Pagina 58 van 174
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 06 jun 2017, 17:33
door joyke
Marko schreef:Sammie6306 schreef:Ik een zeurpiet???

Jannie vindt zichzelf een zeurpiet en daarom schrijft Joyce dat jij dat niet bent.
Logisch toch?

ow wat erg helemaal verkeerd gekeken
Mijn excuses aike was niet zo bedoeld
bedoelde dus Spatoes had 2 venster open staan en door elkaar gehaald
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 11 jun 2017, 09:27
door fhd
Gister 9km van de Kippenloop gelopen met mijn moeder. Was heel gezellig tot we van het strand afgingen. Toen voelde ik mijn hart weer op hol slaan en dat ging hiet meer over. Bij een vrijwilliger afgemeld en hij ging voor de zekerheid het Rode kruis bellen. Die constateerde dat ik ook door een auto van de organisatie naar de finish gebracht kon worden, alleen vergaten ze dat met elkaar te communiceren waardoor ik bijna anderhalf uur moest wachten. Was geen straf:het zonnetje scheen en ik voelde me (zolang ik op een bankje zat) goed. Wel baalde ik enorm want ik wil al jaaaaaren de Kippenloop met mijn moeder doen en nu eindelijk was het zover.
Nu lig ik weer in het ziekenhuis en denken ze toch dat ik naast hartproblemen, ook schildklier problemen heb. In december was bloedonderzoek gedaan en niets te vinden. Nu zijn er wel "aanwijzingen" gevonden maar moet nog even een paar dagen op de officiele uitslag wachten. Ik zal jullie verder niet vervelen met alles, het lijkt wel alsof ik nergens anders meer over kan schrijven...
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 11 jun 2017, 10:02
door Spatoes
Even off topic want het heeft niets met lopen te maken.
Angelique sterkte en schrijf het hier (of in de juiste 'draad') gewoon van je af. Niet opkroppen!
Het is allemaal al vervelend genoeg voor jou (en voor J.)
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 11 jun 2017, 10:45
door Sammie6306
fhd schreef:Gister 9km van de Kippenloop gelopen met mijn moeder. Was heel gezellig tot we van het strand afgingen. Toen voelde ik mijn hart weer op hol slaan en dat ging hiet meer over. Bij een vrijwilliger afgemeld en hij ging voor de zekerheid het Rode kruis bellen. Die constateerde dat ik ook door een auto van de organisatie naar de finish gebracht kon worden, alleen vergaten ze dat met elkaar te communiceren waardoor ik bijna anderhalf uur moest wachten. Was geen straf:het zonnetje scheen en ik voelde me (zolang ik op een bankje zat) goed. Wel baalde ik enorm want ik wil al jaaaaaren de Kippenloop met mijn moeder doen en nu eindelijk was het zover.
Nu lig ik weer in het ziekenhuis en denken ze toch dat ik naast hartproblemen, ook schildklier problemen heb. In december was bloedonderzoek gedaan en niets te vinden. Nu zijn er wel "aanwijzingen" gevonden maar moet nog even een paar dagen op de officiele uitslag wachten. Ik zal jullie verder niet vervelen met alles, het lijkt wel alsof ik nergens anders meer over kan schrijven...
He bah, Angelique, wat een vervelende afloop van de Kippenloop, je had je er zo op verheugd.
Schildklierproblemen zou goed kunnen, ik herken wel een deel van je klachten. Vraag eens naar je waardes, ook die van december. Want ook al vielen je waardes 'binnen de grenzen', dan nog wil dat niet zeggen dat je geen schildklierproblemen had/hebt, zeker als ze op 'de grens lagen'. Sterkte, ik hoop dat je gauw meer weet en weer naar huis kunt.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 11 jun 2017, 14:35
door LOopmans
Beterschap fhd.
--
Zelf gisteren 45km in Rotterdam gelopen, de zogenoemde RWV Trainingstocht voor de Vierdaagse. Twee jaar geleden ook gelopen, en dus voor de verandering maar eens het vakje "Zonder herinnering" aangekruisd, omdat als ik iedere keer dat ik deze tocht loop zo'n standbeeldje mee naar huis neem, mijn kast wel snel erg vol komt te staan!
Enfin, zoals we van de RWV gewend zijn is de verzorging en organisatie natuurlijk top. Alle betrokkenen zeer bedankt daarvoor.
Anders dan dat de startlocatie in Rotterdam Ommoord doet vermoeden is dit een veelzijdige en vooral groene tocht. Rondom deze woonwijk liggen namelijk verschillende parken en bossen, en de route leidt langs de Bergsche Plassen in Hilligersberg, de parken van Overschie en Schiebroek, het Lage Bergse Bos met uiteindelijk het uitzicht vanaf de heuvel en tenslotte langs de Rotte. Hoewel de route op enkele punten een beetje zigzaggen is om aan kilometers te komen, is de route toch eigenlijk altijd leuk.
Nu was het weer gisteren ook ronduit perfect, en ik had 's middags moeite om bij mijn derde en laatste rust uit die hangmat te komen.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 11 jun 2017, 16:06
door footloose
Spatoes schreef:Even off topic want het heeft niets met lopen te maken.
Angelique sterkte en schrijf het hier (of in de juiste 'draad') gewoon van je af. Niet opkroppen!
Het is allemaal al vervelend genoeg voor jou (en voor J.)
Ook off-topic: hier ben ik het helemaal mee eens Angelique!
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 11 jun 2017, 17:55
door Wil1956
LOopmans schreef:Anders dan dat de startlocatie in Rotterdam Ommoord doet vermoeden is dit een veelzijde en vooral groene tocht. Rondom deze woonwijk liggen namelijk verschillende parken en bossen, en de route leidt langs de Bergsche Plassen in Hilligersberg, de parken van Overschie en Schiebroek, het Lage Bergsche Bos en het uitzicht vanaf de heuvel en langs de Rotte. Hoewel er in sommige stukken van de route een beetje zigzaggen om aan kilometers te komen is, is de route toch eigenlijk altijd leuk.
Dat klopt wel, ik heb jaren lang in die wijk gewoond. Toen was er nog veel in aanleg zoals het Lage Bergse Bos. Ik moest toch maar eens die kant op gaan om te zien hoe veel het daar veranderd is sinds de jaren 80/90.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 11 jun 2017, 18:00
door Wil1956
Ook off topic: beterschap Angelique! Hopelijk wordt er nu meer duidelijk wat er aan de hand is.
On topic: vandaag heb ik de Halve Zolentocht in Waalwijk gelopen. Dat ging niet van een leien dakje want ik heb constant lopen piekeren over mijn eigen hartritmeprobleem, dat zich gelukkig niet heeft voorgedaan. Maar je wordt zo moe van het piekeren over iets wat niet gebeurt, daar wordt je niet blij van. De warmte hielp ook niet echt. Gelukkig liepen wij veel in de bossen dus er was schaduw genoeg. Blij dat ik binnen was!
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 11 jun 2017, 18:05
door Sammie6306
Wil1956 schreef:Ook off topic: beterschap Angelique! Hopelijk wordt er nu meer duidelijk wat er aan de hand is.
On topic: vandaag heb ik de Halve Zolentocht in Waalwijk gelopen. Dat ging niet van een leien dakje want ik heb constant lopen piekeren over mijn eigen hartritmeprobleem, dat zich gelukkig niet heeft voorgedaan. Maar je wordt zo moe van het piekeren over iets wat niet gebeurt, daar wordt je niet blij van. De warmte hielp ook niet echt. Gelukkig liepen wij veel in de bossen dus er was schaduw genoeg. Blij dat ik binnen was!
Ook vervelend voor jou Wil. Ik hoop dat je weer wat vertrouwen in je lichaam krijgt, meest nog dat de ritmeproblemen gewoon helemaal wegblijven!
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 11 jun 2017, 20:08
door Charlotte
Gisteren ook de RWV wandeltocht gelopen. 45 km. Mijn langste tocht ooit!
Lekker afwisselende tocht en inderdaad super wandelweer!
Toen ik de vorige keer 35 kilometer liep vond ik het door het broeierige weer zwaarder.
Sterkte Angelique!
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 12 jun 2017, 01:25
door Truitje
Sterkte Angelique en Wil, ik hoop dat jullie beide weer snel gewoon zonder zorgen kunnen lopen, en dat die hartritmeproblemen nu eindelijk eens echt wegblijven
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 20 jun 2017, 13:00
door Marko
In het Balijbos in Zoetermeer, op steenworp afstand van mijn huis.
De wandelbabbel4ummers kennen het gebied vast nog wel: het beruchte Laarzenpad ligt hier.
Vandaag effe een warmtetraining gedaan, als voorproefje voor morgen.
Slechts 10 km maar alvast lekker "warm" gelopen.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 20 jun 2017, 14:39
door postmuts
Rondje Hippo en gelijk maar wat kookboeken van de postcodeloterij rondgebracht
heeft heel Nederland gewonnen dus mijn collega's in den landen hebben ook rondjes met kookboeken gelopen
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 21 jun 2017, 17:27
door longfield
De 1e dag van de 4D van Alkmaar. Lekker relaxed de 20 km met 3x ! een pauze, absoluut geen straf. Jammer dat het hier bij blijft, morgen en vrijdag werken en zaterdag 42 km wandelen in Sneek.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 21 jun 2017, 19:58
door Marko
Vandaag 50 km gelopen.
Van huis uit, langs de Bleiswijkse kassen en onder de Betuwelijn door, richting de Rottemeren gelopen. Het valt me nu nog wel mee met de warmte, maar ja, ik ben dan ook al om 7.00 uur van huis vertrokken. Bij de Rottemeren aangekomen, sla ik linksaf en dat lijkt weer een beetje terug te gaan naar Zoetermeer. Een 1e korte rust heb ik hier na ca. 10 km. Ik loop hier om de Rottemeren heen, bij de A12 aangekomen ga ik aan de andere kant van het meer richting Rotterdam.
Prachtig om hier te lopen, ook langs de molens gelopen. Mijn volgende stop is bij Café Oud Verlaat, ik heb er dan 20 km opzitten. Op het terras buiten zitten roeiers, hardlopers, wielrenners, toerfietsers en 1 wandelaar dus!
Ik laat P. (een vriend naar wie ik onderweg ben) weten dat het wandelen tot nu toe volgens planning verloopt en ik naar verwachting rond 13.30 uur bij zijn huis in IJsselmonde zal aankomen, 13 km verderop.
Dan belt hij om aan te geven dat het bij hem thuis al erg warm is geworden en of het misschien een idee is om bij het Arboretum af te spreken. Het Arboretum is in Kralingen te vinden. Het is mij niet bekend, maar na het noemen van enkele herkenningspunten (Excelsior sportvelden en Erasmus Universiteit) weet ik het wel te vinden. Het is iets van de geplande route af, maar dat maakt niet uit. De tocht er naar toe is eerst nog mooi (langs de Rotte), dan druk (langs een verkeersweg) en dan weer rustig lopen aan de rand van het Kralingse Bos.
Als ik bij het Arboretum aankom is de afgelegde afstand inmiddels 30 km. Het is al flink warm geworden.
P. is ook zojuist gearriveerd en dan kunnen we het Arboretum betreden. P. wil mij hier rondleiden maar dat is me in eerste instantie teveel gevraagd. Liever eerst een rust en zo zitten we even later in de Theetuin en genieten van het lekkers wat we besteld en voorgeschoteld krijgen.
Daarna laat P. toch nog even wat zien van het Arboretum, inclusief een cactuskas, waar het binnen wel erg heet is. Maar wel weer lekker als je dan naar buiten loopt en het heel even "fris" aanvoelt, ondanks de temperaturen van (nu al) boven de 25 graden.
Tijdens deze (heerlijk lange rust, want er moet ook bij gekletst worden) zoek ik ondertussen op mijn telefoon of er wellicht een leuke route is van hieruit naar Zoetermeer en welke afstand dat dan wel mag zijn. Er is een mooie route die uit zal komen op ongeveer 18 km. Op de telefoon van P. kan ik nog wat meer variaties zien in de te lopen route. Omdat het wandelen vandaag erg goed gaat en ik me nu nog goed voel, besluit ik om de gok te wagen. Ik kies een route uit die ook nog door Berkel-Rodenrijs gaat, met de mogelijkheid om hier op de Randstadrail te stappen. Eerst langs de Kralingse Plas en terug naar de Rotte, maar ik ga nu niet langs de Rotte maar loop rechtdoor en via enkele schaduwrijke straten naar Berkel-Rodenrijs. Er is hier markt en ik heb zin in een softijs.
M. werkt in Berkel en is vandaag aan het werk en natuurlijk breng ik haar een bezoek. Zij heeft heerlijk koel drinken voor me waarna ik me weer gesterkt voel om de laatste kilometers naar huis te lopen: nog 6,5 km waarvan 5 km in de volle zon en het is inmiddels al bijna 30 graden. In een tunneltje maar even afkoelen en dan de laatste 1,5 km naar huis lopen.
Het wandelen is me (gelukkig) weer erg goed afgegaan.
De 3 voorgaande wandelingen verliepen iets minder soepel en ik had ook al die keren last van de warmte gehad en tevens veel last van warmte-uitslag.
Vandaag kan ik de warmte/hitte weer goed verdragen en ik heb ook geen last meer van warmte-uitslag en ook niet van mijn voeten. Kwetsbare plekken waren wel netjes van te voren afgeplakt met compeed blarenpleisters en dat heeft geholpen. Onderweg 1 x beide voeten ingesmeerd met gehwohl crème. Mijn armen en benen heb ik behandeld met een vette crème, welke uitdroging van de huid moet voorkomen en mogelijk zijn daardoor ook de klachten (warmte-uitslag) weg gebleven.
Ik heb uiteindelijk 50 km gelopen en ben blij dat deze dag weer zo succesvol is verlopen. Dat heeft mijn vertrouwen weer een "boost" gegeven.