Pagina 57 van 174
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 08 mei 2017, 10:43
door Cobie
Marko schreef:Gisteren heb ik, samen met Cobie, een route van 50 km gelopen over dijken en langs 4 verschillende rivieren, zie:
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1960783
De start is in Slikkerveer op een parkeerterrein aan de rivier de Noord. Op dit punt monden de rivieren de Noord en de Lek uit in de Nieuwe Maas.
Een paar kilometer verderop stroomt ook het water van de Hollandse IJssel in de Nieuwe Maas.
We lopen langs de Nieuwe Maas richting Rotterdam en steken de Nieuwe Maas over via de Van Brienenoordbrug. Kort daarna lopen we langs de Hollandse IJssel. In Capelle a/d IJssel woont mijn zus waar we langs gaan en waar we worden getrakteerd op koffie met wat lekkers erbij. De 1e 10 km zitten erop.
We blijven de IJssel volgens tot Nieuwerkerk a/d IJssel alwaar we met een voetveer de IJssel oversteken. Via een wat drukkere verkeersweg lopen we aan de andere kant van de IJssel terug richting Krimpen a/d IJssel.
Nog een klein stukje langs de Nieuwe Maas en dan zijn we in Krimpen a/d Lek.
Hier rusten we uit op een bankje aan het water, naast een veerpont. Als we hier over zouden varen dan zouden we terug zijn bij onze auto's.
Maar 27 km vinden we te weinig voor vandaag!
Langs de Lek gaat het richting Lekkerkerk. Daar brengt een pont ons naar Nieuw-Lekkerland. We lopen een stukje aan de andere kant van de Lek terug en gaan dan de Alblasserwaard in om het het molengebied bij Kinderdijk te betreden.
Een mooie lus langs de molens brengt ons uiteindelijk terug naar de Lek en opnieuw hebben we een (binnen)rust in de nabijheid van onze auto's.
Ook hier zou een oversteek ons snel bij de auto's terug kunnen brengen. Maar ook met 39 km zijn we nog niet geheel tevreden.
De laatste lus gaat langs de rivier de Noord . Via de dijk bereiken we de Alblasserdamse brug die we oversteken om aan de andere kant van de Noord, enigszins parallel aan de Noord, terug te wandelen naar Slikkerveer.
We hebben meerdere verleidingen, om met een pont of met een waterbus terug te varen naar Slikkerveer, kunnen weerstaan waardoor we uiteindelijk de gewenste 50 km hebben weten vol te maken.
Het is een koude dag geweest, maar het is gelukkig wel droog gebleven.
Cobie en ik hebben heerlijk lopen ouwe-dingesen, daardoor vlogen de kilometers onder onze voeten voorbij.
Voor ons beiden was het een mooie training voor de KM van Cuijk.
Niks aan toe te voegen, Martin!
Cuijk gaat een feestje worden!

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 27 mei 2017, 21:10
door rene1974
vandaag de heuvelrugtocht gelopen, 50 km. De ochtend behoorlijk door gelopen om zo de middag een beetje kalm aan te doen en dat heb ik ook gedaan. de rusten die er kwamen heb ik ( op 1 na) gebruik van gemaakt. ondanks het veel door de bossen was, was de temperatuur ook mee omhoog gegaan.
05.40 gestart ( we mochten eerder weg toen we aankwamen bij startlocatie) en om 16.45 binnen, een ruim uur pauze gehad.
2 blaren opgelopen, 1 onder het afgeplakte gedeelte en 1 net op de grens.
Verder best wel spierpijn haha en me heupen die voel ik ook. Vermoeide voeten. en af en toe voel ik me heupen, hoop dat dit tijdelijk is.
Nu zo lekker naar bedje toe, ben t best zat voor vandaag
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 28 mei 2017, 08:10
door Tigelu
Een dag te laat, maar toch maar even erop zetten.
Gisteren Uitje van de personeelsvereniging, deze keer op wieringen.
Omdat de auto uitgeleend is en ik geen collega's uit Hoorn wist maar met het OV.
Om 12.15 uur eerst paar minuten onaar de trein, 5 min treinen naar Hoorn en dan paar minuten lopen naar busstation. Na 20 stap in de bus naar Hippolytushoef die me vervolgens via Abbekerk, Middenmeer, Wieringerwerf en Den Oever 50 min later afzet bij de bushalte van Hippo langs de N99.
Dan een wandeltochtje van 3,5 km, eerst door het dorp en daarna richting Oosterland over een zonovergoten Wieringen totdat ik even na 14 uur arriveer, als eerste uiteraard, bij 't Schippershuus op de Gemeenelandseweg 50. De eerste km zitten erop. Langzaam druppelen de andere wadlopers ook binnen waaronder nog 9 collega's van de GGD.
Klokslag 15 uur rijdt de bus voor. Zo'n lekker oude of zoals iemand onlangs zei: een rijdend milieudelict gezien de uitstoot. Als makke schapen laat iedereen zich in de bus duwen: vol tot op de laatste staplek. De bus rijdt vervolgens de resterende 5 km naar de haven. We gaan eerst een boottocht maken over de waddenzee. We spotten broedende lepelaars, brandganzen, meeuwen en zelfs een enkele zeehond. Dan worden we in 3 ploegen met een kleiner bootje gedropt op een zandplaat ter hoogte van Oosterland.
We banjeren eerst een eind richting Den Helder en steken een paar kleine (vaar)geulen over. Mijn knie houdt zich goed, hoewel ik bij de vaargeulen wel een steuntje nodig heb omdat het anders wel erg langzaam gaat (door het water boven op het slik is de ondergrond erg "schuiverig en glibberig" waardoor mijn knie vaak gedwongen word om mee te draaien). Het is zwaar lopen maar wel te doen. We komen tot aan de rand met het diepere water en een paar (jongere) die-hard gaan nog even zwemmen.
Daarna buigen we terug en na nog een watergeul komen we op het laatste stuk richting de dijk. Het zal maar een paar honderd meter geweest zijn maar mens wat taai! Nieuw land wat aan de oppervlakte droog en stevig lijkt en zo gauw je er een stap opzet verdwijn je direct 15-30 cm in de bagger. Als je even stik blijft staan wordt je direct vast gezogen en krijg je je voeten (met schoenen bijna niet meer uit de bagger. Er zijn dan ook de nodige mensen die moeten zoeken naar schoenen of die ze gewoon uit oden en blootsvoets verder gaan. Ik zie een paar moeders (waar zijn de vaders in zo'n geval?) die een uitgeputte zoon/dochter op de rug nemen en zo verder ploeteren. Maar uiteindelijk komt iedereen op de dijk aan. Even uitpuffen en de volwassenen een kruidenbittertje en daarna hop! de dijk op, klein stukje over de straatweg en daarna via boerenland (in ganzenmars, langs de rand van het grasland van de buurboeren) naar de achterpoort van het bedrijf.
Er volgt een run op de wadloperswasplaats omdat iedereen pas naar binnen en het toilet mag als de modder van de schoenen, voeten, benen is verdwenen. Heel logisch als je ziete wat en hoeveel smutrrie er daar blijft liggen.
Vervolgens mogen we aan tafel. Het blijkt inmiddels ook al 19 uur te zijn, dus we laten ons de tomatengroentesoep en daarna fish & chips (oftewel kibbeling, frites en salade) goed smaken. Traditiegetrouw (volgens de gastvrouw) wordt er met zijn allen meegezongen met de muziek, dus er worden tekstvellen uitgedeeld en uit volle borst zingen we mee: de klok van Arnemuiden, Kleine Greetje uit de polder, Adam sloeg Eva met de suukerbiete veur de kont en nog een paar uit de ouwe doos. Na nog een toetje van vanillevla met rum-rozijnen en slagroom nemen we afscheid. Een collega dfie in Hippo woont zet mij af bij de bushalte in Den Oever (hoewel ik tijd genoeg had om te lopen, maar het werd al wat frisser en ik had geen jas mee) alwaar ik 40 min mag wachten op de bus terug. Die is er keurig om 21.30 uur en komt iets te vroeg in Hoorn aan waardoor ik kans zie om nog net de trein te halen. Moe maar voldaan, zoals dat dan heet plof ik uiteindelijk om 22.30 thuis de rugzak in de hoek. Wat een dag! Zoveel uren voor (wrs) nog geen 10 km lopen. Maar wat een prachtig gebeuren!
Dat mijn knieën (ja ook de linker) er minder blij mee waren hebben ze afgelopen nacht duidelijk laten blijken, maar dat mag de (na)pret niet drukken. Deze wandeltocht is binnen. Nu afwachten wanneer de volgende kan.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 28 mei 2017, 09:31
door Bosso
Ik herken iets uit jouw verslag.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 28 mei 2017, 09:57
door Sammie6306
Klinkt als een erg gezellige dag Tina, die heb je maar weer mooi beleefd! Succes met je operatie komende week en een goed en voorspoedig herstel gewenst!
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 28 mei 2017, 16:34
door Jeltsje
Maar 10km wandelen en voor 40km inspanning.
Hopelijk heb je niet te veel last van je onderdanen.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 29 mei 2017, 09:42
door fhd
Wat een dag, Tina! Maar wel een hele leuke als ik het zo lees. Sterkte met je operatie en het herstel daarna.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 02 jun 2017, 13:35
door LOopmans
Avond4Daagse hier, van maandag tot en met gisteren. Waarom niet? Kan ik toch weer 40km bijschrijven. Of nou ja, 7+11+8+10=36 eigenlijk. Zoiets blijft natuurlijk vooral een kinder-aangelegenheid, maar met een minuutje smokkelen met de starttijd, heb je daar geen last meer van. En het was nog uitstekend weer (een beetje broeierig op maandag) ook!
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 03 jun 2017, 21:39
door LOopmans
En vandaag de BiWanto, de Binnenmaas Wandeltocht, 40 kilometer.
Vanochtend sterk aan het twijfelen, gezien de aanstormende regenwolk op Buienradar zou het krap worden, maar toch maar de gok gewaagd. Immers raak ik anders achter op schema, en dat moeten we niet hebben. Gelukkig viel het mee, op wat druppels hier en daar na is boven mijn hoofd droog gebleven, terwijl er net ten westen van mij wel degelijk donkere wolken met eronder gordijnen van water te zien waren.
Ik had deze tocht vorig jaar ook gelopen, dezelfde afstand. De tocht is op zich prima, de route niet legendarisch met flinke dode stukken afgewisseld met een mooi stuk rond het meer. De bepijling en beschrijving (enkel een kaart) is ook niet altijd even duidelijk maar gelukkig is het over algemeen makkelijker de goede richting op te lopen dan de foute. Er is wel een mooie start-finish locatie, en zijn er voldoende rustpunten. Het grootste voordeel voor mij voor deze tocht is echter dat de start maar vijftien minuten fietsen is.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 06 jun 2017, 09:12
door Spatoes
Afgelopen donderdag en vrijdag alhier 2x ongeveer 6 km gelopen.
Zaterdag rustdag.
Eerste en Tweede Pinksterdag 22 km en 45.45 km per fiets.
Had geen zin om de Pinkstertocht in Milsbeek te lopen en lees vanmorgen in de krant dat dat in de toekomst ook niet meer hoeft.

De tocht bestond sinds 1972!
Zal LDW niet leuk vinden, wéér een traditie om zeep gebracht, (de organisator is afgelopen december overleden, was 80 jaar).

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 06 jun 2017, 10:57
door Toon
Spatoes schreef:Afgelopen donderdag en vrijdag alhier 2x ongeveer 6 km gelopen.
Zaterdag rustdag.
Eerste en Tweede Pinksterdag 22 km en 45.45 km per fiets.
Had geen zin om de Pinkstertocht in Milsbeek te lopen en lees vanmorgen in de krant dat dat in de toekomst ook niet meer hoeft.

De tocht bestond sinds 1972!
Zal LDW niet leuk vinden, wéér een traditie om zeep gebracht, (de organisator is afgelopen december overleden, was 80 jaar).

Alternatief hiervoor Elst of Huissen? Helaas geen bossen alleen maar vlakke weg.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 06 jun 2017, 14:05
door Spatoes
Toon schreef:Spatoes schreef:Afgelopen donderdag en vrijdag alhier 2x ongeveer 6 km gelopen.
Zaterdag rustdag.
Eerste en Tweede Pinksterdag 22 km en 45.45 km per fiets.
Had geen zin om de Pinkstertocht in Milsbeek te lopen en lees vanmorgen in de krant dat dat in de toekomst ook niet meer hoeft.

De tocht bestond sinds 1972!
Zal LDW niet leuk vinden, wéér een traditie om zeep gebracht, (de organisator is afgelopen december overleden, was 80 jaar).

Alternatief hiervoor Elst of Huissen? Helaas geen bossen alleen maar vlakke weg.
Sorry Toon, ik hou niet van vlak, polderland of sloten en vaarten als ik mag kiezen. Zelfs de kant van Wijchen trekt mij niet. Zeurpiet he? Of verwend nest in "Het Rijk van Nijmegen"!
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 06 jun 2017, 16:46
door joyke
Spatoes schreef:Toon schreef:Spatoes schreef:Afgelopen donderdag en vrijdag alhier 2x ongeveer 6 km gelopen.
Zaterdag rustdag.
Eerste en Tweede Pinksterdag 22 km en 45.45 km per fiets.
Had geen zin om de Pinkstertocht in Milsbeek te lopen en lees vanmorgen in de krant dat dat in de toekomst ook niet meer hoeft.

De tocht bestond sinds 1972!
Zal LDW niet leuk vinden, wéér een traditie om zeep gebracht, (de organisator is afgelopen december overleden, was 80 jaar).

Alternatief hiervoor Elst of Huissen? Helaas geen bossen alleen maar vlakke weg.
Sorry Toon, ik hou niet van vlak, polderland of sloten en vaarten als ik mag kiezen. Zelfs de kant van Wijchen trekt mij niet. Zeurpiet he? Of verwend nest in "Het Rijk van Nijmegen"!
je bent geen zeurpiet aike
ik zelf ben ook niet zo weg van Wijchen boerenland
trek ook liever naar Nijmegen beekubbergen Groesbeek of veluwe
Afgelopen zondag na elst geweest Pinksteren toch
Viel me best wel tegen had er meer van verwacht
Veel weilanden drukke wegen beetje eentonig
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 06 jun 2017, 17:05
door Sammie6306
Ik een zeurpiet???

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 06 jun 2017, 17:17
door Marko
Sammie6306 schreef:Ik een zeurpiet???

Jannie vindt zichzelf een zeurpiet en daarom schrijft Joyce dat jij dat niet bent.
Logisch toch?
