4 april 2015: Kennedy-Mars Sittard (L)
Moderators: Moderators, Beheerders
- Wil1956
- W4W WalkKING

- Leeftijd: 69
- Kilometers gelopen: 26.800+
- Aantal N4D volbracht: 10
- Kennedymarsen volbracht: Ja
- 100+ wandelingen: 1
- Merk wandelschoenen: Lowa
- Mood: Gewoon
Re: 4 april 2015: Kennedy-Mars Sittard (L)
Ja, kom er maar in. Gisteravond geen zin gehad om een verslag te maken maar nu is het toch gelukt.
Dit jaar was de start niet vanuit de sporthal maar vanaf de Markt. Er reden pendelbusjes vanaf het DSM-parkeerterrein dus dat was goed geregeld. In de tent heb ik een praatje gemaakt met Angelique (Zoefsloef) en ik zag Kenneth lopen maar andere Walkers heb ik niet gezien. Erik (Rumi) en ik zijn als vanzelfsprekend samen aan de tocht begonnen rond 05.10 uur want het duurde even voordat de meute de smalle doorgang was gepasseerd. Het begon al snel te miezeren en langzamerhand werd de regen steeds erger. Bij de camping Hommelheide hebben wij de poncho' s aangetrokken maar toen was alles al klammig.
Snel een broodje en een banaan bij de rust Böhmerwald op 17 km en door naar de caférust in Putbroek, een adresje van Erik. Even een goede kop koffie en sanitaire stop. Als wij verdergaan lijkt de regen iets minder te zijn geworden maar Buienradar heeft ons verteld dat het toch zeker tot 12 uur nat zal blijven. Ook in Posterholt (28 km) wordt snel proviand en water gescoord maar niet gerust. Wij hebben ons vizier gericht op camping Reigershorst, tot voor enkele jaren de officiële rustplaats, maar nu zitten er maar weinig wandelaars. Het voordeel hiervan is dat je lekker kan zitten en er zijn geen lange rijen bij de toiletten. Als wij het rondje om Montfort heen lopen, komt de zon voorzichtig door de wolken en zien wij voor het eerst schaduw. Bij de Reigershorst verdwijnt mijn poncho in de tas. Buienradar heeft het dus bij het juiste eind gehad!
Nog een klein stukje en dan zijn wij op de helft. De zon laat zich steeds vaker zien maar door de frisse wind blijft het erg koud de rest van de dag. De wind is bij vlagen erg sterk waardoor Erik's pet en mijn hoed gevaar lopen een eigen tocht te gaan maken. Wij hebben dat kunnen voorkomen. In Maasbracht staan mensen langs de kant met boillon, lekker wat zout. Aan de overkant van de Maas wordt in Wessem weer bouillon uitgereikt. Gestaag gaat het verder. In Thorn aangekomen lopen wij door de feesttent en laten ons wat versnaperingen aanreiken. Iets voorbij de festiviteiten weet Erik een rustige horecagelegenheid waar wij koffie gaan drinken. Geen wandelaar te zien binnen. Wij zitten nu op 51 km.
Het opstarten gaat al wat moeizamer. Het duurt een heel stuk voordat mijn spieren en pezen weer enigszins willen meewerken. Het volgende doel is nu een café net voorbij de Maasdijk. Wij hebben onszelf een biertje beloofd en dat zorgt ervoor dat de lange afstand kan worden overbrugd. Het grote nadeel van de Kennedy-Mars Sittard is wel dat de rustposten erg ver uit elkaar zitten, waardoor je op eigen voorraden en het aandoen van horecarusten aangewezen bent. Sommige Walkers maken van dat laatste een hele kunst maar wij willen op tijd binnen zijn. Onze eindtijd wordt onderweg telkens bijgesteld maar wij hebben geen drang meer om persoonlijke records te lopen. Op het eind zal blijken dat Erik graag eerder iets binnen had willen zijn maar dan had hij maar niet bij mij moeten blijven. Mijn eindsprint was niet bepaald van een hoog niveau.
Na de caférust wordt al vlot Aldeneik en Maaseik doorkruist waarna wij al weer in Nederland aankomen. De officiële rust in Dieteren op 69 km is dit jaar gesloten wegens een verbouwing en de rust is verplaatst naar Roosteren op 65 km. Dat betekent dat het laatste stuk na de rust 15 km is. Wij spreken af om halverweg een café aan te doen omdat wij die 15 km erg lang vinden om ineens af te leggen. Helaas zal blijken dat niet ieder dorp een café heeft, althans niet op de route, of dat er alleen maar terassen zijn in de volle wind. Dit is niet goed voor de spieren en wij lopen dan maar door. Zo rijgen wij Dieteren, Susteren en Nieuwstadt aan onze riem. Mijn tempo begint aardig in te storten, ik volg Erik op zo'n 10 meter afstand. Ik krijg niets meer naar binnen, er ligt een steen in mijn maag. Ik probeer hele kleine beetjes te drinken maar eten gaat er niet meer in.
Bij de bebouwde kom van Sittard zie ik het bordje van 5 km. Na een groot industrieterrein zie ik ergens het bordje van 3 km. Dat is een hele opluchting! Totdat verderop een bordje hangt van 4 km. Ik concludeer mistroostig dat de bordjes verkeerd zijn opgehangen. Op het Vitruviusplein worden de kraampjes al gesloten dus ik mis alweer het volksfeest dat hier gehouden schijnt te worden. Na het plein loopt de route heel anders want wij moeten naar de Markt. Voor mijn gevoel lopen wij om maar uiteindelijk komen wij in het centrum aan. Op het eind van een straat waar Erik verblijf houdt in een B&B staat een wagen met een drumband, de hoek om een kort straatje en daar is de Markt. Wij moeten door een haag van mensen lopen (er staan er veel meer dan bij de sporthal) en moeten helemaal om de tent heen. Ik probeer te lachen naar de applaudisserende mensen maar ik geloof niet dat het erg gelukt is. Eindelijk binnen om 21.10 uur. De officiële tijd is 21.17 uur maar dat heeft te maken met de vertraging in de verwerking van de startkaart. Nog snel de stempels scoren en de 5e KM Sittard en 35e KM in totaal staan weer genoteerd. In de warme tent voel ik dat het licht bij mij langzaam uitgaat en ik wordt draaierig. Ik neem snel afscheid van Erik en zoek de pendelbusjes op. Dat gaat vlot en na een uurtje met de auto arriveer ik veilig weer thuis.
Ik was er gisteren helemaal klaar mee maar vandaag zie ik alles weer met een rose bril. Volgend jaar weer??
Dit jaar was de start niet vanuit de sporthal maar vanaf de Markt. Er reden pendelbusjes vanaf het DSM-parkeerterrein dus dat was goed geregeld. In de tent heb ik een praatje gemaakt met Angelique (Zoefsloef) en ik zag Kenneth lopen maar andere Walkers heb ik niet gezien. Erik (Rumi) en ik zijn als vanzelfsprekend samen aan de tocht begonnen rond 05.10 uur want het duurde even voordat de meute de smalle doorgang was gepasseerd. Het begon al snel te miezeren en langzamerhand werd de regen steeds erger. Bij de camping Hommelheide hebben wij de poncho' s aangetrokken maar toen was alles al klammig.
Snel een broodje en een banaan bij de rust Böhmerwald op 17 km en door naar de caférust in Putbroek, een adresje van Erik. Even een goede kop koffie en sanitaire stop. Als wij verdergaan lijkt de regen iets minder te zijn geworden maar Buienradar heeft ons verteld dat het toch zeker tot 12 uur nat zal blijven. Ook in Posterholt (28 km) wordt snel proviand en water gescoord maar niet gerust. Wij hebben ons vizier gericht op camping Reigershorst, tot voor enkele jaren de officiële rustplaats, maar nu zitten er maar weinig wandelaars. Het voordeel hiervan is dat je lekker kan zitten en er zijn geen lange rijen bij de toiletten. Als wij het rondje om Montfort heen lopen, komt de zon voorzichtig door de wolken en zien wij voor het eerst schaduw. Bij de Reigershorst verdwijnt mijn poncho in de tas. Buienradar heeft het dus bij het juiste eind gehad!
Nog een klein stukje en dan zijn wij op de helft. De zon laat zich steeds vaker zien maar door de frisse wind blijft het erg koud de rest van de dag. De wind is bij vlagen erg sterk waardoor Erik's pet en mijn hoed gevaar lopen een eigen tocht te gaan maken. Wij hebben dat kunnen voorkomen. In Maasbracht staan mensen langs de kant met boillon, lekker wat zout. Aan de overkant van de Maas wordt in Wessem weer bouillon uitgereikt. Gestaag gaat het verder. In Thorn aangekomen lopen wij door de feesttent en laten ons wat versnaperingen aanreiken. Iets voorbij de festiviteiten weet Erik een rustige horecagelegenheid waar wij koffie gaan drinken. Geen wandelaar te zien binnen. Wij zitten nu op 51 km.
Het opstarten gaat al wat moeizamer. Het duurt een heel stuk voordat mijn spieren en pezen weer enigszins willen meewerken. Het volgende doel is nu een café net voorbij de Maasdijk. Wij hebben onszelf een biertje beloofd en dat zorgt ervoor dat de lange afstand kan worden overbrugd. Het grote nadeel van de Kennedy-Mars Sittard is wel dat de rustposten erg ver uit elkaar zitten, waardoor je op eigen voorraden en het aandoen van horecarusten aangewezen bent. Sommige Walkers maken van dat laatste een hele kunst maar wij willen op tijd binnen zijn. Onze eindtijd wordt onderweg telkens bijgesteld maar wij hebben geen drang meer om persoonlijke records te lopen. Op het eind zal blijken dat Erik graag eerder iets binnen had willen zijn maar dan had hij maar niet bij mij moeten blijven. Mijn eindsprint was niet bepaald van een hoog niveau.
Na de caférust wordt al vlot Aldeneik en Maaseik doorkruist waarna wij al weer in Nederland aankomen. De officiële rust in Dieteren op 69 km is dit jaar gesloten wegens een verbouwing en de rust is verplaatst naar Roosteren op 65 km. Dat betekent dat het laatste stuk na de rust 15 km is. Wij spreken af om halverweg een café aan te doen omdat wij die 15 km erg lang vinden om ineens af te leggen. Helaas zal blijken dat niet ieder dorp een café heeft, althans niet op de route, of dat er alleen maar terassen zijn in de volle wind. Dit is niet goed voor de spieren en wij lopen dan maar door. Zo rijgen wij Dieteren, Susteren en Nieuwstadt aan onze riem. Mijn tempo begint aardig in te storten, ik volg Erik op zo'n 10 meter afstand. Ik krijg niets meer naar binnen, er ligt een steen in mijn maag. Ik probeer hele kleine beetjes te drinken maar eten gaat er niet meer in.
Bij de bebouwde kom van Sittard zie ik het bordje van 5 km. Na een groot industrieterrein zie ik ergens het bordje van 3 km. Dat is een hele opluchting! Totdat verderop een bordje hangt van 4 km. Ik concludeer mistroostig dat de bordjes verkeerd zijn opgehangen. Op het Vitruviusplein worden de kraampjes al gesloten dus ik mis alweer het volksfeest dat hier gehouden schijnt te worden. Na het plein loopt de route heel anders want wij moeten naar de Markt. Voor mijn gevoel lopen wij om maar uiteindelijk komen wij in het centrum aan. Op het eind van een straat waar Erik verblijf houdt in een B&B staat een wagen met een drumband, de hoek om een kort straatje en daar is de Markt. Wij moeten door een haag van mensen lopen (er staan er veel meer dan bij de sporthal) en moeten helemaal om de tent heen. Ik probeer te lachen naar de applaudisserende mensen maar ik geloof niet dat het erg gelukt is. Eindelijk binnen om 21.10 uur. De officiële tijd is 21.17 uur maar dat heeft te maken met de vertraging in de verwerking van de startkaart. Nog snel de stempels scoren en de 5e KM Sittard en 35e KM in totaal staan weer genoteerd. In de warme tent voel ik dat het licht bij mij langzaam uitgaat en ik wordt draaierig. Ik neem snel afscheid van Erik en zoek de pendelbusjes op. Dat gaat vlot en na een uurtje met de auto arriveer ik veilig weer thuis.
Ik was er gisteren helemaal klaar mee maar vandaag zie ik alles weer met een rose bril. Volgend jaar weer??
Laatst gewijzigd door Wil1956 op 06 apr 2015, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde
Oud-Brabants gezegde
- Cornelia
- W4W Imperator Noviomagum

- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: ?
- Aantal N4D volbracht: 7
- Kennedymarsen volbracht: 4
- Merk wandelschoenen: Hanwag
- Contacteer:
Was Pierre van Angelique (Zoefsloef) niet op de route met de camper?Wil1956 schreef: Het grote nadeel van de Kennedy-Mars Sittard is wel dat de rustposten erg ver uit elkaar zitten, waardoor je op eigen voorraden en het aandoen van horecarusten aangewezen bent.
"Life is like a beach, enjoy the waves"
- Walker07
- W4W Super Freak

- Leeftijd: 72
- Afstand 2025: 40 km
- Kilometers gelopen: 0
- Aantal N4D volbracht: 19
- Kennedymarsen volbracht: 14
- 100+ wandelingen: 14
- Aantal 11 steden gelopen: 1
- Mood: Blij
Soms zit het mee en soms zit het tegen. Tot aan Montfort aan met Mirjam gelopen en dat ging super. Bij Montfort moest ik een steentje uit mijn schoen halen en ging zij verder. Vlak voor Thorn voelde ik mij slecht worden en ik had intussen veel pijn aan mijn voeten gekregen. Wel goed gegeten en gedronken. Bij de rust in Thorn dan ook de handdoek in de ring gegooid. Ik wilde mijzelf niet in de vernieling lopen.
Bleek later dat ik een grote bloedblaar had met daar half overheen een gewone blaar.
Helaas heb ik mijn tocht niet kunnen uitlopen. Na 51km viel het doek. Een verdomd moeilijke beslissing. Volgend jaar maar weer.
Wel gezien/gesproken, zoals Marc en Angelique. Wil en Rumi heb ik niet gezien.
Voor allen die de tocht wel uitgelopen hebben, proficiat.
Bleek later dat ik een grote bloedblaar had met daar half overheen een gewone blaar.
Helaas heb ik mijn tocht niet kunnen uitlopen. Na 51km viel het doek. Een verdomd moeilijke beslissing. Volgend jaar maar weer.
- knutsel
- W4W Super Freak

He luitjes allen gefeliciteerd !!! En anders volgend jaar beter!!!
- Jeltsje

- Leeftijd: 67
- Kilometers gelopen: 27+
- Aantal N4D volbracht: 11
- Kennedymarsen volbracht: 3
- Aantal 11 steden gelopen: 4
- Merk wandelschoenen: Meindl
- Mood: Vrolijk
Degenen die hem uitgelopen hebben, van harte gefeliciteerd.
Kenneth, je had deze keer pech :icon_cry: , maar dat overkomt iedere wandelaar wel eens :icon_confused:
en 51km is ook een heel goede prestatie. Geef je onderdanen nu maar wat rust om te herstellen, dat hebben ze wel verdiend.
Voor de blaar is een aparte topic :icon_mrgreen: :icon_wink:
http://www.walkers4walkers.nl/viewtopic ... start=1905
Beterschap
Kenneth, je had deze keer pech :icon_cry: , maar dat overkomt iedere wandelaar wel eens :icon_confused:
en 51km is ook een heel goede prestatie. Geef je onderdanen nu maar wat rust om te herstellen, dat hebben ze wel verdiend.
Voor de blaar is een aparte topic :icon_mrgreen: :icon_wink:
http://www.walkers4walkers.nl/viewtopic ... start=1905
Beterschap
- Wil1956
- W4W WalkKING

Wij hebben 1 camper regelmatig langs de kant zien staan maar die was niet van Pierre, althans er zat iemand anders in.Cornelia schreef:Was Pierre van Angelique (Zoefsloef) niet op de route met de camper?Wil1956 schreef: Het grote nadeel van de Kennedy-Mars Sittard is wel dat de rustposten erg ver uit elkaar zitten, waardoor je op eigen voorraden en het aandoen van horecarusten aangewezen bent.
Oud-Brabants gezegde
Oud-Brabants gezegde
- Wil1956
- W4W WalkKING

Jammer Kenneth, maar het is een juiste beslissing geweest om te stoppen met zo'n blaar. Ik had je al niet in de uitslagenlijst zien staan dus ik dacht al wel dat het je niet gelukt was. Volgende keer beter.Walker07 schreef:Soms zit het mee en soms zit het tegen. Tot aan Montfort aan met Mirjam gelopen en dat ging super. Bij Montfort moest ik een steentje uit mijn schoen halen en ging zij verder. Vlak voor Thorn voelde ik mij slecht worden en ik had intussen veel pijn aan mijn voeten gekregen. Wel goed gegeten en gedronken. Bij de rust in Thorn dan ook de handdoek in de ring gegooid. Ik wilde mijzelf niet in de vernieling lopen.
Oud-Brabants gezegde
Oud-Brabants gezegde
- Mirjam72
- W4W Getalenteerd

- Leeftijd: 45
- Afstand 2025: 40
- Kilometers gelopen: 545
- Aantal N4D volbracht: 14
- Kennedymarsen volbracht: 10
- Merk wandelschoenen: Meindl
- Contacteer:
Op de markt zag ik Kenneth en we hebben tot Montford samen gelopen. Met de start was het droog, na ca 15 min begon het te regenen en dat heeft tot ca 11:30 uur geduurd :icon_evil: Onze eerste rust was in Posterholt (even een beetje opwarmen/drogen met koffie). Onderweg Angelique gezien. Gelukkig begon het op te klaren voor Montford, wat ben je die regen gauw zat! Vlak voor Montford kon de poncho uit. Het zonnetje kwam lekker door maar de wind was erg fris. Ik had even een dipje tussen Thorn en Roosteren maar mijn broer kwam me tegemoet vanaf Roosteren :icon_mrgreen: dus dat was erg leuk. In Roosteren even een blaar kapot gemaakt en een kop soep gegeten en daarna door naar Susteren (met een omleiding vanwege werkzaamheden) en Nieuwstad waar mijn broer me weer stond op te wachten :icon_mrgreen: . Op een gegeven moment was er een bordje : nog 1,4 km en dat klopte wel aardig, vanaf toen heb ik er zo'n 14 min over gedaan, er zat nog wat energie in de benen :icon_smile: Ik was om 19:27 uur binnen. Mijn doel gehaald en dat was tussen 19:00 en 19:30 uur binnen zijn. Ik heb niet al te veel schade aan de voeten dus dat is mooi meegenomen. :icon_mrgreen:
De pessimist zit bij de pakken neer, de optimist maakt ze open.
Mirjam
Mirjam
- Marko

- Afstand 2025: 40
- Kilometers gelopen: 31.000
- Aantal N4D volbracht: 20
- Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Iedereen gefeliciteerd met het uitlopen van deze tocht en jammer van Walker07 dat je moest staken. Volgende keer beter zullen we maar zeggen.
Bedankt voor de leuke verslagen!
Bedankt voor de leuke verslagen!
- Voy con Dios

- Leeftijd: 68
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 53
- Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Petje af voor de uitlopers en petje af voor de moeilijke beslisser... het is altijd rot om te moeten opgeven. Zelf 2x moeten doen en dat is nie leuk nie.
Maar D.v. ligt Sittard er volgend jaar weer.
Wel even wennen lijkt mij, zo'n andere start- en finishplaats. De sporthal heb ik altijd erg leuk gevonden, zeker ook als overnachtingsplek.
De lange stukken tussen de rustplekken, vooral op de laatste 20 kilometer, daar heeft Rob Faltin (die Friese Zwitser met de trompet) ooit iets heel handigs op gevonden. Hij belt gewoon bij mensen aan! Met zijn allerliefste gezicht en bij wijze van spreken de bloemetjes om zijn tekstballonnetjes heen, nodigt hij zichzelf en zijn wandelgezelschap van de dag) eventjes uit voor een hapje, een drankje en een toiletje...
In Limburg kan dat blijkbaar. De politie werd niet gebeld, nee, de tuinstoelen werden bijgeschoven.
Mijn blunder van de eeuw is, dat ik het adres niet heb onthouden.
Maar D.v. ligt Sittard er volgend jaar weer.
Wel even wennen lijkt mij, zo'n andere start- en finishplaats. De sporthal heb ik altijd erg leuk gevonden, zeker ook als overnachtingsplek.
De lange stukken tussen de rustplekken, vooral op de laatste 20 kilometer, daar heeft Rob Faltin (die Friese Zwitser met de trompet) ooit iets heel handigs op gevonden. Hij belt gewoon bij mensen aan! Met zijn allerliefste gezicht en bij wijze van spreken de bloemetjes om zijn tekstballonnetjes heen, nodigt hij zichzelf en zijn wandelgezelschap van de dag) eventjes uit voor een hapje, een drankje en een toiletje...
In Limburg kan dat blijkbaar. De politie werd niet gebeld, nee, de tuinstoelen werden bijgeschoven.
Mijn blunder van de eeuw is, dat ik het adres niet heb onthouden.
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.
-
Annet
- W4W Getalenteerd

- Leeftijd: 60+
- Kilometers gelopen: 10.005
- Merk wandelschoenen: Hanwag en Meindl
Iedereen die deze tocht hebben uitgelopen proficiat en degenen die op hebben moeten geven, de moed niet verliezen en de volgende keer beter.
- Gejoco
- W4W Getalenteerd

- Leeftijd: 50
- Afstand 2025: 50
- Loopnummer 2025: 50K184
- Kilometers gelopen: >10000
- Aantal N4D volbracht: 6
- Kennedymarsen volbracht: 10?
- 100+ wandelingen: 2
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: Doeternietoe
Alle uitlopers, gefeliciteerd, met een zachte g! :icon_mrgreen:
We've been trekking for the past 50 years. Hopefully we will never get there. (Ake Nordin, oprichter van Fjallraven)
- Ed

- Kilometers gelopen: wat lusjes
- Aantal N4D volbracht: 11¼
- 100+ wandelingen: 3
- Merk wandelschoenen: Meindl Matrei
Re: 4 april 2015: Kennedy-Mars Sittard
En uitgelopen ?WalkBibi schreef:Ik ga hem ook lopen. Ik heb er zin in!
Facta non verba.
- Cornelia

- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: ?
- Aantal N4D volbracht: 7
- Contacteer:
Lees 1 pagina terug en je weet het antwoord :icon_wink:Ed schreef:En uitgelopen ?WalkBibi schreef:Ik ga hem ook lopen. Ik heb er zin in!
"Life is like a beach, enjoy the waves"
- Ed

- Kilometers gelopen: wat lusjes
- Aantal N4D volbracht: 11¼
- 100+ wandelingen: 3
- Merk wandelschoenen: Meindl Matrei
Thanks,en dat voor iemand die bijna alles leest.Cornelia schreef:Lees 1 pagina terug en je weet het antwoord :icon_wink:Ed schreef:En uitgelopen ?WalkBibi schreef:Ik ga hem ook lopen. Ik heb er zin in!
Facta non verba.