Pagina 67 van 174
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 18 okt 2017, 20:44
door Spatoes
fhd schreef: En meteen afmelden, dat kan natuurlijk ook. Staan ze zeker heel raar te kijken? Lijkt mij wel apart. Haha.
Inschrijven en meteen afmelden hoor ik hier wel vaker.
Stel: de route komt dicht langs je huis of dorp, je loopt de route naar de finish, je schrijft je netjes in want 'voor niets gaat de zon op', je meldt je gelijk af, stempel in je wandelboekje, krijgt een routebeschrijving en loopt het vervolg van de route.
Of: liep vorig jaar op 2e Pinksterdag naar de Milsbeek, schreef me om 10 uur nog in voor de 42 km, gelijk afgemeld want ik zou nooit voor 17.00 uur binnen zijn, routebeschrijving mee en gaan.
Toen heel gezellig met Marko 'gewandeld' per sms als voorbereiding op "Cuijk 2016".
Kwam vlak bij huis, thuis een lekkere rust genomen en weer verder om de Breedeweg heen. Op donderdag zag ik de routebordjes al hangen en toen ik ze op maandag tegen 16.00 uur 'nodig had' waren ze al opgehaald maar waren bekende wegen voor mij. Om 17.00 uur langs "De Sleutel" waar de rust al gesloten was omdat iedereen toch om 17.00 uur in de Milsbeek moest zijn.
Was met eigen inzicht en draai een leuke wandeling van zo'n 48 km met ondersteuning van Marko!
Of zoals Cornelia al schreef: lopend naar de start van de Zevenheuvelentocht, inschrijven, afmelden, wandelboekje stempelen, koffie/thee/sanitaire stop en gaan!
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 18 okt 2017, 20:47
door Spatoes
fhd schreef:
@Tina: Mooi verslag van Texel. Ik ga er volgende week een paar dagen heen maar denk dat er meer gefietst dan gewandeld wordt..
Angelique, leuke dagen op het mooie 'Tessel'!
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 18 okt 2017, 22:11
door fhd
Dank Spatoes! Zo leer ik nog eens wat!
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 20 okt 2017, 07:38
door Marko
Mooi verslag Angelique.
Je hebt in ieder geval ook in deze provincie (georganiseerd) gelopen.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 21 okt 2017, 12:35
door LOopmans
Nergens gelopen vandaag, maar ik was tot gisteren nog wel in de veronderstelling dat vandaag de Pegasustocht vanuit Wekerom zou zijn, maar die is dus volgende week pas. Ik weet ook niet waarom ik met
vandaag in mijn hoofd zat, maar gelukkig kwam ik daar gisteravond net op tijd achter anders had ik een doelloos ritje naar Ede gemaakt.
Het is nog erger eigenlijk, want ik zie allemaal wandelaars voor mijn deur langslopen op dit moment, en het blijkt dat er vanuit Maasdam hier in de buurt wel vandaag een tocht is. Had ik gewoon alsnog kunnen gaan lopen! Nu is het te laat helaas.
Als mijn hoofd niet vast zat...
Vorig weekend echter wél gaan lopen met mijn vader vanuit het vakantiepark Het Grote Bos in Doorn; de Utrechtse Herfstbossentocht, 15km. Vorig jaar alleen gelopen, een mooie route richting Austerlitz en de bekende Pyramide waar mijn vader niet wist wat hij zag (ik zelf had deze verrassing dus vorig jaar) want de laatste keer dat wij daar waren, enkele decenia geleden waarschijnlijk, was deze nog amper zichtbaar en groeiden de bomen en struiken in tegenstelling tot vandaag de dag nog tot de voet van de Pyramide. De toegang was destijds via een vervallen hutje en geroeste poort verborgen in het bos om daarachter ineens bij een mysterieuze trap uit te komen. Nu staat het in een open veld, zichtbaar vanaf alle zijden, is er een mooie strakke trap en hebben duidelijk meer mensen dit gebied ontdekt dan vroeger het geval was. Verder is de route zoals de naam al aangeeft vooral door bos, wat eigenlijk altijd fijn lopen is.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 30 okt 2017, 19:02
door Marko
Vanuit Zoetermeer via rustige fietspaden naar Delft gewandeld en daar even in de stad gesnuffeld. Terug met de bus.
Vandaag "fase 2" nieuwe schoenen inlopen.
Vorige week 6 km en vanmiddag 12 km op de nieuwe schoenen gelopen. Schoenen zitten en lopen lekker. Wel heb ik nu 1 blaar. Niet preventief afgeplakt omdat ik bij een dergelijke afstand geen blaren verwacht.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 30 okt 2017, 19:06
door Sammie6306
Marko schreef:Vanuit Zoetermeer via rustige fietspaden naar Delft gewandeld en daar even in de stad gesnuffeld. Terug met de bus.
Vandaag "fase 2" nieuwe schoenen inlopen.
Vorige week 6 km en vanmiddag 12 km op de nieuwe schoenen gelopen. Schoenen zitten en lopen lekker. Wel heb ik nu 1 blaar. Niet preventief afgeplakt omdat ik bij een dergelijke afstand geen blaren verwacht.
Oeps... hopelijk geen last meer van na het 'inlopen'.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 05 nov 2017, 21:23
door Truitje
Gisteren heeft Bertus samen met zus Diny en Alfred Kling in Amerongen de Maarten Luther Wandeltocht gelopen. Een wandeltocht met Kerken als controle en rustplaatsen. En natuurlijk heeft hij onderweg weer heel wat foto's geschoten. Een gedeelte daarvan heb ik voor jullie in een album geplakt. Veel plezier ermee:
https://myalbum.com/album/G13rhR9whYLS
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 07 nov 2017, 20:29
door Truitje
Afgelopen zondag heeft Bertus de eerste tocht van de Winterserie in Wijchen gelopen. Hij is hierbij weer langs heel wat bekende plekjes gekomen. Voor de foto's klik hier:
https://myalbum.com/album/MJa75gbziAf2
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 07 nov 2017, 22:28
door Tigelu
Vanavond een uurtje door Den Helder gestiefeld. Waren maar 5-6 km maar wel leuk, zo in het donker.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 08 nov 2017, 18:16
door footloose
Tigelu schreef:Vanavond een uurtje door Den Helder gestiefeld. Waren maar 5-6 km maar wel leuk, zo in het donker.
Voel je je er al een beetje thuis?
Misschien komen we op 8 of 15 december even bij je langs op doorreis naar en van Texel. Zijn vrijdagen, hoe zit je dan met je werk?
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 08 nov 2017, 22:21
door Tigelu
footloose schreef:Tigelu schreef:Vanavond een uurtje door Den Helder gestiefeld. Waren maar 5-6 km maar wel leuk, zo in het donker.
Voel je je er al een beetje thuis?
Misschien komen we op 8 of 15 december even bij je langs op doorreis naar en van Texel. Zijn vrijdagen, hoe zit je dan met je werk?
Ik werk op vrijdag officieel van 7:30-17 uur. Maar de laatste tijd neem ik de middagen nog wel eens vrij (dan heeft een collega de telefoondienst en kan ik eerder weg). Maar ik kan ook thuis werken als ik wil. Moet er dan alleen de dag ervoor aan denken dat ik de laptop mee naar huis neem.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 12 nov 2017, 19:27
door Cornelia
Vandaag, samen met Ingrid, vanuit Almere de Oostvaardersplassen herfst/winter gelopen.
Omdat Ingrid gisteren met een vriendin op pad was en ik gisteravond om 23.00 uur thuis was uit m'n werk hadden we al besloten om 20 km. te lopen.
De weersverwachting was niet echt uitnodigend om op pad te gaan maar toch ingeschreven en voor de zekerheid de route van de 15 km. meegenomen voor als het wel beestenweer zou worden.
Wat betreft het weer: de thuisblijvers hadden ongelijk, wat hebben we het, op een paar klein buitjes na, getroffen. Zelfs een regenboog gezien.
Uiteindelijk toch de 15 km. routekaart gebruikt omdat we verkeerd gelopen waren.
Dat hadden we wel snel in de gaten maar het stuk was prachtig en héérlijk stil. We zouden wel zien waar we uit zouden komen.
Toen de Oostvaardersdijk in het zicht kwam zijn we toch maar terug gelopen naar het 1ste rustpunt.
Toen zagen we het pad vanuit een hele andere hoek en dat hebben degene die wel goed zijn gelopen toch maar mooi gemist. Genoten hebben we.
Gelijk maar het uitkijkpunt een bezoekje gebracht waar we de zendmast van Lelystad duidelijk konden zien.
Vanaf De Oostvaarders de route van de 15 km. erbij gehaald en verder foutloos terug gelopen naar de start/finishlocatie.
Het is onvermijdelijk dat je bij deze wandeling, voordat je bij de Oostvaardersplassen ben en weer terug, een stuk door de bebouwing moet lopen.
En nee, dan is een eindeloos stuk rechttoe rechtaan door een woonwijk, gelijk en groot kazerneterrein, nu niet echt aantrekkelijk.
Bij nakijken van de globale route op afstandmeten.nl kwam ik toch nog op 17 km.. Mooi zat!
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 12 nov 2017, 21:14
door qltel
Gisteren wandelingetje van 20 Km met een vriendin gemaakt en gelijk ook 14 geocaches gevonden..
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 12 nov 2017, 22:33
door Cornelia
qltel schreef:Gisteren wandelingetje van 20 Km met een vriendin gemaakt en gelijk ook 14 geocaches gevonden..
Het topic vraagt: "waar"?