Verslagen

Foto's en verhalen van dag 4
Marc
W4W Freak
W4W Freak
Leeftijd: 33
Afstand 2025: 50
Kilometers gelopen: Heel veel
Aantal N4D volbracht: 3
Volgende wandeltocht: KM Sittard
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Merell
Mood: Vrolijk

Verslagen

Bericht door Marc »

Vrijdag 19 juli 2019 - Dag 4 De dag van Cuijk

Het is half drie. Met kleine oogjes sta ik op en begin alles bij elkaar te verzamelen voor de laatste wandeldag. Nog een paar uur en dan is alles weer voorbij. Nog maar niet aan denken en genieten van deze dag. Ook vandaag worden we netjes op tijd afgezet op het Keizer Karelplein. Om tien over vier mag ik starten en vandaag kies ik wel voor de haag van studenten. Even later wordt het rustiger en kan ik een beetje doorlopen. Nijmegen uitlopen doen we op dezelfde manier als woensdag, via Heyendaalseweg (wederom met studenten), Grootstal en Hatert. Ook vandaag klink bij het winkelcentrum van Hatert muziek door de straten. Via de Staddijk passeren we de A73 en nog een keer kunnen we zwaaien naar de passerende automobilisten. Vandaag gaat de stoet rechtdoor langs de Hatertse en Overasseltse vennen. Een mooi natuurgebied, zeker als je ook nog kunt kijken naar een mooie zonsopkomst. In de buurt van Sint Walrick staan zoals ieder jaar weer kinderen koffie te verkopen en hier wordt het tijd voor een eerste pauze van een kwartier.

Het wordt weer tijd om verder te gaan. De 50 kilometer loopt richting Overasselt, de militairen slaan eerder al af richting Nederasselt. Rechts in de weilanden zijn drie luchtballonnen te zien, deze moeten natuurlijk op de foto. In Overasselt staan op het begin van de route wat mensen, maar na de splitsing wordt het rustig. Het lange lint loopt nu via de velden naar Nederasselt en vanaf een dijk/heuvel heb ik een mooi zicht op de wandelaars. In Nederasselt komen de militairen weer erbij en samen gaan we op weg richting Grave. Op de brug is het altijd druk (iedereen moet hier over het fietspad) maar gelukkig is het maar een klein stukje. In Grave is het altijd een groot feest. We worden aangemoedigd door iedereen langs de kant en op dit stuk laat ik het tempo even zakken om te genieten van de mensen. Als we Grave uitlopen wordt het rustiger langs de kant. We passeren nog een kruispunt waar mensen staan en dan volgt een rustige weg richting Gassel. Ik weet niet of het komt door het lekkere weer, maar het lopen gaat soepel en vrij snel loop ik Gassel binnen. Hier wordt het tijd voor een kopje soep en een boterham.

Een kwartiertje later wordt het tijd om verder te gaan. Het duurt niet lang voordat we Gassel uit zijn en na een paar bochten lopen we de Graafsedijk op. Deze volgen we ongeveer een kilometer richting Beers. Net voordat we de Graafsedijk verlaten krijgen we iets te drinken aangeboden. Altijd lekker, maar het viel me op dat het wel vrij zoet was. In Beers komen we de 40- lopers tegen en samen lopen we door een goed gevulde straat. De 40 kilometer en de militairen gaan hier rechtdoor maar de 50 kilometer moet rechtsaf voor de tweede lus die naar Vianen gaat. Voordat ik Beers uitloop ga ik eerst een appelflap halen bij de bekende vierdaagse appelflappenbakker. Op het terras werk ik de appelflap naar binnen en 10 minuten later kan ik weer verder. Na Beers lopen we weer de Graafsedijk op en even later slaan we linksaf richting Vianen. In Vianen wordt van alles uitgedeeld aan de lopers, maar het lekkerste vind ik toch een mini-frikandel met wat mayonaise. Via een tunnel die onder de A73 doorloopt bereiken we Cuijk. Hier staat een bedrijf ranja en snoepjes uit te delen. Het industrieterrein wordt doorkruisd en net voor de overweg zien we de 40'ers weer. Zelf moet ik even wachten op een voorbijrijdende trein. Ook vanuit de trein wordt gezwaaid naar de wandelaars. Het feest in Cuijk blijft geweldig! Alle straten staat vol met mensen en overal klinkt muziek. Net voordat we de kade oplopen komt een tunneltje en ieder jaar zijn mensen in de tunnel aan het zingen. Dit geeft een aparte sfeer. Na het podium van de DJ steken we de Maas over via de Pontonbrug. Nu komt weer even het besef dat het feest bijna weer gedaan is, maar de mooiste kilometers komen nog. We doen nog een keer Mook aan en hier ga ik op de foto met de commissaris van de Koning van Limburg. We gaan linksaf en nu is het een rechte weg terug naar Nijmegen. In Molenhoek zit ook voldoende publiek aan de kant en hier verlaten we Limburg. Net voor Malden ligt het rustpunt van de KWBN. Hier krijgen we vandaag soep en iets te drinken. Ik loop ook even langs het rode kruis omdat ik last heb van jeukende bultjes op het been. Ze kunnen me niet zeggen wat het is, maar het wordt ingesmeerd met een verzachtende crème.

Ruim een half uur ben ik klaar voor de laatste 8 kilometer. We lopen Malden binnen en dit is een groot feest van begin tot einde. Vooral in het centrum zitten de mensen rijen dik aan de kant. Nog steeds krijgen we onderweg lekkere dingen aangeboden. Langzaam loop ik langs de menigte, omdat ik gewoon wil genieten van de laatste kilometers. Langzaam komt de Scheidingsweg in beeld en na het oversteken loop ik de Via Gladiola op. Op het gemak blijf ik de straat volgen, zodat ik lekker kan genieten. Bij de Houtlaan staat het gastgezin op me te wachten. Ze hebben een bos gladiolen voor me, maar die staan mooi in een vaas op het logeeradres. Zo blijven die tenminste goed. Onderweg deel ik de nodige high-fives uit en krijg ik toch enkele gladiolen in de handen gestopt. Het kruispunt bij de Groenewoudseweg is altijd een feest. Dit is het kruispunt met de dansende agent. Hier klink altijd volop muziek door de straat en de mensen staan in flinke rijen aan de kant. Het is te merken dat we richting finish lopen: hoe meer we richting Keizer Karelplein gaan, hoe groter de rijen aan de kant worden. Op de hoofdtribune schud ik de marsleider en de burgemeester de hand en bedank ze voor dit geweldige feest. Dan rechtsaf de Oranjesingel op en verderop de laatste bocht naar de Wedren. Rond half drie meld ik me af en is nummer 4 binnen. Zoals iedere dag drink ik me nog iets op de Wedren en kijk rond naar de mensenmassa. Ook ga ik nog even langs de stand van Kika, hier krijgen we iets te drinken en worden er foto's gemaakt. Daarna wordt het tijd om terug te gaan naar het gastgezin. Via het centrum wandel ik naar het station en hier moet ik even wachten op een bus naar Berg en Dal. De rit met de bus duurt vandaag langer dan normaal, omdat de bus eerst via Heyendaal moet rijden om aan de andere kant te komen. Toch verloopt de rit lekker en aangekomen bij het gastgezin staan de gladiolen inderdaad klaar. Dan is het tijd om te douchen en alvast pak ik het koffer een beetje in zodat ik dit niet op het laatste moment hoef te doen. Ik heb een extra tas nodig omdat ik niet alles meer in het koffer krijg. Even na zessen gaan we de stad in om iets te eten en lopen we een rondje over de pleinen. Zo krijg ik toch nog iets mee van de feesten. Tegen elven zijn we terug en na een dag van 20,5 uur val ik heel snel in slaap. Om acht uur wordt ik weer wakker en na een ontbijt is het tijd om terug te gaan naar Maastricht. Het feest is helaas weer voorbij...
--I'm walking on sunshine...--
footloose
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: 64
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: Betuwetocht
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl

Re: Verslagen

Bericht door footloose »

Mooi verslag van de vierdaagse Marc. Wil je de foto’s ook nog met ons delen?
Marc
W4W Freak
W4W Freak

Bericht door Marc »

De foto's staan inmiddels ook online!
Spatoes
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 68
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon

Bericht door Spatoes »

Marc schreef:De foto's staan inmiddels ook online!
De foto's zitten achter een foutmelding op google 404 :help:
Marc
W4W Freak
W4W Freak

Bericht door Marc »

Spatoes schreef:
Zijn ze nu wel zichtbaar?
opaMartin
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Leeftijd: 73
Loopnummer 2025: ????
Kilometers gelopen: heel veel
Aantal N4D volbracht: 26+
Volgende wandeltocht: Weet ik nog niet
Merk wandelschoenen: Meindl

Bericht door opaMartin »

En alweer een mooi verslag. :-)%% :-)%%
Als je achteruit loopt, kom je nooit vooruit.
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT

Bericht door Marko »

Marc, ik heb ontzettend genoten van jouw verslagen, zo erg zelfs dat ik wat traantjes heb gelaten. Waarom, dat weet ik niet. Misschien omdat jouw verslag een mooie weergave is van wat de 4-Daagse is en ikzelf dit feest dit jaar “bewust” niet wilde meemaken omdat ik er een beetje op was uitgekeken.
Dank je wel!
qltel
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Leeftijd: 57
Aantal N4D volbracht: 6
Merk wandelschoenen: Grisport
Contacteer:

Bericht door qltel »

Marko schreef:Marc, ik heb ontzettend genoten van jouw verslagen, zo erg zelfs dat ik wat traantjes heb gelaten. Waarom, dat weet ik niet. Misschien omdat jouw verslag een mooie weergave is van wat de 4-Daagse is en ikzelf dit feest dit jaar “bewust” niet wilde meemaken omdat ik er een beetje op was uitgekeken.
Dank je wel!
Leuk dat ik niet de enige ben die af en toe een traantje laat. Ik was al bang dat ik de enige was voor wie de 4daagse lopen een emotioneel gebeuren was. Zelfs als ik erover vertel, heb ik soms moeite om het droog te houden..

Ik heb de verslagen ook met genoegen gelezen. Ik zou ze nooit zo kunnen schrijven, aangezien ik veel details weer snel vergeet. En ook leuk om te lezen over de stukken die ik niet gelezen heb.
Gewoon doorlopen, meer is het niet..
Marc
W4W Freak
W4W Freak

Bericht door Marc »

Bedankt voor de complimenten. Ik heb de verslagen met liefde voor jullie geschreven :).
Spatoes
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 68
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa

Bericht door Spatoes »

Marc schreef:
Spatoes schreef:
Zijn ze nu wel zichtbaar?
JAAA, Dag 1 bekeken.
Sammie6306
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 48
Afstand 2025: 40 km
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa

Bericht door Sammie6306 »

Erg leuke verslagen Marc, ik heb ze ook met plezier gelezen!
Friso
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 200
Aantal N4D volbracht: 2

Bericht door Friso »

Waar staan jouw foto’s? Ik zie geen linkje hier.
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT

Bericht door Marko »

Friso schreef:
In de foto-topics.
Friso
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 200
Aantal N4D volbracht: 2

Bericht door Friso »

Marko schreef:
Friso schreef:
In de foto-topics.
Gevonden! :yo:
footloose
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: 64
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: Betuwetocht
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl

Bericht door footloose »

qltel schreef:Ik heb de verslagen ook met genoegen gelezen. Ik zou ze nooit zo kunnen schrijven, aangezien ik veel details weer snel vergeet. En ook leuk om te lezen over de stukken die ik niet gelezen heb.
Frank, waarschijnlijk bedoel je te zeggen dat je het leuk vindt om te lezen over de stukken die je niet GELOPEN hebt?
Ik heb precies hetzelfde. Na het lezen van Marc's verslagen heb ik heel veel zin om de 50 te gaan lopen!! Totaal niet reëel maar het zegt wel iets over hoe pakkend en aantrekkelijk het verhaal is, en dan ook nog ondersteund met foto's. Zo lekker rustig in die lussen en mooie natuur en aardige mensen in dorpjes waar je doorkomt. En dan het stuk dat je nog door het donker loopt en dan de zon ziet opkomen...... zucht
Plaats reactie

Terug naar “Dag 4 - De dag van Cuijk”