Waar heb jij gelopen vandaag?

Hier kunt u onderwerpen lezen en toevoegen die te maken hebben met andere wandelmarsen in Nederland

Moderators: Moderators, Beheerders

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeltsje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3778
Lid geworden op: 09 mei 2012, 22:37
Leeftijd: 67
Kilometers gelopen: 27+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Jeltsje »

Goed gedaan Martin. Nou komt de 4-daagse, met het hernieuwde vertrouwen helemaal goed :mrgreen: :rofl:
Spatoes
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2976
Lid geworden op: 29 jan 2009, 19:43
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Spatoes »

Zo Martin, vandaag warmte-training gedaan! :clap:
50 km weggestapt! 'Nijmegen' moet jou gewoon lukken en het is dit jaar korter dan vorig jaar. :mrgreen:
Gebruikersavatar
joyke
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2987
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:31
Leeftijd: 40
Afstand 2025: 4x40
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 3
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Meindl Caracas
Mood: Vrolijk
Locatie: wijchen - nijmegen

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door joyke »

wow martin doe maar wild :clap:
Leuk verslag en fijn dat het lopen goed ging
Nijmegen gaat je lukken ga ervoor :punch:
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
Gebruikersavatar
Sammie6306
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2269
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:44
Leeftijd: 48
Afstand 2025: 40 km
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Locatie: Almelo

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Sammie6306 »

Fijn om te horen Martin. Klaar voor Nijmegen!
Gebruikersavatar
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4721
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

Jeltsje schreef:Goed gedaan Martin. Nou komt de 4-daagse, met het hernieuwde vertrouwen helemaal goed :mrgreen: :rofl:
Spatoes schreef:Zo Martin, vandaag warmte-training gedaan! :clap:
50 km weggestapt! 'Nijmegen' moet jou gewoon lukken en het is dit jaar korter dan vorig jaar. :mrgreen:
joyke schreef: wow martin doe maar wild :clap:
Leuk verslag en fijn dat het lopen goed ging
Nijmegen gaat je lukken ga ervoor :punch:
Sammie6306 schreef:Fijn om te horen Martin. Klaar voor Nijmegen!
Dank jullie wel, dames!
Inderdaad het vertrouwen is weer helemaal terug! Na de KM van Cuijk ging het steeds minder lekker en had ik vooral veel last van de warmte terwijl ik daar, normaal gesproken, goed tegen ben opgewassen.
De 1e 1,5 - 2 km was ik (nog) aan het doemdenken maar dat kon ik gelukkig snel uit mijn hoofd zetten.
Daarna alleen maar lopen genieten, zeker ook van het onverwachte "uitstapje" na 30 km en de routewijziging erna.
Gebruikersavatar
Sammie6306
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2269
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:44
Leeftijd: 48
Afstand 2025: 40 km
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Locatie: Almelo

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Sammie6306 »

Marko schreef:Daarna alleen maar lopen genieten, zeker ook van het onverwachte "uitstapje" na 30 km en de routewijziging erna.
Soms best leuk om spontaan van de gebaande paden of de geplande route af te wijken ;-)
Gebruikersavatar
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4721
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

Vandaag, samen met Fien en Sylvia, een route gelopen vanuit Bodegraven, richting Reeuwijkse Plassen en daar een hele mooie route rondom de Plassen gelopen.
Eindpunt Station Gouda Goverwelle. Fien had de route bedacht en we hebben echt genoten van de route: dwars door een oer-Hollandse omgeving. Schitterend wandelweer, een prima rust in het Paviljoen en een mooie afsluiter in een ander restaurant, vlak bij het eindpunt.
Ik heb de route ingetekend op afstandmeten.nl en ben uitgekomen op bijna 18 km.
Genoten van het gezelschap. Dames dank je wel, het was een mooie dag!
Gebruikersavatar
Sammie6306
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2269
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:44
Leeftijd: 48
Afstand 2025: 40 km
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Locatie: Almelo

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Sammie6306 »

Marko schreef:Vandaag, samen met Fien en Sylvia, een route gelopen vanuit Bodegraven, richting Reeuwijkse Plassen en daar een hele mooie route rondom de Plassen gelopen.
Eindpunt Station Gouda Goverwelle. Fien had de route bedacht en we hebben echt genoten van de route: dwars door een oer-Hollandse omgeving. Schitterend wandelweer, een prima rust in het Paviljoen en een mooie afsluiter in een ander restaurant, vlak bij het eindpunt.
Ik heb de route ingetekend op afstandmeten.nl en ben uitgekomen op bijna 18 km.
Genoten van het gezelschap. Dames dank je wel, het was een mooie dag!
Ik heb laatst (februari) ook een wandeling rondom/door de Reeuwijkse plassen gemaakt. Mooi gebied inderdaad.
Fien
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Berichten: 999
Lid geworden op: 19 nov 2014, 20:04
Leeftijd: 77
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Fien »

Martin was al vlot met zijn verslag. Ja, het was en is een mooie route. Met een Hollands landschap zoals je die ook wel op schilderijen ziet. Sylvia en ik hebben ook genoten, en het weer was prima om te wandelen.
Bedankt voor je verslag.
Gebruikersavatar
LDW
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Berichten: 864
Lid geworden op: 30 aug 2010, 08:19
Leeftijd: 55
Kilometers gelopen: 20.000
Aantal N4D volbracht: 20
Volgende wandeltocht: Kennedymars Someren
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 46
Merk wandelschoenen: Hanwang GTX
Mood: Gewoon
Locatie: Almere

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door LDW »

Gisteren de Liemers Postbankloop gelopen: een 'nieuwe' Kennedymars, die eigenlijk de opvolger is van de Larenstein Postbankloop.

De start was om 01.00 u in Duiven in een gemeenschapshuis-met-sportzaal.
De tocht bestond uit twee gedeelten: een nachtdeel van 30 km, gevolgd door een dagtocht van 50 km.
Gedurende de nacht was de tocht grotendeels verhard en liep door de Liemers. De verzorging was in handen van vrijwilligers van de plaatselijke brandweer - dus ook steeds in brandweerkazernes of -steunpunten.

Het nachtdeel van de route was goed te doen, met een prettige, maar niet overdadige verzorging per circa 9 km. Totdat we op enig moment terecht kwamen in een soort van vestingwerk, dat 'nieuw' opgegraven was langs de oevers van de Rijn. Dit ziet er bij dag vast prachtig uit, maar is in het donker, door de metalen trapjes, toch een beetje 'link'. Als je hier struikelt, heb je écht een probleem..... De vesting weer verlaten bleek een ander obstakel: plotseling 'haperde' de routebeschrijving: er hingen geen pijlen of linten en het punt was ook niet te herkennen op de routebeschrijving. Dan maar Google Maps inschakelen om weer terug op de route te komen. Dit zou in de loop van de tocht nog een paar keer nodig blijken.

Na een tamelijk ontspannen eerste 30 km was de rustpost weer bij de brandweer, waar we (ruim voldoende) te eten konden krijgen.
Hierna zou het 'Posbank'-gedeelte van de tocht volgen. Het gebied 'De Liemers' strekt zich echter veel verder uit, dan ik vooraf wist, waardoor ik de indruk had, dat ik enorme lange, rechte stukken moest lopen om van de Liemers op de Posbank terecht te komen. Gevoelsmatig niet heel prettig. Vlak voor het opgaan van het bosgedeelte gaf de verzorging iedereen, die dat wilde, nog een bidon drinken mee, omdat er op de Posbank 'geen water' voorhanden zou zijn.

Het Posbank-deel van de route was meer dan pittig: veel klimmen en dalen over paden, die vaak alleen leken opgebouwd uit boomwortels. Dit vergt veel uitkijken en concentratie en bij mij gaat dat ten koste van het tempo. Met name afdalingen over boomwortels vind ik erg lastig en daardoor kwam ik zelfs ergens ten val: een pijnlijke arm, wat oppervlakkige schaafwonden en veel zand aan het been waren het 'resultaat'. Niet prettig. De verzorging op de Posbank bestond uit een kleine post, waar vrijwilligers bananen en koek uitdeelden. Er waren bankjes en.... er was een kraan(!) van de horeca op de Posbank: de post was ingericht direct onder de ingang van het café bij het uitzichtpunt......

Ik waste het ergste vuil van de val van me af, nam een banaan en ging weer verder, me nauwelijks realiserend, dat het ergste deel van de Posbank toen nog moest komen. Op de routebeschrijving stond de laatste rust aangeduid op 57 km, terwijl de uitgang van het gebied gemarkeerd stond op 58,8 km. Hierover deed ik vervolgens ruim anderhalf uur! Gevalletje ZEER SLECHTE ROUTEBESCHRIJVING! :@

Toen ik bij de volgende rustpost aankwam en daarover een opmerking maakte naar de organisatie, bleek, dat de hele routebeschrijving verkeerd op papier terecht was gekomen. Maar daarvan wilde de organisatie in eerste instantie niet veel weten. Er werd zelfs gesuggereerd, dat ik wellicht van de route zou zijn afgeweken - ja,ja; op de Posbank, zonder idee waar je heen moet :devil: -

Inmiddels was duidelijk geworden - aan de hand van de informatie van enkele lopers, die op GPS liepen, dat de route ruim 83 km lang was. Tot aan de laatste controlepost (via een gevaarlijke buitenweg zonder trottoir!) was precies 80 km en hierna diende nog 3 km door de wei te worden gelopen om terug aan het startpunt te komen........

Samenvattend:
De tocht was zwaar, met name in het tweede deel.
Het eerste gedeelte was binnen deze verhoudingen 'te licht' een betere balans zou welkom zijn.
De verzorging was op zich prima in orde: in het laatste gedeelte zijn intervals van 10 km tussen de posten wat lang.

Ga ik dit nog een keer doen?
Daar zal ik ernstig over moeten nadenken: in deze vorm denk ik niet, dat deze tocht lang zal bestaan.....
Ambulo ergo sum
Gebruikersavatar
footloose
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Berichten: 1298
Lid geworden op: 25 mei 2009, 15:46
Leeftijd: 64
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: Betuwetocht
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Locatie: Lochem

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door footloose »

Reactie op LDW:
Als je mijn verhaal leest onder het topic van deze tocht, lees je een positiever verhaal. Dat wil niet zeggen dat LDW geen gelijk heeft. Ik hoorde van meerdere ervaren Kennedymarslopers dat deze tocht wel zwaar is. De lange rechte stukken voordat je het Posbank-gebied in loopt: ik kan bevestigen dat dit minder leuk is. Feitelijk volg je kilometers lang het fietspad langs de autoweg, die gelukkig op dat vroege tijdstip nog niet zo druk is. De plaatsen die je aandoet, zijn op die manier wel echt pleisterplaatsen om naar uit te kijken en dat maakte bij mij een hoop goed. Je ziet in de verte al een kerktorentje en weet dat je daar moet zijn. Het uitzicht over de uiterwaarden van de IJssel vond ik ook prachtig, dus ik heb er niet zoveel last van gehad en ik wist dat het mooiste deel na Dieren zou komen. Helaas moet je dan vanaf Velp wel weer rechttoe rechtaan nog een lang stuk naar de finish. Ik vond inderdaad het laatste (lange) stuk over een autoweg waar twee auto's elkaar niet eens kunnen passeren absoluut onveilig. Dat moeten ze wat mij betreft echt veranderen. Ik heb het grootste deel door de (smalle) berm gelopen, wetende dat met de voortdurende motregen het zicht van de automobilisten niet zo goed is. Er stonden inderdaad fouten in de routebeschrijving en de gebrekkige bepijling op het Posbankstuk leidde helaas tot veel mensen (waaronder ikzelf) die ergens verkeerd liepen. Gelukkig had de organisatie 2 dagen voor de tocht iedereen de GPS-route gestuurd en daar heb ik veel aan gehad.
Waarom ben ik dan toch positief? Ik vond de sfeer zo goed onderweg en de vrijwilligers zo aardig! Er was iemand die steeds heen en weer crosste op z'n mountainbike om te zien waar de laatste wandelaars liepen. Er kwam ook iemand van de organisatie ons tegemoet lopen omdat ze gehoord had dat er een groepje wandelaars ergens door Velp dwaalde. Kortom erg zorgzaam, dus ik gun ze wat beginnersfouten. Maar ik liep natuurlijk 'maar' 50 kilometer, dat scheelt wellicht.
Gebruikersavatar
LDW
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Berichten: 864
Lid geworden op: 30 aug 2010, 08:19
Leeftijd: 55
Kilometers gelopen: 20.000
Aantal N4D volbracht: 20
Volgende wandeltocht: Kennedymars Someren
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 46
Merk wandelschoenen: Hanwang GTX
Mood: Gewoon
Locatie: Almere

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door LDW »

in reactie op footloose: je hebt absoluut gelijk als je het hebt over de aardige en zorgzame vrijwilligers.
Mijn 'klacht' betreft met name de routebeschrijving en de door mij als 'potentieel gevaarlijk' aangeduide onderdelen van de tocht.
Ambulo ergo sum
Gebruikersavatar
fhd
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 nov 2014, 17:39
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: meindl
Locatie: Haarlem

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door fhd »

Wat jammer dat de KM als zo zwaar is bevallen en dat de routebeschrijving niet klopte. En beginnersfouten? Het is toch dezelfde organisatie van de Larensteinse? Die doen het al een aantal jaar maar het is niet voor niets dat ik de Larensteinse niet meer liep. Helaas weinig veranderd zo te lezen..
Spatoes
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2976
Lid geworden op: 29 jan 2009, 19:43
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Spatoes »

fhd schreef:Wat jammer dat de KM als zo zwaar is bevallen en dat de routebeschrijving niet klopte. En beginnersfouten? Het is toch dezelfde organisatie van de Larensteinse? Die doen het al een aantal jaar maar het is niet voor niets dat ik de Larensteinse niet meer liep. Helaas weinig veranderd zo te lezen..
Jammer dat er zoveel haperde en 80 km is 80 km en niet stiekem 83 of zo.
Ik mag niks zeggen met alleen mijn "DIJK" (daar viel weinig 'fout' te lopen en WAT EEN VERZORGING!) en twee keer "Cuijk"!
Ik start toch liever 's morgens vroeg, ben geen 'donker loper'. Dank zij Cobie's route op z'n telefoon kwamen we in het donker in '16 en '17 weer goed bij de finish.
Spatoes
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2976
Lid geworden op: 29 jan 2009, 19:43
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Spatoes »

Vanavond vijf kwartier met een collectebus van Natuurmonumenten gelopen.
Hum . . . post bezorgen in deze mij bekende wijk ging veel sneller!
Plaats reactie

Terug naar “Wandelmarsen in Nederland”