Waar heb jij gelopen vandaag?

Hier kunt u onderwerpen lezen en toevoegen die te maken hebben met andere wandelmarsen in Nederland

Moderators: Moderators, Beheerders

Plaats reactie
Cornelia
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Cornelia »

Avondvierdaagse Obdam, dag 3.
Geen verrassingen in de wandeling van vanavond maar dat neemt niet weg dat er weer 10 km. is weggesta(m)pt.
Het was heerlijk wandelweer maar was blij met mijn vestje want de stukken in de schaduw en op de vlakte waren toch fris.
Voor de terug weg naar huis had ik voor de zekerheid mijn jas meegenomen en in de garderobe, tijdens de wandeling, achter gelaten.
Was op het fietsie naar huis geen overbodige luxe om de jas aan te trekken.
Morgen de slotdag. Ik ben benieuwd wat voor feestje ze er van maken.
"Life is like a beach, enjoy the waves"
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT

Bericht door Marko »

Cornelia schreef:Avondvierdaagse Obdam, dag 3.
Geen verrassingen in de wandeling van vanavond maar dat neemt niet weg dat er weer 10 km. is weggesta(m)pt.
Het was heerlijk wandelweer maar was blij met mijn vestje want de stukken in de schaduw en op de vlakte waren toch fris.
Voor de terug weg naar huis had ik voor de zekerheid mijn jas meegenomen en in de garderobe, tijdens de wandeling, achter gelaten.
Was op het fietsie naar huis geen overbodige luxe om de jas aan te trekken.
Morgen de slotdag. Ik ben benieuwd wat voor feestje ze er van maken.
Veel plezier morgen met je laatste dagje!
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Bericht door Marko »

4 juni, Nieuwe Maasparcours, 39 km

Na het Maaspad en vorige week het Erasmuspad wilde ik meer zien van de (Nieuwe) Maas bij Rotterdam. Een beetje Googelen leverde het volgende op:
http://www.nieuwemaasparcours.nl
Precies wat ik zocht en dus reis ik vandaag af naar Rotterdam. Ik parkeer mijn auto ergens aan de route waar ik vrij kan parkeren en vind een plekje direct aan de Nieuwe Maas.
De route is geschikt voor fietsers en voor voetgangers. In de routebeschrijving staat duidelijk beschreven wanneer er voor de fietser of de wandelaar een aangepaste route moet worden gevolgd. De route is in zijn geheel ook gemarkeerd, met stickers geplakt, vooral op lantaarnpalen. Ook hier is onderscheid gemaakt tussen fietser en wandelaar.
De hoofdroute is 28 km lang maar kan worden ingekort en/of verlengd. Op een apart blad staan mogelijke extra rondes variërend van 2 - 3,5 km. Deze zijn vooral bedoeld voor wandelaars.
4 van de 7 extra rondes wil ik in ieder geval "meepikken".

De start is aan de Nieuwe Maas vlak bij natuurgebied "de Esch". Direct de dijk op en dan is daar de rivier al. En die rivier is bepalend voor de route, ik zal deze rivier vrijwel de gehele route in het vizier hebben.
De extra ronde door natuurgebied "de Esch" heeft vandaag bij mij geen hoge prioriteit dus hier wandel ik "gewoon" over de dijk aan de Nieuwe Maas, met nu al schitterende uitzichten.
Het is druk met scheepvaartverkeer en de Waterbus vaart hier ook langs.
De van Brienenoordbrug komt in zicht en daar mag ik over heen. Eerst onder de brug door en dan via een trap halverwege het talud op klauteren en de brug over.
Het is een door-de-weekse dag dus er is veel verkeer op de brug. Ik wandel uiterst links op het fietspad en met veel fietsverkeer betekent dat goed opletten.
In de jaren '75-'80 fietste ik hier zelf 5 x per week op weg naar mijn werkplek aan de Rotterdamse Schiekade.
In 1976 heb ik zelfs 2 weken lang 4 dagen per week gewandeld van mijn woonplaats naar mijn werk, via deze brug (13 km enkele reis). Dat was mijn belangrijkste training voor de Vierdaagse in dat jaar.

(Bijna) aan het einde van de brug kunnen voetgangers via trappen het talud verlaten maar ik kies hier voor de fietsroute waardoor ik met een mooie boog langzaam afdaal.
Na nog een paar tunneltjes en bochten loop ik onder de van Brienenoordbrug door en dan is daar de Nieuwe Maas alweer, deze keer aan de andere kant van waar ik net gelopen heb. Mijn 1e extra ronde is het Eiland van Brienenoord. Dit eiland ligt (deels) onder de van Brienenoordbrug en ik maak hier een rondwandeling van zo'n 3 km, met veel bos!
Dit eiland heeft getijdekreken aan de oostkant, dat is vrijwel onder de Brienenoordbrug. Hier loop ik weer 2 x onderdoor. Het verkeer raast er overheen maar hier heerst rust!
Er verblijven op dit eiland een aantal Schotse Hooglanders en die kom ik uiteraard tegen.
Ik verlaat het eiland via een ophaalbrug en vervolg mijn route langs de rivier.

Op een gegeven moment zie ik aan de andere kant van de Nieuwe Maas een parkeerterein en daar moet ook mijn auto staan. Aan het water zijn volop mogelijkheden om op een bankje uit te rusten en ondertussen te genieten van de geweldig mooie uitzichten over het water, met in de verte de geweldige skyline van Rotterdam. Ik maak dankbaar gebruik van 1 van die bankjes.

Een 2e extra ronde is rondom de binnenhavens op de Kop van Zuid, ik heb dan de wijk Feijenoord net achter me gelaten. Ik heb dan ook de oude spoorbrug "de Hef" (die niet meer in gebruik is) gepasseerd.
Langs een aantal torenhoge gebouwen en onder de Erasmusbrug door, vervolg ik de weg richting de wijk Katendrecht, nadat ik eerst nog een extra rondje om de Rijnhaven heb gemaakt.
Ik zie de Euromast al en het lijkt erop dat ik hier al bijna bij de Maastunnel ben aangekomen.
Schijn bedriegt want er is nog de Maashaven waar omheen gelopen moet worden. Hier heb ik een kleine dip maar kom op, rust zal me goed doen en het uitzicht over de Maashaven is natuurlijk weer fantastisch!
Er volgt een grasdijk, midden in de stad en enkele honderden meters lang. Aan het einde een drukke straat oversteken op weg naar de Maastunnel.

De Maastunnel is de oudste tunnel van Nederland. Er zijn aparte tunnelbuizen voor autoverkeer, fietsverkeer en voetgangers. Fietsers en voetgangers moeten eerst afdalen op een lange roltrap die best een groot "verval" maakt. Als kind ging ik regelmatig met mijn ouders, broers en zusters naar Rotterdam. Op de fiets! en de kinderen die nog niet zelfstandig konden fietsen, belandden in een kinderzitje voor of achter op de fiets. IK kan me herinneren dat ik dat niet echt prettig heb gevonden op die steile roltrap.
De wandelaars mogen nog een verdieping lager en steken in een vrijwel lege tunnelbuis de Nieuwe Maas over.
Na de Maastunnel doe ik een extra rondje door het Park bij de Euromast om even later weer op de boulevard langs de Nieuwe Maas uit te komen. De dip slaat toe met een toenemende vermoeidheid in de benen en dus besluit ik om het rondje "Waterland" te laten voor wat het is.

De route gaat verder over de boulevard, op weg naar de Willemsbrug. Hier is veel bedrijvigheid op en rondom het water. Er zijn hier aanlegsteigers voor de Aqualiner, de Waterbus en de Spido.
De "Noorderhaven" heeft een hoge prioriteit voor mij. Via de Willemsbrug bereik ik dit eiland en loop er dan via de uiteinden omheen(3 km).
Met ook hier schitterende uitzichten over de rivier en op de stad.
Een korte extra rust doet wonderen en zo kan ik het laatste stuk tot aan "de Esch" weer redelijk probleemloos uitlopen.
Het is vandaag een redelijk warme dag en ik moet mezelf er toe zetten om extra te drinken en voldoende rust te nemen. Ik denk dat dit het wel bekende euvel is bij mij. De volgende keer ga ik hier weer meer op letten en zal het ongetwijfeld wel weer beter met me gaan.

De wandeling voor vandaag zit erop en ik kijk alweer uit naar mijn volgende (Nieuwe Maas) wandeling want er valt hier nog veel meer te beleven.
joyke
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 40
Afstand 2025: 4x40
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 3
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Meindl Caracas
Mood: Vrolijk

Bericht door joyke »

de laatste dag van de avond vierdaagse
Het was behoorlijk warm en vanwege dat en het verwachte weer
Was een aantal afstanden ingekort helaas viel de extra drink punten tegen
Ook het verkeer was vandaag heel slecht geregeld
Maar ondanks dat alles is de nummer 2 binnen
Nu op na de vierdaagse van Nijmegen dan mag ikkes aan de bak op de 40
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
Sammie6306
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 48
Afstand 2025: 40 km
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Merk wandelschoenen: Lowa

Bericht door Sammie6306 »

Goed gedaan Joyce, van je nichtje en van jezelf!!

En leuk verslag Marko. Jammer dat je wat last had van dipjes, maar gelukkig weet je wat je daar tegen kunt doen. Ik blijf het sowieso knap vinden dat je alleen op pad gaat, niks voor mij :icon_wink:

Ga je in Nijmegen dit jaar nu 50 lopen of 40?
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Bericht door Marko »

Sammie6306 schreef:Goed gedaan Joyce, van je nichtje en van jezelf!!

En leuk verslag Marko. Jammer dat je wat last had van dipjes, maar gelukkig weet je wat je daar tegen kunt doen. Ik blijf het sowieso knap vinden dat je alleen op pad gaat, niks voor mij :icon_wink:

Ga je in Nijmegen dit jaar nu 50 lopen of 40?
Dat laatste beslis ik pas op het laatste moment. (Ik sta voor de 40 ingeschreven)
julia55
W4W Expert
W4W Expert
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 40.000
Aantal N4D volbracht: 37
Volgende wandeltocht: Q
Kennedymarsen volbracht: 8
Merk wandelschoenen: meindl...en andere

Bericht door julia55 »

30 km in beek en donk
heel afwisselende tocht
joyke
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 40
Afstand 2025: 4x40
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 3
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Merk wandelschoenen: Meindl Caracas
Mood: Vrolijk

Bericht door joyke »

Sammie6306 schreef:Goed gedaan Joyce, van je nichtje en van jezelf!!
dankjewel sammie :icon_cheesygrin:
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
Gejoco
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Leeftijd: 50
Afstand 2025: 50
Loopnummer 2025: 50K184
Kilometers gelopen: >10000
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 10?
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Doeternietoe

Bericht door Gejoco »

Waar ik gelopen heb vandaag?! :icon_rolleyes: BUITEN!!! :icon_cool: :icon_mrgreen:

Morgen weer...
We've been trekking for the past 50 years. Hopefully we will never get there. (Ake Nordin, oprichter van Fjallraven)
Marieke
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Leeftijd: 37
Kilometers gelopen: wel wat
Aantal N4D volbracht: 12
Kennedymarsen volbracht: 17
Aantal 11 steden gelopen: 3
Merk wandelschoenen: Hanwag

Bericht door Marieke »

Ik heb gisteren gelopen in Kinderdijk. Ik had gekozen voor een wat kortere afstand van 20 km; dit gaf me de kans om wat later aan de start te verschijnen. Na een paar honderd meter werd ik aangesproken door twee medewandelaars die twijfelden over de route. Ik begon spontaan ook te twijfelen en heb nog een stukje met ze mee verkeerd gelopen. Naar later bleek moesten we gewoon nog wat verder rechtdoor. Ondanks dit voorval was de hele route eigenlijk uitstekend gepijld; vooral de splitsingen waren goed aangegeven. Ik was nog nooit eerder in Kinderdijk geweest, en ik had ook nog nooit zoveel molens tegelijkertijd gezien. De omgeving was heel mooi, ook als er even geen molen in beeld was. Vooral weilanden en langs water, en een klein stukje bos. Aan het eind van de tocht liepen we langs de vaart tussen de molens terug naar Kinderdijk. Het weer werkte natuurlijk ook goed mee. Het enige minpuntje was dat mijn voet een beetje zeer begon te doen, maar al met al heb ik een prachtige tocht gehad.
Wil1956
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Kilometers gelopen: 26.800+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
Merk wandelschoenen: Lowa

Bericht door Wil1956 »

Vandaag de Halve Zolentocht gelopen in Waalwijk. Ik voelde dat de benen niet zo goed waren als vorige week in Barendrecht dus heb ik mij maar ingeschreven voor de afsnijlus van de 30 km :icon_wink: Het weer werkte goed mee: door de wolken die af en toe voor de zon schoven, werd het niet zo warm als gisteren. Ook waren wij veel in de bossen van de Loonse en Drunense duinen te vinden, wat veel natuurlijke schaduw geeft.

Het nadeel vond ik wel de vele smalle paadjes door het struikgewas. Je moest jezelf een weg banen door de struiken. Ik had niet verwacht dat ik dit ooit zou zeggen maar geef mij maar asfalt!! :icon_eek: Tip: volgend jaar een snoeischaar meenemen!

In Giersbergen en in Waalwijk de verlokkingen van café De Drie Linden c.q. café Het Galgenwiel kunnen weerstaan, ondanks de drukte op de terrassen en de koele biertjes die veel mensen aan het drinken waren. Als troost zit ik nu thuis maar aan de Warsteiner. Ondanks het gevoel niet vooruit te komen door de houten benen, was ik toch iets van 5,5 uur onderweg geweest op de 31,2 km, inclusief drie wagenrusten.
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde
Berend-Botje
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: -
Afstand 2025: 40 of 50
Loopnummer 2025: -
Kilometers gelopen: -genoeg
Aantal N4D volbracht: 31
Volgende wandeltocht: -
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: -
Mood: Blij

Bericht door Berend-Botje »

Helaas had ik me vanochtend verslapen, dus geen wandeling met de dames in Almere.
Toen een oud plan uit de kast getrokken en op basis van een serie tradi's een route gelopen.
Heerlijke combi van 2 hobby's met als resultaaat 77founds en 32.5km op de teller
Corne92
W4W Expert
W4W Expert
Leeftijd: 31
Kilometers gelopen: Vele
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Adidas

Bericht door Corne92 »

Vandaag met m'n tante een rondje van 40km gelopen. Vanuit Ede vertrokken richting Bennekom, Wageningen, met de pond over de Rijn over de dijk richting Randwijk en Heteren, langs de a50 richting Renkum/Heelsum en vandaar via Planken Wambuis en de Ginkel weer terug naar Ede. Onderweg gepauzeerd bij hotel 'De Wageningse Berg', een luxe snackbar (eethuis Airborne) in Heelsum en bij Planken Wambuis. Het was prima wandelweer! Niet te koud en zeker ook niet te warm! :)
Cobie
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Leeftijd: 65
Afstand 2025: 4x50
Kilometers gelopen: zat
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: Lowa Ferrox Nijmegen

Bericht door Cobie »

Marko schreef:4 juni, Nieuwe Maasparcours, 39 km

Na het Maaspad en vorige week het Erasmuspad wilde ik meer zien van de (Nieuwe) Maas bij Rotterdam. Een beetje Googelen leverde het volgende op:
...
Als ik het geweten had had ik je de hele dag vanaf mijn werkplek kunnen volgen :icon_cheesygrin:
Ik werk op de 19e verdieping van gebouw De Maas. Dat staat aan de Nieuwe Maas precies tussen de Willemsbrug en de Erasmusbrug.
Daarvandaan heb ik zo'n beetje zicht op de hele route die je gelopen hebt. Links de Van Brienenoordbrug, aan de overkant het Noordereiland, rechts de Euromast en aan de achterkant de Leuvehaven met het Maritiem- en Havenmuseum.
Zo van bovenaf gezien is het moeilijk voor te stellen dat dat "rondje" bijna 40 kilometer lang is. Maar dat zal wel anders zijn als je het moet lopen.
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Bericht door Marko »

Cobie schreef:
Marko schreef:4 juni, Nieuwe Maasparcours, 39 km

...
Als ik het geweten had had ik je de hele dag vanaf mijn werkplek kunnen volgen :icon_cheesygrin:
Ik werk op de 19e verdieping van gebouw De Maas. Dat staat aan de Nieuwe Maas precies tussen de Willemsbrug en de Erasmusbrug.
Daarvandaan heb ik zo'n beetje zicht op de hele route die je gelopen hebt. Links de Van Brienenoordbrug, aan de overkant het Noordereiland, rechts de Euromast en aan de achterkant de Leuvehaven met het Maritiem- en Havenmuseum.
Zo van bovenaf gezien is het moeilijk voor te stellen dat dat "rondje" bijna 40 kilometer lang is. Maar dat zal wel anders zijn als je het moet lopen.
En als ik dat geweten had......
Ik wilde het Maasgebouw bezoeken liefst zo hoog mogelijk. Ik was in de veronderstelling dat dit niet zou mogen(zonder reden) dus heb het niet gedaan.
Het rondje zelf is 28 km lang maar met de extra lusjes heb ik bijna 40 km gelopen.
De fietsroute bij de Nieuwe Waterweg, die jij begin van dit jaar hebt gelopen, staat nog op mijn verlanglijstje.
Plaats reactie

Terug naar “Wandelmarsen in Nederland”