Pagina 54 van 174

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 01 apr 2017, 20:30
door fhd
Weer bijgelezen. Spatoes: Wat een bijzondere wandeling? Wanneer is de volgende, weet je dat?

Martin: In Rome ws dat ook zo. (Gewapende militairen.) Het is bedoelt voor de veiligheid maar ik krijg er juist een onveilig gevoel van!

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 01 apr 2017, 20:37
door Marko
fhd schreef: In Rome ws dat ook zo. (Gewapende militairen.) Het is bedoelt voor de veiligheid maar ik krijg er juist een onveilig gevoel van!
Ik dus ook!

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 01 apr 2017, 22:17
door Spatoes
fhd schreef:Weer bijgelezen. Spatoes: Wat een bijzondere wandeling? Wanneer is de volgende, weet je dat?
De volgende Stiltewandeling is blew in de Vastentijd 2018.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 01 apr 2017, 22:26
door fhd
Spatoes schreef:
fhd schreef:Weer bijgelezen. Spatoes: Wat een bijzondere wandeling? Wanneer is de volgende, weet je dat?
De volgende Stiltewandeling is blew in de Vastentijd 2018.
Ow jammer, maar 1x per jaar dus. Evengoed bedankt voor je antwoord.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 01 apr 2017, 22:29
door Spatoes
fhd schreef:
Spatoes schreef:
fhd schreef:Weer bijgelezen. Spatoes: Wat een bijzondere wandeling? Wanneer is de volgende, weet je dat?
De volgende Stiltewandeling is blew in de Vastentijd 2018.
Ow jammer, maar 1x per jaar dus. Evengoed bedankt voor je antwoord.
Graag gedaan.

Welterusten.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 02 apr 2017, 07:20
door footloose
fhd schreef:
Spatoes schreef:
fhd schreef:Weer bijgelezen. Spatoes: Wat een bijzondere wandeling? Wanneer is de volgende, weet je dat?
De volgende Stiltewandeling is blew in de Vastentijd 2018.
Ow jammer, maar 1x per jaar dus. Evengoed bedankt voor je antwoord.
Bij jou in de buurt Angelique, op 15 april (wel prijzig):
https://www.bewusthaarlem.nl/agenda/wor ... ewandeling

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 02 apr 2017, 09:53
door Fien
Gisteren heb ik een wandeling gemaakt die ik al lang van plan was.
Vanaf Station Sloterdijk loop ik in westelijke richting. Ik blijf noordelijk van de Haarlemmerweg. Dan loop je door een natuurgebied, de zgn. Brettenzone. Zo genoemd omdat hier vroeger een buitenhuis stond dat De Bretten heette. Eerst nog wat sportvelden met de bijbehorende drukte, parkeerplaatsen e.d. Daarna wordt het stiller. Alleen jammer dat je het geluid van de Haarlemmerweg nog hoort, verder is het stil. Omdat het een beetje is gaan regenen, zijn er niet veel fietsers en wandelaars. Na plm. twee uur lopen kom ik aan in Halfweg.Het is inmiddels weer droog geworden, maar het blijft bewolkt. Daar is een leuk restaurant: Koffie bij Kaatje. Ik ken het van een vorige wandeling. Het ligt vlakbij de spoorbaan en het station. Na deze horecastop loop ik door naar Spaarnwoude. Ditmaal over de Spaarndammerdijk, bij een vorige wandeling ben ik door het recreatiegebied Spaarnwoude gegaan. De Spaarndammerdijk was ooit de dijk aan het IJ. Niet te geloven dat het IJ helemaal tot hier kwam. Het dorp Spaarnwoude is heel idyllisch. Ik ga daar even op een bankje zitten om van de stilte te genieten. Wat een rust, zo dicht bij Amsterdam! Vanaf Spaarnwoude loopt een weggetje door de weilanden naar Spaarndam. Ook zo een idylle! Al is hier wel veel nieuwbouw gekomen de laatste jaren. Er wordt zelfs een appartementengebouw gebouwd. Ik zit weer op een bankje en kijk uit op de Mooie Nel, een overblijfsel van de Haarlemmermeer. Door Spaarndam heen, nog even kijken naar het standbeeld van Hansje Brinkers, het jongetje dat zijn vinger in de dijk stak en zo het water tegenhield. Door Spaarndam heen kijk ik goed om me heen. Toen ik hier een etappe van de Haarlemse 4daagse liep met Martin, hadden we daar ergens rechtsaf gemoeten. Ik zie een klein zijweggetje waar we misschien in hadden gemoeten. Het is bij het Fort van de STelling van Amsterdam. Daar is een terras gemaakt, waar ik even van het toilet gebruik mag maken.
Daarna naar Haarlem. Een beetje saaie route, maar ik heb geen energie meer over voor een leukere route. Ik loop recht op Station Haarlem af. Al met al 20 km. gelopen, een afstand die ik net aankan. Ik heb meer gelopen dan ik verwachtte te doen (had eigenlijk gepland tot Halfweg). Was mooi, en idyllische plaatsjes onderweg!

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 02 apr 2017, 10:31
door Marko
Leuk verslag Fien en ik weet nog dat je me vertelde over de Mooie Nel, een restant van het Haarlemmermeer!
Zo te lezen heb je het smalle paadje ontdekt waar we in hadden gemoeten tijdens de Haarlemse Vierdaagse!

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 02 apr 2017, 10:31
door fhd
Mooi verslag, Fien.En herkenbare route! :marche:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 02 apr 2017, 15:38
door rene1974
( bijna) 25 km in Darp en omgeving gelopen, samen met Liesie en Wandelmams! was een leuke en gezellige tocht ! Drenthe is mooi! ga er zeker vaker een tocht uit zoeken

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 02 apr 2017, 21:41
door Spatoes
fhd schreef:Mooi verslag, Fien.En herkenbare route! :marche:
Dank voor je mooie verslag, Fien. Wat fijn dat je zo ver kon wandelen.
Hoe was het vandaag met je? Geen 'schade' opgelopen omdat je teveel gedaan hebt?

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 02 apr 2017, 21:48
door Spatoes
Vandaag een "Drie Provincienroute" gelopen. Voorlopig 44.3 km dus nog 35.7 om de 80 vol te krijgen. :help:
Morgen de GPS aan laten sluiten op de PC en kijken of de afstand klopt.
Verslag volgt nog want ik 'hang nu bank'.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 02 apr 2017, 21:56
door Marko
Spatoes schreef:Vandaag een "Drie Provincienroute" gelopen. Voorlopig 44.3 km dus nog 35.7 om de 80 vol te krijgen. :help:
Morgen de GPS aan laten sluiten op de PC en kijken of de afstand klopt.
Verslag volgt nog want ik 'hang nu bank'.
Je bent, met je 44.3 al verder dan ik.
Goed gedaan hoor!
Jammer, ik kon vandaag niet "meelopen".

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 02 apr 2017, 22:35
door Spatoes
Marko schreef:
Spatoes schreef:Vandaag een "Drie Provincienroute" gelopen. Voorlopig 44.3 km dus nog 35.7 om de 80 vol te krijgen. :help:
Morgen de GPS aan laten sluiten op de PC en kijken of de afstand klopt.
Verslag volgt nog want ik 'hang nu bank'.
Je bent, met je 44.3 al verder dan ik.
1. Goed gedaan hoor!
2. Jammer, ik kon vandaag niet "meelopen".
1. Dank je.
2. Geeft niet. Ik hoop dat je een gezellige dag hebt gehad.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 03 apr 2017, 08:11
door Spatoes
Boktwee schreef:
Spatoes schreef:Vandaag een "Drie Provincienroute" gelopen. Voorlopig 44.3 km dus nog 35.7 om de 80 vol te krijgen. :help:
Morgen de GPS aan laten sluiten op de PC en kijken of de afstand klopt.
Verslag volgt nog want ik 'hang nu bank'.
Goed bezig, JannIE! Ik ben ook maar tot en met 30 km gekomen, tot nu toe....
Dank je Ruud.
En ja, de afstand klopt!