Waar heb jij gelopen vandaag?
Moderators: Moderators, Beheerders
- Truitje
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 3296
- Lid geworden op: 18 feb 2007, 14:40
- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: te weinig
- Volgende wandeltocht: geen idee
- Merk wandelschoenen: Lowa
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Bertus heeft gisteren in Baarn de tocht van de WS78 gelopen. De route ging deze keer grotendeels over onverhard terrein, en door mooi kleurende bossen. Aangezien Bertus dat niet zonder foto's kan had ik weer heel wat te doen. Het album dat hieruit voort kwam kunnen jullie hier bekijken: https://myalbum.com/album/rftTXfMGG5zT
- Cornelia
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 6972
- Lid geworden op: 04 okt 2006, 14:32
- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: ?
- Aantal N4D volbracht: 7
- Kennedymarsen volbracht: 4
- 100+ wandelingen: 1
- Merk wandelschoenen: Hanwag
- Mood: Gewoon
- Locatie: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
- Contacteer:
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Vandaag, samen met Ingrid, de Sint Maartentocht gelopen van WSV De Zwervers vanuit Beverwijk.
Een verrassend rondje.
Een walvis gespot, over een (voormalige) vuilnisbelt, een (spoor)tunnel met kunst aan de muur, een koffiestop bij Fort Veldhuis, park Assumburg en veel andere parkjes.
Leuke afwisselende route.
Bekende plekjes maar zeker ook nieuwe.
Blijf het knap vinden dat ze, terugkerende wandelaars, toch weer zoiets moois kunnen voorschotelen. Zeker niet de laatste keer dat we hier zijn geweest.
Een verrassend rondje.
Een walvis gespot, over een (voormalige) vuilnisbelt, een (spoor)tunnel met kunst aan de muur, een koffiestop bij Fort Veldhuis, park Assumburg en veel andere parkjes.
Leuke afwisselende route.
Bekende plekjes maar zeker ook nieuwe.
Blijf het knap vinden dat ze, terugkerende wandelaars, toch weer zoiets moois kunnen voorschotelen. Zeker niet de laatste keer dat we hier zijn geweest.
"Life is like a beach, enjoy the waves"
- Truitje
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 3296
- Lid geworden op: 18 feb 2007, 14:40
- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: te weinig
- Volgende wandeltocht: geen idee
- Merk wandelschoenen: Lowa
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Afgelopen zondag is in Wijchen de eerste tocht van de winterserie daar gelopen. En natuurlijk was Bertus ook daar aan de wandel. het is weer de bedoeling dat hij de hele serie gaat lopen. Het was weer een redelijk bekende route, met af en toe wat nieuws, met de bomen in prachtige herfstkleuren. Er waren weer meer dan genoeg foto's waar ik uit kon kiezen, en het album kunnen jullie hier vinden: https://myalbum.com/album/nBHw6GH4rwPX
- Cornelia
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 6972
- Lid geworden op: 04 okt 2006, 14:32
- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: ?
- Aantal N4D volbracht: 7
- Kennedymarsen volbracht: 4
- 100+ wandelingen: 1
- Merk wandelschoenen: Hanwag
- Mood: Gewoon
- Locatie: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
- Contacteer:
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Vandaag, samen met Conny, onder werkelijk heerlijke wandelomstandigheden, de sint Nicolaastocht gelopen vanuit Vinkeveen. Letterlijk en figuurlijk een rondje Vinkeveense plassen.
In 1 woord "genoten".
Natuurlijk blijft er iets te klagen, het stuk langs de A2 was nou niet echt inspirerend. Wel merk je hier goed dat de geluidswal doet waarvoor hij staat. Her verkeer is praktisch niet te horen.
Het stuk over/langs/door camping "De 80 Morgen" is mij bekend. Het daar gevestigde etablisement niet maar de cappucino smaakte goed en we zaten heerlijk in het zonnetje.
Hier spotte Petra (van Hein) ons.
Zij liep door want ze was met een hele groep op pad. Later troffen we haar nog bij de finish.
Vanaf de Winkeldijk was het weer genieten. Een route door de graslanden. De natte schoenen vielen erg mee omdat het gras kort was.
Regelmatig even om ons heen gekeken. Zo dicht bij huis zoiets moois.
Bruggetjes over, een overstapje werd genomen en een uitkijktoren beklommen.
Bij de zwarte schuur troffen we de wandelaars van de 26 km. route, zij hadden al dit moois gemist.
Via Achterbos en Herenweg ging het richting Kerklaan naar de finish in "De Boie".
Hier trof ik Ton (Roelofsarendsveen) met zijn wandelmaat Cock.
Na een goede rit weer veilig thuis. Conny, bedankt voor je gezelschap.
In 1 woord "genoten".
Natuurlijk blijft er iets te klagen, het stuk langs de A2 was nou niet echt inspirerend. Wel merk je hier goed dat de geluidswal doet waarvoor hij staat. Her verkeer is praktisch niet te horen.
Het stuk over/langs/door camping "De 80 Morgen" is mij bekend. Het daar gevestigde etablisement niet maar de cappucino smaakte goed en we zaten heerlijk in het zonnetje.
Hier spotte Petra (van Hein) ons.
Zij liep door want ze was met een hele groep op pad. Later troffen we haar nog bij de finish.
Vanaf de Winkeldijk was het weer genieten. Een route door de graslanden. De natte schoenen vielen erg mee omdat het gras kort was.
Regelmatig even om ons heen gekeken. Zo dicht bij huis zoiets moois.
Bruggetjes over, een overstapje werd genomen en een uitkijktoren beklommen.
Bij de zwarte schuur troffen we de wandelaars van de 26 km. route, zij hadden al dit moois gemist.
Via Achterbos en Herenweg ging het richting Kerklaan naar de finish in "De Boie".
Hier trof ik Ton (Roelofsarendsveen) met zijn wandelmaat Cock.
Na een goede rit weer veilig thuis. Conny, bedankt voor je gezelschap.
"Life is like a beach, enjoy the waves"
- Truitje
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 3296
- Lid geworden op: 18 feb 2007, 14:40
- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: te weinig
- Volgende wandeltocht: geen idee
- Merk wandelschoenen: Lowa
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Zaterdag heeft Bertus weer een WS78 tocht gelopen, deze keer die uit Boxmeer. Het weer was niet zo goed, dus hij heeft heel wat minder foto's gemaakt, maar ik heb toch een aardig album voor jullie kunnen maken: https://myalbum.com/album/0kZbDGJ9ubzP
- Truitje
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 3296
- Lid geworden op: 18 feb 2007, 14:40
- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: te weinig
- Volgende wandeltocht: geen idee
- Merk wandelschoenen: Lowa
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Het was weer een wandelweekend, want na de zaterdag heeft Bertus ook zondag gelopen. En wel in Wijchen, de 2de route van de winterserie. 's Morgens viel er oa een flinke hoosbui, maar 's middags was het weer mooi weer en kwam zelfs het zonnetje langs. Het was niet de mooiste route vandaag, maar het kan niet altijd mee zitten. Kijk voor de foto's maar hier: https://myalbum.com/album/7BMnzdmEmZc9
- joyke
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 2994
- Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:31
- Leeftijd: 40
- Afstand 2025: 4x40
- Kilometers gelopen: 0
- Aantal N4D volbracht: 3
- Kennedymarsen volbracht: 0
- 100+ wandelingen: 0
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: Meindl Caracas
- Mood: Vrolijk
- Locatie: wijchen - nijmegen
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
weer ontzettend leuke foto's serie trudy en bertus
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
- Truitje
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 3296
- Lid geworden op: 18 feb 2007, 14:40
- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: te weinig
- Volgende wandeltocht: geen idee
- Merk wandelschoenen: Lowa
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
De eerste WS78 wandeltocht van het jaar en Bertus was er weer bij. Het was vooral bos en heide waar gelopen werd, en beide zien er in deze tijd van het jaar een beetje troosteloos uit, maar het was tocht een mooie tocht. De foto's zijn hier te vinden : https://myalbum.com/album/dFpmlnKQFsUk
- Marko
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 4721
- Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
- Leeftijd: 69
- Afstand 2025: 40
- Kilometers gelopen: 31.000
- Aantal N4D volbracht: 20
- Kennedymarsen volbracht: 4
- Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
- Locatie: Zoetermeer
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Een mooi begin van het nieuwe wandeljaar!Truitje schreef:De eerste WS78 wandeltocht van het jaar en Bertus was er weer bij. Het was vooral bos en heide waar gelopen werd, en beide zien er in deze tijd van het jaar een beetje troosteloos uit, maar het was tocht een mooie tocht. De foto's zijn hier te vinden : https://myalbum.com/album/dFpmlnKQFsUk
- footloose
- W4W WalkKING

- Berichten: 1298
- Lid geworden op: 25 mei 2009, 15:46
- Leeftijd: 64
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 0
- Aantal N4D volbracht: 8
- Volgende wandeltocht: Betuwetocht
- Kennedymarsen volbracht: 0
- 100+ wandelingen: 0
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
- Mood: Vrolijk
- Locatie: Lochem
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Ik vind die winterse landschappen prachtig.Marko schreef:Een mooi begin van het nieuwe wandeljaar!Truitje schreef:De eerste WS78 wandeltocht van het jaar en Bertus was er weer bij. Het was vooral bos en heide waar gelopen werd, en beide zien er in deze tijd van het jaar een beetje troosteloos uit, maar het was tocht een mooie tocht. De foto's zijn hier te vinden : https://myalbum.com/album/dFpmlnKQFsUk
- joyke
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 2994
- Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:31
- Leeftijd: 40
- Afstand 2025: 4x40
- Kilometers gelopen: 0
- Aantal N4D volbracht: 3
- Kennedymarsen volbracht: 0
- 100+ wandelingen: 0
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: Meindl Caracas
- Mood: Vrolijk
- Locatie: wijchen - nijmegen
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
ondanks de treurige weer toch weer genieten van de foto'sTruitje schreef:De eerste WS78 wandeltocht van het jaar en Bertus was er weer bij. Het was vooral bos en heide waar gelopen werd, en beide zien er in deze tijd van het jaar een beetje troosteloos uit, maar het was tocht een mooie tocht. De foto's zijn hier te vinden : https://myalbum.com/album/dFpmlnKQFsUk
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
- Cornelia
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 6972
- Lid geworden op: 04 okt 2006, 14:32
- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: ?
- Aantal N4D volbracht: 7
- Kennedymarsen volbracht: 4
- 100+ wandelingen: 1
- Merk wandelschoenen: Hanwag
- Mood: Gewoon
- Locatie: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
- Contacteer:
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Vanuit Wijk aan zee was de aanblik zo'n beetje hetzelfde.Truitje schreef:De eerste WS78 wandeltocht van het jaar en Bertus was er weer bij. Het was vooral bos en heide waar gelopen werd, en beide zien er in deze tijd van het jaar een beetje troosteloos uit, maar het was tocht een mooie tocht. De foto's zijn hier te vinden : https://myalbum.com/album/dFpmlnKQFsUk
Aan het eind nog wel een stuk strand en dat had Bertus dan weer niet.
"Life is like a beach, enjoy the waves"
- julia55
- W4W Expert

- Berichten: 382
- Lid geworden op: 28 jan 2011, 19:47
- Leeftijd: 69
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 40.000
- Aantal N4D volbracht: 37
- Volgende wandeltocht: Q
- Kennedymarsen volbracht: 8
- 100+ wandelingen: 1
- Merk wandelschoenen: meindl...en andere
- Mood: Gewoon
- Locatie: rijkevoort
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Kuiten gesmeerd in berg en dal
Snertmars
Snertmars
- Daphne78
- W4W Freak

- Berichten: 59
- Lid geworden op: 19 mei 2018, 19:44
- Leeftijd: 44
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 100
- Aantal N4D volbracht: 1
- Merk wandelschoenen: Meindl
- Mood: Gewoon
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Ook ik heb deze vandaag met beide dochters gelopen, 10km omdat we al eventjes niets hebben gedaan en vooral omdat de jongste mee heeft gelopen, die heeft nog nooit 10km gelopen. (Nu dus wel, op een paar meter na).julia55 schreef:Kuiten gesmeerd in berg en dal
Snertmars
Moet zeggen dat het weer wel prettig was, zo raak je tenminste niet zo overhit.
- Tigelu
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 2653
- Lid geworden op: 10 feb 2007, 19:59
- Leeftijd: 69
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 22181
- Aantal N4D volbracht: 11
- Kennedymarsen volbracht: 20
- Aantal 11 steden gelopen: 1
- Merk wandelschoenen: vifefingers
- Locatie: Den Helder
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Vanmorgen even na negenen op de fiets naar de boot naar Texel (ik voorzag een totaalmvan 25 km en dan loopt het terug niet zo fijn meer).
Om 9:50 gestart met een stukje Noord-Holland pad/Rondje Texel maar al gauw via een ander pad door het Duinenreservaat om vervolgens richting strandte gaan. Van paal 9 tot paal 12 strandlopen. Lekker hard, want eb. De lucht was nog grijs blauw bewolkt, maar heel helder en ik kon lekker ver kijken. Straf windje vanuit het noordoosten, maar ja dat weet je nu eenmaal opTexel (en Den Helder ook). Vanaf paal 12 was het voornamelijk verhard tot aan de startlocatie, nog zo'n kleine 5 km verderop. 2,5 uur na de start vanaf de veerboot was ik op de startlocatie. Mooi nog even tijd voor een bak starterskoffie, inschrijven en om 13.10 uur vertrokken voor de maximale afstand: 10 km (starten mag pas vanaf 13 uur omdat de inschrijfmensen in de ochtend eerst nog alle pijlen moesten ophangen, die ze na sluitingstijd 16:30 uur ook nog weer op moeten halen).
Ik was al gewaarschuwd dat de route voor 90% onverhard zou zijn en veel duinen (= klim en daalwerk) en smalle bospaden (klopte ook: de meeste paadjes waren nog geen meter breed).
Toen ik aankwam bij de startlocatie was het nog bewolkt maar het leek lichter te worden. Toen ik begon te wandelen was (boven het eiland) de bewolking zo goed als weg en ik heb 10,5 km in de zon gelopen. Zeer mooi parcours, beschrijving was eigenlijk niet nodig, maar heb ik wel gecheckt (voor als Carla in maart een weekend naar Texel gaat => heeft ze een prima route om te wandelen). Veel afwisseling, bos, open velden, heide velden, duinen. Ook veel Texelse schapen gezien én Schotse Hooglanders. 15:15 uur weer terug op de startlocatie. Even afmelden en even naar toiket en daarna zittend de kortste route naar de boot bekijken: via Den Horn dus en 7,5 km, dus als het goed is kan ik de boot van 17 uur halen.
Aldus geschiede. Zelfs deze route, hoewel allemaal fietspaden naast een weg, was mooi om te lopen. Veel vergezichten en die 1,5 uur lopen was zo om.
In de wachttijd op de boot de inmiddels lauwe rest glühwein + druivensap en 2 mandarijnen opgemaakt.
Nu vanavond eigenlijk weinig doen, mss de kertverdiering uit de erker halen om toch nog een beetje in beweging te blijven. Maar ondanks dat mijn eerste langere (>25km) afstand is, valt de "schade" erg mee. OK, wat stijf, maar dat ben ik anders ook. Dat geeft goede hoop voor de toekomst.
Om 9:50 gestart met een stukje Noord-Holland pad/Rondje Texel maar al gauw via een ander pad door het Duinenreservaat om vervolgens richting strandte gaan. Van paal 9 tot paal 12 strandlopen. Lekker hard, want eb. De lucht was nog grijs blauw bewolkt, maar heel helder en ik kon lekker ver kijken. Straf windje vanuit het noordoosten, maar ja dat weet je nu eenmaal opTexel (en Den Helder ook). Vanaf paal 12 was het voornamelijk verhard tot aan de startlocatie, nog zo'n kleine 5 km verderop. 2,5 uur na de start vanaf de veerboot was ik op de startlocatie. Mooi nog even tijd voor een bak starterskoffie, inschrijven en om 13.10 uur vertrokken voor de maximale afstand: 10 km (starten mag pas vanaf 13 uur omdat de inschrijfmensen in de ochtend eerst nog alle pijlen moesten ophangen, die ze na sluitingstijd 16:30 uur ook nog weer op moeten halen).
Ik was al gewaarschuwd dat de route voor 90% onverhard zou zijn en veel duinen (= klim en daalwerk) en smalle bospaden (klopte ook: de meeste paadjes waren nog geen meter breed).
Toen ik aankwam bij de startlocatie was het nog bewolkt maar het leek lichter te worden. Toen ik begon te wandelen was (boven het eiland) de bewolking zo goed als weg en ik heb 10,5 km in de zon gelopen. Zeer mooi parcours, beschrijving was eigenlijk niet nodig, maar heb ik wel gecheckt (voor als Carla in maart een weekend naar Texel gaat => heeft ze een prima route om te wandelen). Veel afwisseling, bos, open velden, heide velden, duinen. Ook veel Texelse schapen gezien én Schotse Hooglanders. 15:15 uur weer terug op de startlocatie. Even afmelden en even naar toiket en daarna zittend de kortste route naar de boot bekijken: via Den Horn dus en 7,5 km, dus als het goed is kan ik de boot van 17 uur halen.
Aldus geschiede. Zelfs deze route, hoewel allemaal fietspaden naast een weg, was mooi om te lopen. Veel vergezichten en die 1,5 uur lopen was zo om.
In de wachttijd op de boot de inmiddels lauwe rest glühwein + druivensap en 2 mandarijnen opgemaakt.
Nu vanavond eigenlijk weinig doen, mss de kertverdiering uit de erker halen om toch nog een beetje in beweging te blijven. Maar ondanks dat mijn eerste langere (>25km) afstand is, valt de "schade" erg mee. OK, wat stijf, maar dat ben ik anders ook. Dat geeft goede hoop voor de toekomst.
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.