Waar heb jij gelopen vandaag?
Moderators: Moderators, Beheerders
- julia55
- W4W Expert

- Leeftijd: 69
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 40.000
- Aantal N4D volbracht: 37
- Volgende wandeltocht: Q
- Kennedymarsen volbracht: 8
- 100+ wandelingen: 1
- Merk wandelschoenen: meindl...en andere
- Mood: Gewoon
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
vandaag 30 km gewandeld in driel ..de polentocht...
het was een mooie soms pittige route
jammer dat er op hetzelfde moment een of ander fietsronde was . de fietsers kwamen van alle kanten op de soms smalle bospaadjes
wat soms voor gevaarlijke momentjes zorgde
verder een prima tocht en zeker een aanrader
jammer dat er op hetzelfde moment een of ander fietsronde was . de fietsers kwamen van alle kanten op de soms smalle bospaadjes
-
Berend-Botje
- W4W WalkKING

- Leeftijd: -
- Afstand 2025: 40 of 50
- Loopnummer 2025: -
- Kilometers gelopen: -genoeg
- Aantal N4D volbracht: 31
- Volgende wandeltocht: -
- Kennedymarsen volbracht: 21
- 100+ wandelingen: 3
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: -
- Mood: Blij
Wel de fietsbordjes (en die van jullie) gezien, maar gelukkig hadden wij de fietsers niet op ons padjulia55 schreef:vandaag 30 km gewandeld in driel ..de polentocht...
-
Spatoes
- W4W Imperator Noviomagum

- Leeftijd: 68
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: Veel
- Aantal N4D volbracht: 44
- Kennedymarsen volbracht: 3
- Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Leuk verslag Rob, dank je wel.
- joyke

- Leeftijd: 40
- Afstand 2025: 4x40
- Kilometers gelopen: 0
- Aantal N4D volbracht: 3
- Kennedymarsen volbracht: 0
- 100+ wandelingen: 0
- Merk wandelschoenen: Meindl Caracas
- Mood: Vrolijk
in deelerwoud gewandeld de groene route +-9 km
Heerlijk ff uitwaaien alleen veel Schotse hooglanden gezien met jonge
Helaas het andere wild niet gezien maar wel prachtige natuur bewonderen zelfs de doden gewassen en bomen waren mooi ga er zeker nog een keer terug om de rode en blauw route te wandelen
En misschien ooit wel een combinatie van alle 3 als beter te been ben
Heerlijk ff uitwaaien alleen veel Schotse hooglanden gezien met jonge
Helaas het andere wild niet gezien maar wel prachtige natuur bewonderen zelfs de doden gewassen en bomen waren mooi ga er zeker nog een keer terug om de rode en blauw route te wandelen
En misschien ooit wel een combinatie van alle 3 als beter te been ben
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
-
Marc
- W4W Freak

- Leeftijd: 33
- Afstand 2025: 50
- Kilometers gelopen: Heel veel
- Volgende wandeltocht: KM Sittard
- Kennedymarsen volbracht: 1
- Merk wandelschoenen: Merell
Gisteren de Herfstdagtocht in Berg en Dal gewandeld. De afstanden waren 25, 40 en 60 km. Zelf koos ik voor de 25 km. Het was een mooie tocht door de bossen, maar ook tussen de heuvelachtige weilanden. Vooral het eerste stuk was pittig, omdat de bossen flinke bergen en dalen heeft die bedwongen moesten worden (nu begrijp ik ook waarom ze het Berg en Dal noemen). Inbegrepen bij de prijs waren eten en drinken bij de rustposten, eigenlijk had ik niets mee hoeven te nemen.
--I'm walking on sunshine...--
- Cornelia

- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: ?
- Aantal N4D volbracht: 7
- Kennedymarsen volbracht: 4
- Merk wandelschoenen: Hanwag
- Contacteer:
Vandaag de EVEAN, i.s.m. De Laatste Loodjes, Herfst wandeltocht gelopen vanuit Zaandam.
De start was bij EVEAN Oostergouw.
Al op de parkeerplaats werden de eerste bekenden gespot en in de hal hoorde ik een bekende stem en jawel ons aller Danyell was vanuit Rozenburg naar Zaandam afgereisd.
Inschrijven was snel gebeurd en we kregen een uitgebreide routebeschrijving mee die bijna niet gebruikt is, zo goed was er gepijld.
Door Kogerveld en langs de Jagersplas. Onder de A7 door richting het Twiske.
Het was een route over veel fiets/wandelpaden maar gaandeweg waren er toch al flink wat hardlopers en fietsers op pad. Eerst nog een beetje nevel maar de zon verjaagde die snel en omdat er praktisch geen wind stond werd het zonnetje al snel warm.
In het Twiske gingen we langs de Ringvaart richting Oostzaan, daar maakten we een lusje doorheen, ach je moet toch aan de kms komen hè.
In Oostzaan hadden we ook op ruim 10 km. onze 1ste rust bij EVEAN De Lishof. Vlak daarvoor maakte ik een zwieper met mijn re. enkel. Doorlopend had ik er weinig last van maar na een bezoek aan het toilet liet de enkel het even afweten en flink mank ging ik aan de koffie.
Ik besloot om een Ibuprofen in te nemen. Even zien hoe ver of dat ik zou komen. Danyell kwam even gezellig bij ons zitten dus kon de pijnstiller even inwerken.
Wonder boven wonder had ik weinig last van de enkel maar uiteraard niet echt blij dat we wat stukjes onverhard voor de kiezen kregen.
Oostzaan uit gingen we onder de A8 (Coentunnelweg) door richting de Noorder IJplas. Daarvoor en stukje door de berm (het lopen over de busbaan is levensgevaarlijk) maar ik besloot burgerlijk ongehoorzaam te zijn en nam de busbaan. Uiteindelijk 1 bus gezien en die kwam ook nog van de andere kant.
Na een klein stukje industrieterrein gingen we rond de Noorder IJplas maar dat ging niet zonder horten en stoten. Zo'n beetje halverwege werd ons pad versperd door een Hooglander(ster) en in de bosjes links klonk flink gekraak.
Inmiddels sloten wat wandelaars achteraan maar er was geen held die het voor ons kon oplossen
Een echtpaar wist er op een of andere manier langs te komen (ineens stonden ze aan de andere kant van de Hooglander) maar meedenken aan een oplossing was er niet bij en liepen door.
Er waren zelfs helden die terug keerden (zwak hoor!).
Uiteindelijk wist ik aan de andere kant te komen en werd er geprobeerd om met appeltjes, die aan de bomen hingen, de Hooglander het bosje in te krijgen.
Ik ging op zoek naar een tak met wat meerdere takjes en na even zoeken lukte dat en wist haar zo het bosje in te krijgen, YES! De rest wist niet hoe snel ze langs het bosje moesten komen.
Verder ging het langs de Noorder IJplas waarna we over de Zijkanaal-H weg langs de woonboten gingen. Lekker rustig hier want een doodlopende straat dus alleen voor bestemmingsverkeer en dat was er weinig.
Bij het einde van het rondje ging het richting sportpark Poelenburg. We hadden wel behoefte aan een bankje en even speelde de gedachte om een van de sportkantines aan te doen.
Geen zin in reuring gingen we verder en werden we na het sportpark weer op een parkje getrakteerd (Vijfhoekpark).
Daarna ging het verder door Poelenburg waar we een bankje aan het water vonden.
Danyell kwam langs maar die zou nog een stop bij EVEAN Erasmushuis nemen, die sloegen wij over want het was nog een kleine 4 km. tot de finish.
Nog 2 PCM liet ik inwerken voordat we weer op pad gingen.
Na nog een verrassend stukje park in Peldersveld en door Burgemeester in 't Veldpark roken we stal.
Op het terras bij Oostergouw was het gezellig druk in het zonnetje.
Na een bezoek aan het sanitair en de organisatie gecomplimenteerd te hebben met de werkelijk prachtige route en super bewegwijzering gingen we moe maar voldaan op huis aan.
Van de enkel weinig last, alleen voelt het wat stijf en is het wat dik.
Voor de foto's even wachten op het verslag van Danyell :icon_wink: , ik had geen camera mee.
De start was bij EVEAN Oostergouw.
Al op de parkeerplaats werden de eerste bekenden gespot en in de hal hoorde ik een bekende stem en jawel ons aller Danyell was vanuit Rozenburg naar Zaandam afgereisd.
Inschrijven was snel gebeurd en we kregen een uitgebreide routebeschrijving mee die bijna niet gebruikt is, zo goed was er gepijld.
Door Kogerveld en langs de Jagersplas. Onder de A7 door richting het Twiske.
Het was een route over veel fiets/wandelpaden maar gaandeweg waren er toch al flink wat hardlopers en fietsers op pad. Eerst nog een beetje nevel maar de zon verjaagde die snel en omdat er praktisch geen wind stond werd het zonnetje al snel warm.
In het Twiske gingen we langs de Ringvaart richting Oostzaan, daar maakten we een lusje doorheen, ach je moet toch aan de kms komen hè.
In Oostzaan hadden we ook op ruim 10 km. onze 1ste rust bij EVEAN De Lishof. Vlak daarvoor maakte ik een zwieper met mijn re. enkel. Doorlopend had ik er weinig last van maar na een bezoek aan het toilet liet de enkel het even afweten en flink mank ging ik aan de koffie.
Ik besloot om een Ibuprofen in te nemen. Even zien hoe ver of dat ik zou komen. Danyell kwam even gezellig bij ons zitten dus kon de pijnstiller even inwerken.
Wonder boven wonder had ik weinig last van de enkel maar uiteraard niet echt blij dat we wat stukjes onverhard voor de kiezen kregen.
Oostzaan uit gingen we onder de A8 (Coentunnelweg) door richting de Noorder IJplas. Daarvoor en stukje door de berm (het lopen over de busbaan is levensgevaarlijk) maar ik besloot burgerlijk ongehoorzaam te zijn en nam de busbaan. Uiteindelijk 1 bus gezien en die kwam ook nog van de andere kant.
Na een klein stukje industrieterrein gingen we rond de Noorder IJplas maar dat ging niet zonder horten en stoten. Zo'n beetje halverwege werd ons pad versperd door een Hooglander(ster) en in de bosjes links klonk flink gekraak.
Inmiddels sloten wat wandelaars achteraan maar er was geen held die het voor ons kon oplossen
Een echtpaar wist er op een of andere manier langs te komen (ineens stonden ze aan de andere kant van de Hooglander) maar meedenken aan een oplossing was er niet bij en liepen door.
Er waren zelfs helden die terug keerden (zwak hoor!).
Uiteindelijk wist ik aan de andere kant te komen en werd er geprobeerd om met appeltjes, die aan de bomen hingen, de Hooglander het bosje in te krijgen.
Ik ging op zoek naar een tak met wat meerdere takjes en na even zoeken lukte dat en wist haar zo het bosje in te krijgen, YES! De rest wist niet hoe snel ze langs het bosje moesten komen.
Verder ging het langs de Noorder IJplas waarna we over de Zijkanaal-H weg langs de woonboten gingen. Lekker rustig hier want een doodlopende straat dus alleen voor bestemmingsverkeer en dat was er weinig.
Bij het einde van het rondje ging het richting sportpark Poelenburg. We hadden wel behoefte aan een bankje en even speelde de gedachte om een van de sportkantines aan te doen.
Geen zin in reuring gingen we verder en werden we na het sportpark weer op een parkje getrakteerd (Vijfhoekpark).
Daarna ging het verder door Poelenburg waar we een bankje aan het water vonden.
Danyell kwam langs maar die zou nog een stop bij EVEAN Erasmushuis nemen, die sloegen wij over want het was nog een kleine 4 km. tot de finish.
Nog 2 PCM liet ik inwerken voordat we weer op pad gingen.
Na nog een verrassend stukje park in Peldersveld en door Burgemeester in 't Veldpark roken we stal.
Op het terras bij Oostergouw was het gezellig druk in het zonnetje.
Na een bezoek aan het sanitair en de organisatie gecomplimenteerd te hebben met de werkelijk prachtige route en super bewegwijzering gingen we moe maar voldaan op huis aan.
Van de enkel weinig last, alleen voelt het wat stijf en is het wat dik.
Voor de foto's even wachten op het verslag van Danyell :icon_wink: , ik had geen camera mee.
"Life is like a beach, enjoy the waves"
- Cornelia

- Contacteer:
Georganiseerd door de LAT?Marc schreef:Gisteren de Herfstdagtocht in Berg en Dal gewandeld. De afstanden waren 25, 40 en 60 km. Zelf koos ik voor de 25 km. Het was een mooie tocht door de bossen, maar ook tussen de heuvelachtige weilanden. Vooral het eerste stuk was pittig, omdat de bossen flinke bergen en dalen heeft die bedwongen moesten worden (nu begrijp ik ook waarom ze het Berg en Dal noemen). Inbegrepen bij de prijs waren eten en drinken bij de rustposten, eigenlijk had ik niets mee hoeven te nemen.
Je weet toch wel wat dat betekend?
-
Berend-Botje
- W4W WalkKING

- Leeftijd: -
- Afstand 2025: 40 of 50
- Loopnummer 2025: -
- Kilometers gelopen: -genoeg
- Aantal N4D volbracht: 31
- Volgende wandeltocht: -
- Kennedymarsen volbracht: 21
- Merk wandelschoenen: -
- Mood: Blij
Afgelopen zaterdag met de groep op pad geweest, 15 km wandelen door Den Treek, een variatie op de Trage Tocht.
Heerlijk wandelweer en deelnemers ware tevreden, zelfs voor hun onbekende paadjes.
Zondag ongeveer 20km rondsjouwen in Eindhoven om te supporteren bij de Marathon, maar wat is dat vermoeiend:weg zoeken en zorgen op tijd weer aan het parcours te staan. Wel leuke stukjes ontdekt, oa langs de Dommel.
volgend jaar zelf maar lopen dan hoef ik de weg niet te zoeken :icon_wink: Hoewel...dan kan het ook fout gaan, zelfs de motorrijder met de tijdklok reed verkeerd. :icon_evil:
Heerlijk wandelweer en deelnemers ware tevreden, zelfs voor hun onbekende paadjes.
Zondag ongeveer 20km rondsjouwen in Eindhoven om te supporteren bij de Marathon, maar wat is dat vermoeiend:weg zoeken en zorgen op tijd weer aan het parcours te staan. Wel leuke stukjes ontdekt, oa langs de Dommel.
volgend jaar zelf maar lopen dan hoef ik de weg niet te zoeken :icon_wink: Hoewel...dan kan het ook fout gaan, zelfs de motorrijder met de tijdklok reed verkeerd. :icon_evil:
- Danyell
- Beheerder

- Kilometers gelopen: 39.057
- Aantal N4D volbracht: 15
- Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
- Kennedymarsen volbracht: 18
- Aantal 11 steden gelopen: 1
- Merk wandelschoenen: Saucony
- Contacteer:
De rest van de foto's en het verslag komt nog, maar hier alvast een fotootje van Carla en mij.Cornelia schreef:Vandaag de EVEAN, i.s.m. De Laatste Loodjes, Herfst wandeltocht gelopen vanuit Zaandam.
Best leuk geworden, ook al staat Carla een beetje tegen de zon te knipogen. :icon_cheesygrin:

Alleen, maar niet eenzaam
-
Marc
- W4W Freak

Sportvereniging de Lange Afstand Tippelaars toch?Cornelia schreef:Georganiseerd door de LAT?Marc schreef:Gisteren de Herfstdagtocht in Berg en Dal gewandeld. De afstanden waren 25, 40 en 60 km. Zelf koos ik voor de 25 km. Het was een mooie tocht door de bossen, maar ook tussen de heuvelachtige weilanden. Vooral het eerste stuk was pittig, omdat de bossen flinke bergen en dalen heeft die bedwongen moesten worden (nu begrijp ik ook waarom ze het Berg en Dal noemen). Inbegrepen bij de prijs waren eten en drinken bij de rustposten, eigenlijk had ik niets mee hoeven te nemen.
- Danyell
- Beheerder

- Kilometers gelopen: 39.057
- Aantal N4D volbracht: 15
- Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
- Kennedymarsen volbracht: 18
- Aantal 11 steden gelopen: 1
- Merk wandelschoenen: Saucony
- Contacteer:
Laat Alles Thuis ......... :icon_cool:Marc schreef:Sportvereniging de Lange Afstand Tippelaars toch?Cornelia schreef:Georganiseerd door de LAT?Marc schreef:Gisteren de Herfstdagtocht in Berg en Dal gewandeld. De afstanden waren 25, 40 en 60 km. Zelf koos ik voor de 25 km. Het was een mooie tocht door de bossen, maar ook tussen de heuvelachtige weilanden. Vooral het eerste stuk was pittig, omdat de bossen flinke bergen en dalen heeft die bedwongen moesten worden (nu begrijp ik ook waarom ze het Berg en Dal noemen). Inbegrepen bij de prijs waren eten en drinken bij de rustposten, eigenlijk had ik niets mee hoeven te nemen.
Alleen, maar niet eenzaam
- Cornelia

- Contacteer:
YES :icon_lol:Danyell schreef:Laat Alles Thuis ......... :icon_cool:Marc schreef:Sportvereniging de Lange Afstand Tippelaars toch?Cornelia schreef:Georganiseerd door de LAT?Marc schreef:Gisteren de Herfstdagtocht in Berg en Dal gewandeld. De afstanden waren 25, 40 en 60 km. Zelf koos ik voor de 25 km. Het was een mooie tocht door de bossen, maar ook tussen de heuvelachtige weilanden. Vooral het eerste stuk was pittig, omdat de bossen flinke bergen en dalen heeft die bedwongen moesten worden (nu begrijp ik ook waarom ze het Berg en Dal noemen). Inbegrepen bij de prijs waren eten en drinken bij de rustposten, eigenlijk had ik niets mee hoeven te nemen.
-
Marc
- W4W Freak

Ah, op die fiets :icon_cheesygrin:Cornelia schreef:YES :icon_lol:Danyell schreef:Laat Alles Thuis ......... :icon_cool:Marc schreef:Sportvereniging de Lange Afstand Tippelaars toch?Cornelia schreef:Georganiseerd door de LAT?Marc schreef:Gisteren de Herfstdagtocht in Berg en Dal gewandeld. De afstanden waren 25, 40 en 60 km. Zelf koos ik voor de 25 km. Het was een mooie tocht door de bossen, maar ook tussen de heuvelachtige weilanden. Vooral het eerste stuk was pittig, omdat de bossen flinke bergen en dalen heeft die bedwongen moesten worden (nu begrijp ik ook waarom ze het Berg en Dal noemen). Inbegrepen bij de prijs waren eten en drinken bij de rustposten, eigenlijk had ik niets mee hoeven te nemen.
- Cornelia

- Contacteer:
Nee, die moet je thuis laten, loopt zo beroerd.Marc schreef:Ah, op die fiets :icon_cheesygrin:Cornelia schreef:YES :icon_lol:Danyell schreef:Laat Alles Thuis ......... :icon_cool:Marc schreef:Sportvereniging de Lange Afstand Tippelaars toch?Cornelia schreef:Georganiseerd door de LAT?Marc schreef:Gisteren de Herfstdagtocht in Berg en Dal gewandeld. De afstanden waren 25, 40 en 60 km. Zelf koos ik voor de 25 km. Het was een mooie tocht door de bossen, maar ook tussen de heuvelachtige weilanden. Vooral het eerste stuk was pittig, omdat de bossen flinke bergen en dalen heeft die bedwongen moesten worden (nu begrijp ik ook waarom ze het Berg en Dal noemen). Inbegrepen bij de prijs waren eten en drinken bij de rustposten, eigenlijk had ik niets mee hoeven te nemen.
- LDW
- W4W Aankomend WalkKING

- Leeftijd: 55
- Kilometers gelopen: 20.000
- Aantal N4D volbracht: 20
- Volgende wandeltocht: Kennedymars Someren
- Kennedymarsen volbracht: 56
- 100+ wandelingen: 46
- Merk wandelschoenen: Hanwang GTX
Ik heb zaterdag ook in Berg en Dal gewandeld. Slechts 25 km, omdat mijn voet nog niet helemaal doet, wat hij moet doen. Na afloop had ik hierdoor voldoende gelegenheid om met iedereen een klein beetje bij te kletsen: ik had tóch bardienst....... :icon_rolleyes:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ambulo ergo sum