Waar heb jij gelopen vandaag?
Moderators: Moderators, Beheerders
- Tigelu
- W4W Imperator Noviomagum

- Leeftijd: 69
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 22181
- Aantal N4D volbracht: 11
- Kennedymarsen volbracht: 20
- Aantal 11 steden gelopen: 1
- Merk wandelschoenen: vifefingers
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Vandaag niet veel gelopen (zal hooguit 1 km geweest zijn). Wel een km of 40-50 kmgefietst. Met de routes in de hand, regelmatig afstappen en eea noteren. Hoorn is duidelijk weer met de wegen bezig en op een aantal plekken in de tweedaagse routes ligt of de zaak dicht (en dus geen doorgang, zelfs niet voor een magere wandelaar) of de zaak gaat dicht (moet nog navragen of dat ook voor wandelaars geld, wrs niet, want demensen die aan die weg wonen moeten ook, in ieder geval lopend, bij huis kunnen komen).
Ook een klein pluspuntje: de route van de 40 ietswat aangepast, want ik liep/fietste zomaar tegen twee (volgens mij) nieuwe voetgangersbruggen aan, die ik dus direct ingepland heb. In plaats van een locale racebaan :icon_biggrin:
Overigens na dat fietsgeweld meer last van de knieën dan van 40 km lopen. En dan wil de orthopede me op de fiets hebben. :icon_evil:
Ook een klein pluspuntje: de route van de 40 ietswat aangepast, want ik liep/fietste zomaar tegen twee (volgens mij) nieuwe voetgangersbruggen aan, die ik dus direct ingepland heb. In plaats van een locale racebaan :icon_biggrin:
Overigens na dat fietsgeweld meer last van de knieën dan van 40 km lopen. En dan wil de orthopede me op de fiets hebben. :icon_evil:
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
- Wil1956
- W4W WalkKING

- Kilometers gelopen: 26.800+
- Aantal N4D volbracht: 10
- Kennedymarsen volbracht: Ja
- 100+ wandelingen: 1
- Merk wandelschoenen: Lowa
- Mood: Gewoon
Vanmorgen zitten dubben over een tocht: alweer naar de Drunense duinen met de Fellenoordtocht of naar Alphen voor de Lente-Enclavetocht? De grens met België trekt meer dan de duinen (want daar kom ik al vaak genoeg de laatste tijd) dus op naar Alphen. Meteen vanuit de start gaat het parcours het bos in om er voorlopig niet meer uit te komen. Na een halfuur lopen gaan de kortere afstanden er al af en blijven de 30 en 40 km over. Ik doe de 30 want dat is wijd zat. :icon_wink: Nog een klein stukje bos en dan beginnen de open vlakten van het boerenlandschap. Wij komen nog veel zandwegen tegen om uiteindelijk uit te komen in Ulicoten. Bij het eetcafé is een rust en wij zitten dan bijna op 12 km. Even koffie, appeltaart mét en een toiletbezoek. Dan gaat via lange onverharde wegen richting Baarle-Nassau en Baarle-Hertog.
In het dorp aangekomen doet zich het fenomeen voor waar ik nog altijd een apart gevoel van krijg, namelijk de grens met België. Dat is op het trottoir aangegeven met speciale tegels. In één straat passeer ik een vijftal keren de grens. Volgens de routebeschrijving zijn enclaves een stuk grondgebied omringd door grondgebied van een andere staat. Er liggen veel Belgische enclaves in Nederland en veel Nederlandse enclaves in België. De routebeschrijving beweert zelfs dat de grens dwars door huizen loopt en dat "sommige echtparen in één bed slapen maar slaapt de één in Nederland en de ander in België". En inderdaad, bij een winkel loopt de grens er dwars doorheen. Aan de huisnummers is te zien of het een Belgisch dan wel een Nederlands huis betreft.
Ik ben niet de enige die dit leuk vind: het is ontzettend druk in het dorp en alle terrassen zitten overvol met Bourgondiërs. Veel winkels zijn open en met name de zaken die in Nederland duurder zijn vinden gretig aftrek. Op het plein bij het gemeentehuis ga ik in de zon genieten van mijn lunch. Vanaf daar is het nog 11 km en het gaat via rustige binnenwegen richting Alphen. Vlak na het dorpsplein van Alphen is een rustpost ingericht bij de scouting dus daar ook even aangelegd. Het laatste stuk van 4,5 km gaat weer over oude onverharde wegen. Na 5,75 uur wordt de finish bereikt. Afmelden, stempelen en enkele consumpties op het volle terras. Het was weer een prima dag!
In het dorp aangekomen doet zich het fenomeen voor waar ik nog altijd een apart gevoel van krijg, namelijk de grens met België. Dat is op het trottoir aangegeven met speciale tegels. In één straat passeer ik een vijftal keren de grens. Volgens de routebeschrijving zijn enclaves een stuk grondgebied omringd door grondgebied van een andere staat. Er liggen veel Belgische enclaves in Nederland en veel Nederlandse enclaves in België. De routebeschrijving beweert zelfs dat de grens dwars door huizen loopt en dat "sommige echtparen in één bed slapen maar slaapt de één in Nederland en de ander in België". En inderdaad, bij een winkel loopt de grens er dwars doorheen. Aan de huisnummers is te zien of het een Belgisch dan wel een Nederlands huis betreft.
Ik ben niet de enige die dit leuk vind: het is ontzettend druk in het dorp en alle terrassen zitten overvol met Bourgondiërs. Veel winkels zijn open en met name de zaken die in Nederland duurder zijn vinden gretig aftrek. Op het plein bij het gemeentehuis ga ik in de zon genieten van mijn lunch. Vanaf daar is het nog 11 km en het gaat via rustige binnenwegen richting Alphen. Vlak na het dorpsplein van Alphen is een rustpost ingericht bij de scouting dus daar ook even aangelegd. Het laatste stuk van 4,5 km gaat weer over oude onverharde wegen. Na 5,75 uur wordt de finish bereikt. Afmelden, stempelen en enkele consumpties op het volle terras. Het was weer een prima dag!
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde
Oud-Brabants gezegde
- footloose
- W4W WalkKING

- Leeftijd: 64
- Kilometers gelopen: 0
- Aantal N4D volbracht: 8
- Volgende wandeltocht: Betuwetocht
- Kennedymarsen volbracht: 0
- 100+ wandelingen: 0
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
- Mood: Vrolijk
Klimmen, heerlijk vind ik dat. Waar ik aan kapot ga is het 'vals plat' (zoals bijvoorbeeld de 30-kilometer lopers hebben richting Groesbeek). Je ziet niet dat de weg omhoog loopt maar dat doet ie wel.Rob Mans schreef:Gisteren met Monique de Zevenheuvelentocht vanuit Berg en Dal gelopen. Het eerste deel van deze prachtige en pittige 40 km tocht, deed de plaatsnaam eer aan. Het was veel klimmen en dalen over onverharde paden en vooral het lange stuk bospad naast de Mookerheide met een stijgingspercentage dat onder de noemer valt als zijnde 'killing'. Maar eenmaal bovengekomen werden we getrakteerd op een geweldig mooi uitzicht over de Mookerheide heen. Het tweede deel van de wandeltocht had een totaal ander gezicht. Veel over verharde wegen in open gebied met zo af en toe stukjes door het stedelijk gebied van Groesbeek heen. Tot twee keer toe steken we oude spoorlijn over. Deze 'vergeten' spoorlijn Nijmegen-Kleve ligt er verloederd bij. Een belangenvereniging houdt zich ermee bezig met als doel om deze niet meer in gebruik zijnde spoorlijn te behouden. De laatste kilometers nog een pittig toetje over de bekende Zevenheuvelenweg heen. Ondertussen even een bezoekje gebracht aan de Groesbeek Canadian War Cemetery. Drie keer een rustpost aangedaan, waaronder de WIOS '81 voor het lekkere broodje worst.
- joyke

- Leeftijd: 40
- Afstand 2025: 4x40
- Kilometers gelopen: 0
- Aantal N4D volbracht: 3
- Kennedymarsen volbracht: 0
- 100+ wandelingen: 0
- Merk wandelschoenen: Meindl Caracas
genoten van het verhaal van wil en de grappige b en nl grenzen
en die van rob mans en zijn liefje
De foto's van bertus waren weer om te zoenen
en die van rob mans en zijn liefje
De foto's van bertus waren weer om te zoenen
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
- hein
- W4W Aankomend WalkKING

- Leeftijd: 56
- Afstand 2025: 40Km
- Kilometers gelopen: 10000+
- Aantal N4D volbracht: 13
- Kennedymarsen volbracht: 21
- 100+ wandelingen: 9
- Aantal 11 steden gelopen: 8
- Merk wandelschoenen: Hanwag
In Berlijn na zoveel jaren eindelijk eens onder de Brandenburgertor door gegaan.
Elke tocht begint met de eerst stap, op naar de volgende camino
- Jeltsje

- Leeftijd: 67
- Kilometers gelopen: 27+
- Aantal N4D volbracht: 11
- Kennedymarsen volbracht: 3
- Aantal 11 steden gelopen: 4
- Merk wandelschoenen: Meindl
Dat was dan een lange tocht :icon_lol:hein schreef:In Berlijn na zoveel jaren eindelijk eens onder de Brandenburgertor door gegaan.
-
Berend-Botje
- W4W WalkKING

- Leeftijd: -
- Afstand 2025: 40 of 50
- Loopnummer 2025: -
- Kilometers gelopen: -genoeg
- Aantal N4D volbracht: 31
- Volgende wandeltocht: -
- Kennedymarsen volbracht: 21
- 100+ wandelingen: 3
- Merk wandelschoenen: -
- Mood: Blij
Weer een leuk verslagje, welke gids gebruik je voor dit traject?
- Marko

- Afstand 2025: 40
- Kilometers gelopen: 31.000
- Aantal N4D volbracht: 20
- Kennedymarsen volbracht: 4
- Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Sorry, ik had mijn verslag, kort na het plaatsen ervan, verwijderd. Ik heb het in een ander topic gezet.Berend-Botje schreef:Weer een leuk verslagje, welke gids gebruik je voor dit traject?
http://www.walkers4walkers.nl/viewtopic ... 05#p419105
Daar gelijk ook een antwoord op je vraag gegeven.
- Corne92
- W4W Expert

- Leeftijd: 31
- Afstand 2025: 50
- Kilometers gelopen: Vele
- Kennedymarsen volbracht: 2
- Merk wandelschoenen: Adidas
In Castricum, de voorjaarswandeling Water en Duin. Erg mooie maar ook erg zware tocht.
Voor verslag: http://corneginkel.blogspot.nl/2016/04/ ... -duin.html
Voor verslag: http://corneginkel.blogspot.nl/2016/04/ ... -duin.html
- Cornelia

- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: ?
- Aantal N4D volbracht: 7
- Contacteer:
Super gedaan joh. Mooi een KM in de pocket.Rob Mans schreef:Met Monique en nog 18 anderen de Kennedymars '80 van de Bollenstreektocht ' in 16 uur en 35 minuten volbracht. Een heel klein deelnemersveld van in totaal 20 lopers geleid door Jos Stam de Marsleider. 9 rustposten waarvan 3 grote bij een pannenkoeken restaurant en 2x bij een sporthal. Bij dat laatste respectievelijk voor een pasta maaltijd en een ontbijt in de vorm van diverse belegde bolletjes. Voor alle stops stond er een bepaalde tijd en dat werd op de seconden bijgehouden. Ging het fluitje van de Marsleider, dan was het gelijk lopen. De pauzetijden waren bij de kleine rustposten 7 minuten en bij de grote respectievelijk 30, 40 en 60 minuten. Een aantrekkelijke 80 km route langs de bollenvelden en het stedelijk/natuurgebied rond Haarlem en Bloemendaal en omgeving. Het in een groep lopen is mij heel goed bevallen. Er werd een tempo van 6 km per uur aangehouden wat mij wel ligt :icon_wink:
"Life is like a beach, enjoy the waves"
-
Spatoes

- Leeftijd: 68
- Kilometers gelopen: Veel
- Aantal N4D volbracht: 44
- Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Gefeliciteerd Rob en Monique.Rob Mans schreef:Met Monique en nog 18 anderen de Kennedymars '80 van de Bollenstreektocht ' in 16 uur en 35 minuten volbracht. Een heel klein deelnemersveld van in totaal 20 lopers geleid door Jos Stam de Marsleider. 9 rustposten waarvan 3 grote bij een pannenkoeken restaurant en 2x bij een sporthal. Bij dat laatste respectievelijk voor een pasta maaltijd en een ontbijt in de vorm van diverse belegde bolletjes. Voor alle stops stond er een bepaalde tijd en dat werd op de seconden bijgehouden. Ging het fluitje van de Marsleider, dan was het gelijk lopen. De pauzetijden waren bij de kleine rustposten 7 minuten en bij de grote respectievelijk 30, 40 en 60 minuten. Een aantrekkelijke 80 km route langs de bollenvelden en het stedelijk/natuurgebied rond Haarlem en Bloemendaal en omgeving. Het in een groep lopen is mij heel goed bevallen. Er werd een tempo van 6 km per uur aangehouden wat mij wel ligt :icon_wink:
De bollenvelden waren prachtig de afgelopen week en weekend!
Kleine rust van 7 minuten? :icon_redface: Die tijd heb ik bijna al nodig voor een sanitaire stop :icon_redface: (of lopend knoop en rits vast losmaken, heel snel pl*ssen en lopend rits en knoop weer vastmaken) het bekertje drinken neem ik dan maar mee voor onderweg. :icon_redface:
@Sammie: er is nog veel te oefenen voor ons. :icon_rolleyes:
- Marko

- Afstand 2025: 40
- Kilometers gelopen: 31.000
- Aantal N4D volbracht: 20
- Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Als je zaterdag met ons meeloopt dan zal ik fluiten, goed? :icon_mrgreen:Spatoes schreef: @Sammie: er is nog veel te oefenen voor ons. :icon_rolleyes:
7 minuten is mooi zat voor een kleine rust. :icon_wink:
- Cornelia

- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: ?
- Aantal N4D volbracht: 7
- Contacteer:
Vandaag samen met Ingrid de 3de Koningswandeltocht gelopen vanuit Akersloot. Organisatie: Akersloter Marathon Klub, Afstand 25 km. (bij nameten 26,5 km.). Het weer was goed, niet de harde wind die voorspelt was maar met naderende buien kwam wat extra woei mee. De buien varieerden van hagel, sneeuw en regen. Kunnen schuilen tot het ergste voorbij was (ook tijdens de rust een bui). Bij de start en onderweg Sunny en Anneke (Burberany) gezien.
Toen ik me omdraaide om naar de inschrijftafel te lopen kwam Opa Han ook net binnen (voor de insiders bekend van het 4daagse 4-UM).
Prachtige wandeltocht langs het Alkmaarder Meer, om en door de eilandspolder over verscholen landweggetjes. Schitterende wolken luchten en prachtige uitzichten op het polder landschap gezien.
Door Graft en de Rijp en in de Walvis vreselijk slechte cappucino gedronken (prachtige grote kommen maar de smaak brrrrrrrr........) en dit ook gezegd. Mensen die binnen kwamen dat wij weer vertrokken dan ook gewaarschuwd vooral geen koffie te bestellen.
Over het Jagerspad richting Oost en West Graftdijk waar we het Alkmaarder Meer weer opzochten.
Heen met de pont dus ook terug ons weer over laten zetten. Nog een klein stukje en daar is de finish.
Blij dat de schoenen verruild konden worden voor de Birckenstocks want de re. enkel is nog niet geheel hersteld en de li. hiel liet voelen waar een blaar had gezeten (voor de gelegenheid afgedekt met vette watten).
De thuisblijvers hadden vandaag ongelijk. Heerlijk buiten gespeeld.
Toen ik me omdraaide om naar de inschrijftafel te lopen kwam Opa Han ook net binnen (voor de insiders bekend van het 4daagse 4-UM).
Prachtige wandeltocht langs het Alkmaarder Meer, om en door de eilandspolder over verscholen landweggetjes. Schitterende wolken luchten en prachtige uitzichten op het polder landschap gezien.
Door Graft en de Rijp en in de Walvis vreselijk slechte cappucino gedronken (prachtige grote kommen maar de smaak brrrrrrrr........) en dit ook gezegd. Mensen die binnen kwamen dat wij weer vertrokken dan ook gewaarschuwd vooral geen koffie te bestellen.
Over het Jagerspad richting Oost en West Graftdijk waar we het Alkmaarder Meer weer opzochten.
Heen met de pont dus ook terug ons weer over laten zetten. Nog een klein stukje en daar is de finish.
Blij dat de schoenen verruild konden worden voor de Birckenstocks want de re. enkel is nog niet geheel hersteld en de li. hiel liet voelen waar een blaar had gezeten (voor de gelegenheid afgedekt met vette watten).
De thuisblijvers hadden vandaag ongelijk. Heerlijk buiten gespeeld.
Laatst gewijzigd door Cornelia op 24 apr 2016, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
"Life is like a beach, enjoy the waves"
-
Spatoes

- Leeftijd: 68
- Kilometers gelopen: Veel
- Aantal N4D volbracht: 44
- Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Zaterdag helaas verhinderd.Marko schreef:Als je zaterdag met ons meeloopt dan zal ik fluiten, goed? :icon_mrgreen:Spatoes schreef: @Sammie: er is nog veel te oefenen voor ons. :icon_rolleyes:
7 minuten is mooi zat voor een kleine rust. :icon_wink:
Misschien 's morgens Bosbesjestocht (20 km) wandelen en 's middags gastvrouw bij een feestje in "De Goei.j Ka.mer".
- Wil1956
- W4W WalkKING

- Kilometers gelopen: 26.800+
- Kennedymarsen volbracht: Ja
- Merk wandelschoenen: Lowa
Dat van die pauzes hoorde ik al tijdens de KM van de RWV. Het lijkt de Euraudax wel :icon_eek: . Geen wonder dat er maar 20 deelnemers zijn. Niet iedereen wil zich zo laten commanderen door de marsleider. Ik in ieder geval niet en zo ken ik meer mensen.Rob Mans schreef:Met Monique en nog 18 anderen de Kennedymars '80 van de Bollenstreektocht ' in 16 uur en 35 minuten volbracht. Een heel klein deelnemersveld van in totaal 20 lopers geleid door Jos Stam de Marsleider. 9 rustposten waarvan 3 grote bij een pannenkoeken restaurant en 2x bij een sporthal. Bij dat laatste respectievelijk voor een pasta maaltijd en een ontbijt in de vorm van diverse belegde bolletjes. Voor alle stops stond er een bepaalde tijd en dat werd op de seconden bijgehouden. Ging het fluitje van de Marsleider, dan was het gelijk lopen. De pauzetijden waren bij de kleine rustposten 7 minuten en bij de grote respectievelijk 30, 40 en 60 minuten. Een aantrekkelijke 80 km route langs de bollenvelden en het stedelijk/natuurgebied rond Haarlem en Bloemendaal en omgeving. Het in een groep lopen is mij heel goed bevallen. Er werd een tempo van 6 km per uur aangehouden wat mij wel ligt :icon_wink:
Maar, gefeliciteerd met de prestatie onder deze moeilijke omstandigheden!
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde
Oud-Brabants gezegde