederland. Het eindpunt was in Eijsden, bijna op de grens met België.
Vandaag wandel ik vanuit Eijsden verder met als bestemming Luik.
Het is een etappe van de Via Mosana, een Belgische Jacobsroute. De Via Mosana heeft als officieel beginpunt Aken. Vanaf Eijsden is de aanlooproute vanuit Nederland. In Luik komen beide routes samen en kan worden door gewandeld naar Namen.
Voor de Via Mosana is een Franstalige gids beschikbaar, dat vind ik geen optie voor mij, aangezien ik niet of nauwelijks de Franse taal beheers. Ik heb de Duitstalige versie gekocht. Het nadeel van deze gids is echter dat de aanlooproute vanuit Eijsden hier niet in is opgenomen.
Op internet heb ik gezocht naar een GPS-track voor dit traject en deze heb ik gevonden. Ik heb de track op mijn telefoon geladen. Met het blote oog is wel zichtbaar dat deze GPS- route niet correct kan zijn. Soms is er hemelsbreed een lijn getrokken waar in werkelijkheid niet zo gelopen kan worden.
Dan moet ik maar vertrouwen hebben in de markeringen onderweg. Ik kan de opgeslagen (GPS) route als aanvulling gebruiken, mochten de markeringen ontbreken of onduidelijk zijn.

Vanuit Eijsden wandel ik richting de grens en passeer daarbij een weiland met meer dan 50 zwanen!
Ik loop daarna naar Vise langs de Maas, met prachtige uitzichten!
Markeringen zijn aanwezig maar hier en daar ontbreken deze, soms ook op cruciale plekken, zoals op het punt waar ik de Maas moet verlaten. Ik word geacht om een soort snelweg over te steken maar waar kan ik het beste oversteken?
Later vandaag zal meermalen blijken dat voetpaden zomaar ineens midden op een druk kruispunt eindigen.
Ik vind het jammer dat ik de Maas achter me moet laten maar met de snelweg ernaast is het niet bepaald rustig lopen.
Het pad gaat slingerend en langzaam maar zeker omhoog, richting bergtop waar lieflijke plaatsjes liggen zoals Richelle en Housse.
Markeringen ontbreken soms en ook mijn GPS route blijkt niet altijd de juiste route aan te geven, dus dan is het vooral een kwestie van de Maas aan je rechterhand zien te houden, dan ga ik in ieder geval de goede kant op.
Vanaf grote hoogte blijf ik zicht houden op de Maas, de snelweg en het spoor.

Vlak voor het plaatsje Wixhou geniet ik van een bankjesrust. Het is warm vandaag, ruim 20 graden. En dat is ongekend hoog voor deze tijd van het jaar!
Na Wixhou volgt een wirwar aan paden en is het even zoeken naar het juiste pad. GPS laat me hier in de steek en er zijn geen markeringen.
Dan ineens bevind ik me in een groot weiland (waar paarden rondlopen) en zie ik niet op welke manier ik dit weiland weer kan verlaten. Aan het einde is prikkeldraad en aan weerskanten zijn hindernissen om hier weg te komen!
De paarden blijven op afstand en ik verlaat uiteindelijk het weiland via een heel smal hekje, wat ik kennelijk over het hoofd had gezien.

Dan kom ik in Blegny waarna een lange afdaling wordt ingezet. Ik passeer de brouwerijen van Jupiler, waar de routes uit Aken en Eijsden samenkomen.
Het wordt drukker om me heen; ik bevind me inmiddels in een voorstad van Luik.
Ik steek, ter hoogte van Bresnoux, het spoor over en loop over de boulevard naar Luik.
Hier is de route goed gemarkeerd. Een stukje door het centrum en weer terug naar de boulevard (bankjesrust met uitzicht over de Maas en de stad Luik)!
Vanaf de boulevard loop ik de kortste route naar het (hypermoderne) station en wacht ik op M., die deze dag in Luik heeft doorgebracht.
Op het station lopen (gewapende) militairen rond, hier word ik niet vrolijk van!
Nog even een treinkaartje kopen en dan kunnen we weer terug naar Eijsden waar onze auto geparkeerd staat.
Leuk verwoord :-))) en wel bijzonder om in ene tussen de paarden te staan zonder een in of uitgang te zien haha.
Tja die gewapende militairen, er wordt wel zo makkelijk gezegd, we moeten ons niet bang laten maken. Maar als dit het straat beeld wordt vd toekomst dan zie ik ook geen reden om vrolijk te worden haha

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 01 apr 2017, 09:03
door Spatoes
Mooi verslag Martin. Leuk die onbekende plaatsnamen, heb je per fiets ook in Duitsland, Frankrijk, zelfs in Nederland!

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 01 apr 2017, 14:55
door Marko
Tja, ik denk niet dat ik dat weiland in had gemoeten. Alternatief was flink klimmen en van de route afwijken. Ook niet Ok!
Het was gelukkig een heel groot weiland dus voldoende afstand tot de paarden, haha.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 01 apr 2017, 15:08
door Jeltsje
Leuk verslag, ik was daar het paadje ook een beetje kwijt :mrgreen:
Dat er militairen staan is jammer, maar helaas wel nodig bij onze zuiderburen ;( . Hopelijk blijft het hier wat rustig.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 01 apr 2017, 18:44
door fhd
Dank voor jullie lieve reacties! Vandaag een flink stuk in het centrum van Haarlem gelopen. Ik voelde me goed vandaag, beter dan ooit bijna en wilde wat winkels bezoeken die nogal uitelkaar lagen. Ondanks dat het druk in de stad lag, lag mijn tempo best hoog.Ik gok dat het zo'n 3km is geweest vandaag, waarschijnlijk meer en had nog energie over. Dus denk dat ik binnenkort wel weer een " echt" tochtje kan wandelen.

Ik heb jullie verslagen nog niet gelezen, dat ga ik straks doen.