Hier vandaag geweest, ik heb het bij de 15km gehouden, die volgens de GPS bijna 16km was. Doordat het zondag was en de directe bus niet reed is de tocht naar het startbureau nog een extra 2km voor een dag van 20km in totaal.Rob Mans schreef:Gisteren naar Doorn afgereisd om daar één van mijn favoriete tochten te gaan lopen, de Utrechtse Herfstbossentocht. Startlocatie RCN Het Grote Bos.
Inderdaad een mooie tocht, ook zeker de korte versie ervan. Mooie bossen, af en toe een vergezichtje en een handjevol dorpen. Tussen de herfstbladeren door scheen de ochtendzon prachtig neer op de mossige grond.
Ook de 15km komt bij de Pyramide, de kortste afstand die daar langs loopt. Een nostalgisch momentje voor mij. Niks bijzonders verder, maar ik ben hier als kind ooit een paar keer geweest met mijn vader. Ik wist echter niet wat ik zag. In mijn herinnering was het 15 tot 20 jaar geleden helemaal anders. Tuurlijk, de botsauto's zijn er nog steeds, maar in mijn herinnering stond de Pyramide destijds midden in het bos, begroeid en alleen bereikbaar door een oud roestig hek, na een kort paadje was er dan ineens een trap. Nu, staat de Pyramide als middelpunt van de belangstelling in een groot open veld.
Mooie tocht, leuke route. Perfect weer, wellicht kom ik hier nog wel een keer. En nu weer bijlezen waar jullie gelopen hebben!