Waar heb jij gelopen vandaag?

Hier kunt u onderwerpen lezen en toevoegen die te maken hebben met andere wandelmarsen in Nederland

Moderators: Moderators, Beheerders

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3296
Lid geworden op: 18 feb 2007, 14:40
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Truitje »

Je houdt het niet voor mogelijk, maar de 2de dag van het lopen bij Blauw-Wit is ook ingeplakt. Bertus had op zondag meer tijd en is toen het maximum, de 20km gaan lopen. Zoals verwacht een gedeelte hetzelfde als van de 10km route, maar het was lekker weer om te lopen, de heide was nog steeds mooi, dus wat wil je nog meer. Voor de foto's klik hier: https://myalbum.com/album/X4AlnohUK5Ur
Gebruikersavatar
footloose
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Berichten: 1298
Lid geworden op: 25 mei 2009, 15:46
Leeftijd: 64
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: Betuwetocht
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Locatie: Lochem

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door footloose »

Truitje schreef:Je houdt het niet voor mogelijk, maar de 2de dag van het lopen bij Blauw-Wit is ook ingeplakt. Bertus had op zondag meer tijd en is toen het maximum, de 20km gaan lopen. Zoals verwacht een gedeelte hetzelfde als van de 10km route, maar het was lekker weer om te lopen, de heide was nog steeds mooi, dus wat wil je nog meer. Voor de foto's klik hier: https://myalbum.com/album/X4AlnohUK5Ur
Mooie foto's! Vooral die van de onderkant van een paddestoel, je moet maar op het idee komen!
Gebruikersavatar
rene1974
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Berichten: 250
Lid geworden op: 04 jan 2015, 10:39
Leeftijd: 47
Afstand 2025: 50
Loopnummer 2025: 50-E-650
Kilometers gelopen: 1970
Aantal N4D volbracht: 1
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Vrolijk
Locatie: Nunspeet

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door rene1974 »

vandaag weer sinds paar maanden bij de wios een rondje gelopen was ruime 9 kilometer. de tochtjes vanaf clubgebouw zijn nooit groot maar wel erg gezellig :marche: :-)))
Wees je zelf, anderen zijn er genoeg
Berend-Botje
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Berichten: 1905
Lid geworden op: 06 jul 2005, 19:49
Leeftijd: -
Afstand 2025: 40 of 50
Loopnummer 2025: -
Kilometers gelopen: -genoeg
Aantal N4D volbracht: 31
Volgende wandeltocht: -
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: -
Mood: Blij
Locatie: Hoogeveen

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Berend-Botje »

Gisteren als pijlenman over de Utrechtse Heuvelrug in het kader van de ReumaWalk
Helaas werkte het weer niet echt mee, het begon in de regen: Erg lastig om dan de pijlen er fatsoenlijk af te halen.
Na 2,5 kilometer klaarde het weer gelukkig op en kon ik zelfs een poosje zonder jas wandelen.
Het mooiste stuk (de lus voor de 15km) ging in het zonnetje over de heide.
Daarna trok de lucht helemaal dicht en leek er een onweersbui aan te komen, gelukkig bleef dit bij 2 klappen en wat gerommel zodat de
rest van de route pijlenvrij achtergelaten kon worden. Helaas regen het de laatste kilometers ook weer.
In ieder geval weer 15km in de pocket.
Vandaag met een groep (24 personen) een deel van het Voetstappenpad gedaan, in mijn ogen het mooiste deel.
Van Mediapark over de Bussumerheide, Wester/ en Zuiderheide, Laarder wasmeer en Hilversums wasmeer. Helaas het laatste deel veel geluid van de A27.
Maar we kwamen toch veilig bij Hollandse Rading ons eindpunt. Beter weer dan gisteren en weer 15km op de teller
Gebruikersavatar
herwin
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Berichten: 1111
Lid geworden op: 08 sep 2011, 10:30
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Locatie: Hengelo

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door herwin »

Gisteren en vandaag voor het eerst de Kennedymars van Haaksbergen gewandeld, ondanks dat ik er al mijn hele wandelleven op fietsafstand vanaf woon (en dan bedoel ik wat de gemiddelde persoon als fietsafstand ziet, niet wat ik zelf denk). Bij de start enkele forummers gespot (Ahaha, waarbij ik even moest denken waar ik dat gezicht van kende, ik denk dat ik Marieke gezien heb, en Coraline heeft hier ook 3 posts ofzo. Ook buiten het forum relatief weinig bekenden, die zullen nu allemaal ergens in de buurt van Ede zitten, op weg naar Rotterdam. Ondanks dat ik sinds mijn vakantie eigenlijk niet meer gewandeld heb kwam ik toch bijna direct voorin het veld, samen met een nieuwe RWV-centurion, een Achterhoeker die nooit stil is en een lokale held die genoot van alle aandacht van het ererondje door het dorp of de stad waar we mee begonnen. Het had me niets verbaasd als persoon 3 direct af zou vallen na het ererondje, maar hij bleef moedig stand houden. De nieuwbakken Centurion had er meer moeite mee en heeft de hele tocht met pijn in zijn maag gelopen. Persoon 3 ging er later vandoor met twee mensen die ons inhaalden, en pas na 30 kilometer kwamen Achterhoeker en Importtukker per ongeluk op kop te lopen, door het overslaan van de kop soep op de rustpost (voor mij is soep een beetje een garantie op maagklachten). Help, onvoorbereid aan de start staan en opeens koplopen. Nu moet ik toegeven: het maximale tempo bij deze tocht is relatief laag, juist omdat alle snelle mannen, vrouwen en genderneutralen een tocht van twee keer zo lang gepland hebben staan. Leuk is het dan even om in het eind van de eerste lus van 42 kilometer te wandelen en de achterhoede van de halve nachtmarathon in te halen, Zij staan verbaasd van ons tempo, maar ik zie er kinderen van basisschoolleeftijd tussen stappen en op die leeftijd liep ik echt niet zulke tochten. Hopelijk blijven ze het leuk vinden, want sinds het bij mijn slapen wat begint te verkleuren lukt het mij ook slecht om de vergrijzing in de wandelsport te doen verminderen.
Na een colaatje, het vullen van een waterfles en een wisseling van lange naar korte broek (zo koud was het niet) begonnen aan de dagmarathon. Om 4 uur 's nachts, dus we waren al bijna halverwege voor er echt daglicht begon te komen. De oplettende meelezer die de twee marathons bij elkaar optelt zal tot de conclusie komen dat deze Kennedymars bijna 5 kilometer te lang is, en dat soort extra's lopen we natuurlijk alleen maar als er pannenkoeken beloofd worden. In dit geval mochten de deelnemers van de langste afstand een stuk afsnijden.
Mijn verwachting was dat in het dagstuk een stuk meer onverhard zou zitten, maar het leken meer lange rechte wegen dan de nachttocht. Voor ons als ervaren wedstrijdlopers op korte parcoursen geen probleem, maar de mensen die voor een mooie route komen zal het een afknapper zijn. Ik heb even met de organisatie geëvalueerd en die gaven aan dat ze dat in het verleden hadden en daarbij weer mensen klaagden dat de tocht te zwaar was. Iedereen tevreden houden is natuurlijk ook best lastig, maar ik kon niet aan het idee ontkomen dat ze de toch zo graag een internationaal karakter wilden geven door naar Duitsland te gaan dat ze gewoon 20 kilometer asfaltweg die kant op hebben gekozen, en 20 kilometer asfalt daar parallel aan terug.
De laatste 20 kilometer begon ik mijn trainingsachterstand toch wel echt te voelen, en heb ik regelmatig moeten focussen op netjes blijven lopen en geen protesterende spieren voelen. Ik zal niet de beste gesprekspartner ooit zijn geweest. Uiteindelijk kwam we gezamelijk na 11 uur een 33 minuten als eersten over de finish, en omdat ze slechts één bosje bloemen voor de snelste man hadden kregen we het allebij niet. Nou zijn bloemen toch niet de handigste dingen op 15 kilometer op de fiets te vervoeren, dus had ik het sowieso laten staan. Natuurlijk alle aandacht van de binnenprater die door had dat de eerte mensen van de Kennedymars waren gefinisht toen wij al 5 meter na het finishdoek waren, met een "diepte-interview" met vragen of we trots op de tijd waren. Voor ons beiden kwam het niet eens in de buurt van een PR, en met een gigantische slaapdip dan een politiek correct antwoord is best lastig.

Ik ben nog best een tijdje bij de finish blijven zitten om mensen te feliciteren bij binnenkomst, maar toen de zaal helemaal werd overgenomen door een groep estafettelopers die een tocht van 1500 kilometer gelopen hadden (ik heb niet gehoord hoe lang ze erover gedaan hebben of met hoeveel mensen ze waren, dus ik heb geen idee wat ik van de prestatie moet vinden). Een kwartier lang was er geen enkele aandacht meer voor de binnenkomende wandelaars omdat zij het evenement min of meer overgenomen hadden. Niet dat ik denk dat mijn stille protest opgemerkt is, maar het moest toch even.
Buiten nog de schrik van mijn leven omdat mijn achterband helemaal leeg stond, gelukkig was er een fietsenmaker vlakbij. De band laten plakken zou anderhalf uur duren, met wat overredingskracht kon ik wel een setje bandenlichters (2 stuks, dat is in mijn optiek best een onhandig incompleet setje) en een fietspomp lenen, en heb ik mar een nieuwe binnenband gekocht omdat ik geen zin had om te gaan plakken.

Of ik deze tocht nog een keer ga lopen weet ik niet, de bepijling vond ik matig, de verzorging ook, en de route is al genoemd. Aan de andere kant is het wel mogelijk om hier de nachtmarathon te lopen, naar huist te fietsen (note to self: bandenplakspullen meenemen, want op dat moment is die fietsenmaker echt niet geopend), een paar uur te slapen en dan naar Njmegen en Rotterdam, mooi een weekend van 200km. Gelukkig vallen ze volgend jaar niet in hetzelfde weekend, dus heb ik nog twee jaar om dit plan weer uit mijn hoofd te zetten.
Laatst gewijzigd door herwin op 17 sep 2017, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fhd
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 nov 2014, 17:39
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: meindl
Locatie: Haarlem

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door fhd »

Mooi verslag Herwin, heerlijk leesvoer! Ik hoor meestal positieve verhalen over deze km maar na het lezen van jouw verslag heb ik er zo mijn bedenkingen bij. Ik bedoel, ik heb een hekel aan lamge rechte asfaltwegen als je weet dat er mooiere alternatieven in de buurt zijn overdag. Snachts vinnd ik het niet erg. En hoezo vomd je de verzorging minder? Had je meer van iets anders verwacht? Ik weet dat het heel persoonlijk is maar vraag het me wel af. En wat balen dat je een lekke band had. Best knap, een band plakken na een Km! Daar ben ik meestal echt te moe voor!
Gebruikersavatar
Wil1956
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Berichten: 1682
Lid geworden op: 14 apr 2009, 18:11
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: 26.800+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
Locatie: Tilburg

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Wil1956 »

herwin schreef:...sinds het bij mijn slapen wat begint te verkleuren lukt het mij ook slecht om de vergrijzing in de wandelsport te doen verminderen....
Haha, herkenbaar beeld! Je zou een kleurspoeling kunnen overwegen maar die vergrijzing zet dan toch door. Leuk verslag Herwin, moet je vaker doen. Heerlijke droge opmerkingen!
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde
Gebruikersavatar
Sammie6306
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2269
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:44
Leeftijd: 48
Afstand 2025: 40 km
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Locatie: Almelo

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Sammie6306 »

Wil1956 schreef:
herwin schreef:...sinds het bij mijn slapen wat begint te verkleuren lukt het mij ook slecht om de vergrijzing in de wandelsport te doen verminderen....
Haha, herkenbaar beeld! Je zou een kleurspoeling kunnen overwegen maar die vergrijzing zet dan toch door. Leuk verslag Herwin, moet je vaker doen. Heerlijke droge opmerkingen!
Inderdaad, superleuk verslag!!
Gebruikersavatar
herwin
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Berichten: 1111
Lid geworden op: 08 sep 2011, 10:30
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Locatie: Hengelo

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door herwin »

Wat betreft de verzorging: ze hebben vrijwel alleen maar caferusten waar je een consumptiebon krijgt. Nu hebben ze daar vast een voordelig tarief voor geregeld, maar voor hetzelfde geld kun je met een partytent buiten al snel 3 drankjes aanbieden. Aan de andere kant levert dit natuurlijk ook veel toiletgelegenheid op, waar sommige mensen ook wel erg blij mee zijn. Zoals ik al zei: het is lastig iedereen tevreden te houden.

De verdeling van de verzorgingsposten was zoals vaak bij Kennedymarsen: vaker naar mate je verder op de route komt. Ik denk dat voor de wandelaars van de nachtmarathon het best zwaar kan zijn om de laatste 11 kilometer zonder verzorgingspost te moeten doen.
Gebruikersavatar
fhd
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 nov 2014, 17:39
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: meindl
Locatie: Haarlem

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door fhd »

herwin schreef:Wat betreft de verzorging: ze hebben vrijwel alleen maar caferusten waar je een consumptiebon krijgt. Nu hebben ze daar vast een voordelig tarief voor geregeld, maar voor hetzelfde geld kun je met een partytent buiten al snel 3 drankjes aanbieden. Aan de andere kant levert dit natuurlijk ook veel toiletgelegenheid op, waar sommige mensen ook wel erg blij mee zijn. Zoals ik al zei: het is lastig iedereen tevreden te houden.

De verdeling van de verzorgingsposten was zoals vaak bij Kennedymarsen: vaker naar mate je verder op de route komt. Ik denk dat voor de wandelaars van de nachtmarathon het best zwaar kan zijn om de laatste 11 kilometer zonder verzorgingspost te moeten doen.

Dank voor je duidelijke uitleg. Ook ik ben meer van de tenten of een combinatie ipv alleen horecarusten. Maar idd kun je niet iedereen tevreden houden.
Gebruikersavatar
julia55
W4W Expert
W4W Expert
Berichten: 382
Lid geworden op: 28 jan 2011, 19:47
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 40.000
Aantal N4D volbracht: 37
Volgende wandeltocht: Q
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: meindl...en andere
Mood: Gewoon
Locatie: rijkevoort

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door julia55 »

25 km in groesbeek tijdens de euregio vrijheidswandeling deze ging grotendeels over duits grondgebied met een bezoekje aan de begraafplaats en museum met prima wandelweer
Gebruikersavatar
footloose
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Berichten: 1298
Lid geworden op: 25 mei 2009, 15:46
Leeftijd: 64
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: Betuwetocht
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Locatie: Lochem

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door footloose »

Heerlijk lusje gewandeld vanaf 't Galgenveld, net buiten Borculo. Mooi weer vanochtend en ik was zo trots op mijn 2,67 kilometer in 52 minuten. Het begin is er! Ik hoop dat ik over een maand 5 kilometer kan halen en qua tempo richting 4 km/uur, hopelijk een realistisch doel.
Gebruikersavatar
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4721
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

footloose schreef:Heerlijk lusje gewandeld vanaf 't Galgenveld, net buiten Borculo. Mooi weer vanochtend en ik was zo trots op mijn 2,67 kilometer in 52 minuten. Het begin is er! Ik hoop dat ik over een maand 5 kilometer kan halen en qua tempo richting 4 km/uur, hopelijk een realistisch doel.
:vague:

Ik kan het me helemaal voorstellen Truus.
Na mijn auto-ongeval (inmiddels al weer ruim 10 jaar geleden) was ik ook zo trots als een pauw op mijn 1e wandeling van 3 km!!!
Gebruikersavatar
vaatje70
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Berichten: 241
Lid geworden op: 19 nov 2014, 13:41
Leeftijd: 54
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 10 +
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Mountain peak

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door vaatje70 »

footloose schreef:Heerlijk lusje gewandeld vanaf 't Galgenveld, net buiten Borculo. Mooi weer vanochtend en ik was zo trots op mijn 2,67 kilometer in 52 minuten. Het begin is er! Ik hoop dat ik over een maand 5 kilometer kan halen en qua tempo richting 4 km/uur, hopelijk een realistisch doel.


Netjes Truus, op naar het volgende doel. Je kunt het
Gebruikersavatar
qltel
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Berichten: 664
Lid geworden op: 13 mar 2017, 09:47
Leeftijd: 57
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Grisport
Mood: Vrolijk
Locatie: Goch Pfalzdorf in Duitsland
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door qltel »

Ik heb vandaag de 24 KM van de Najaarstocht van de SOB in Beek Montferland gelopen. Was een prachtige tocht, volledig door het bos, het weer was prima en onderweg ook nog een uitkijktoren beklommen. Leuk dagje dus, met prima weer. Toen ik in de auto zat op weg naar huis was er nog wel een fikse bui, maar tijdens het lopen is er geen druppel gevallen.
Gewoon doorlopen, meer is het niet..
Plaats reactie

Terug naar “Wandelmarsen in Nederland”