Waar heb jij gelopen vandaag?
Moderators: Moderators, Beheerders
- Cornelia
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 6972
- Lid geworden op: 04 okt 2006, 14:32
- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: ?
- Aantal N4D volbracht: 7
- Kennedymarsen volbracht: 4
- 100+ wandelingen: 1
- Merk wandelschoenen: Hanwag
- Mood: Gewoon
- Locatie: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
- Contacteer:
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Mooi geschreven Tina.
Ook gisteren in die trand iets gezegd tegen mensen die een korte afstand in Werkhoven liepen.
Jullie hebben bewogen, zijn heerlijk buiten geweest. Ze hadden ook thuis in de tuin of op een terras kunnen gaan zitten.
Elke afstand die je loopt, naar vermogen, is bewonderendswaardig.
Zo kreeg ik na De Dijk van 2 weken geleden van enkele medewandelaars een veer in de komt gestoken dat ik de hele afstand had uitgelopen..
Zo heerlijk als ik toen wandelde gaf goede moed voor de 20 km. van gisteren vanuit Werkhoven, dit moest toch appeltje eitje zijn .
Niets was minder waar.
Ik had al snel in de gaten dat het dezelfde route was als 2 jaar geleden maar dan andersom met hier en daar een kleine aanpassing.,
Mooie omgeving, goed wandelweer en goed wandelgezelschap want Tina heeft altijd wel iets te kletsen, al is het soms slap (sorry).
Door een boomgaard waar veel fruit al was geplukt (rode bessen en kersen) maar vele bomen vol met appels en peren.
Drukte op de weg met fietsers en iedereen zei elkaar goede dag.
Ik was al snel aan het rommelen met de veter van mijn rechterschoen. Deze zat te strak en daar hou ik niet van.
Eenmaal in de boomgaard zocht Tina iets op op internet en ik weer aan het rommelen met de veter, zat nog niet lekker en ik kreeg kramp.
Voor mijn gevoel liep ik steeds langzamer en gaf bij Tina aan dat de voet zeer deed en deze bijna niet kon afrollen (voelde als een klompvoet).
Op bijna 5 km. stond een bakje en daar dankbaar gebruik van gemaakt. Kon er meteen in alle rust een boterham verorbert worden. Ik wilde daar nog geen pijnstiller innemen omdat ik die vanmorgen ook al had ingenomen.
Toch weer op pad. Kort daarna werden we een smal pad opgestuurd langs de Caspergauwse Wetering.
Even was er verwarring want eenmaal door een hek liep het links dood en rechts ging je een boerenerf op.
Een man liep wat te mopperen en toen Tina gewoon rechtdoor een ander hek doorliep bleef hij wat zeuren over het niet plaatsen van een pijl (het was ook wel even onduidelijk, ook omdat er op de routebeschrijving niets over stond).
Ik draaide me om en zei dat áls hij er problemen mee had dat er geen pijl hing hij de organisatie daar maar over moest bellen maar dat ik zijn gezeur niet aan mijn hoofd wilde hebben, het is mijn vrije dag en nu ophouden. Hij mompel de nog iets en liep door. We hebben hem niet meer gezien.
De eerst rust was op ruim 10 km. maar we kwamen langs de watertoren van Werkhoven en Tina zei dat je daar heerlijk rustig kon zitten.
Leek me een strak plan (volgende keer nemen we appel/notentaart erbij) en een echte stoel want verwachtte op de officiële rust alleen maar bankjes.
Daar zeker een half uur gezeten en nu dus wel pijnstilling erin want anders was het einde verhaal over 2 km..
We gingen een stukje over een padje door een weiland, onder de N229 door waar we moesten bukken en waar ik spontaan: hé ho, hé ho je krijgt het niet kado, begon te zingen. Wat een lachsalvo tot gevolg had.
Ongeschonden vervolgden we weer een pad door een weiland en wist dat aan het einde hiervan de eerste rustpost was.
De pijnstilling begon z'n werk te doen dus besloten om door te lopen en de volgende rust te nemen op bijna 15 km.. het ging nu redelijk en als we nu stil gingen zitten zou opstarten weer problemen kunnen opleveren.
We spotten prachtige grote Elfenbanken, de herfst kondigt zich aan.
Even lopen we verkeerd omdat er rechtsafslaand eigen pad stond maar we moesten daar toch echt in.
Dus stukje terug en op het goede pad verder.
Weer herken ik stukjes van de vorige keer. Ik had toen app contact met Louise die met haar Camino bezig was. Stuurde haar toen een foto van een grote stenen schelp die op een dam stond.
Ik noemde dat op tegen Tina en ja hoor, Dus even een foto gemaakt en weer naar Louise gestuurd.
De 2de rust lonkt en we hebben trek in soep, helaas is die op dus voor Tina koffie en voor mij een dubbele cola.
Even smikkelen van onze eigen meegebrachte etenswaar.
Ondertussen geven we nog wat adviezen aan enkelen die voor de 1ste keer een KM gaan lopen (Waalwijk) en maakt Tina een praatje met iemand die tot nog toe ook alle routes van de North Sea Walk heeft gelopen.
Weer in de benen is de laatste 4 km. nog niet zo snel gelopen. We worden nog even getrakteerd op een paar paadjes waar het uitkijken is voor overstekende boomwortels. We halen heelhuids het eind.
Nog even langs kasteel Nederweert en dan zien we de kerktoren van Werkhoven.
Nog even heerlijk nagezeten met een Radler en voor mij nog een warme wafel.
Uiteindelijk zet Tina mij even na half 5 weer thuis af. Het was een lange dag voor 20 km. (6 uur over gedaan) maar ze zitten weer in de pocket.
Ook gisteren in die trand iets gezegd tegen mensen die een korte afstand in Werkhoven liepen.
Jullie hebben bewogen, zijn heerlijk buiten geweest. Ze hadden ook thuis in de tuin of op een terras kunnen gaan zitten.
Elke afstand die je loopt, naar vermogen, is bewonderendswaardig.
Zo kreeg ik na De Dijk van 2 weken geleden van enkele medewandelaars een veer in de komt gestoken dat ik de hele afstand had uitgelopen..
Zo heerlijk als ik toen wandelde gaf goede moed voor de 20 km. van gisteren vanuit Werkhoven, dit moest toch appeltje eitje zijn .
Niets was minder waar.
Ik had al snel in de gaten dat het dezelfde route was als 2 jaar geleden maar dan andersom met hier en daar een kleine aanpassing.,
Mooie omgeving, goed wandelweer en goed wandelgezelschap want Tina heeft altijd wel iets te kletsen, al is het soms slap (sorry).
Door een boomgaard waar veel fruit al was geplukt (rode bessen en kersen) maar vele bomen vol met appels en peren.
Drukte op de weg met fietsers en iedereen zei elkaar goede dag.
Ik was al snel aan het rommelen met de veter van mijn rechterschoen. Deze zat te strak en daar hou ik niet van.
Eenmaal in de boomgaard zocht Tina iets op op internet en ik weer aan het rommelen met de veter, zat nog niet lekker en ik kreeg kramp.
Voor mijn gevoel liep ik steeds langzamer en gaf bij Tina aan dat de voet zeer deed en deze bijna niet kon afrollen (voelde als een klompvoet).
Op bijna 5 km. stond een bakje en daar dankbaar gebruik van gemaakt. Kon er meteen in alle rust een boterham verorbert worden. Ik wilde daar nog geen pijnstiller innemen omdat ik die vanmorgen ook al had ingenomen.
Toch weer op pad. Kort daarna werden we een smal pad opgestuurd langs de Caspergauwse Wetering.
Even was er verwarring want eenmaal door een hek liep het links dood en rechts ging je een boerenerf op.
Een man liep wat te mopperen en toen Tina gewoon rechtdoor een ander hek doorliep bleef hij wat zeuren over het niet plaatsen van een pijl (het was ook wel even onduidelijk, ook omdat er op de routebeschrijving niets over stond).
Ik draaide me om en zei dat áls hij er problemen mee had dat er geen pijl hing hij de organisatie daar maar over moest bellen maar dat ik zijn gezeur niet aan mijn hoofd wilde hebben, het is mijn vrije dag en nu ophouden. Hij mompel de nog iets en liep door. We hebben hem niet meer gezien.
De eerst rust was op ruim 10 km. maar we kwamen langs de watertoren van Werkhoven en Tina zei dat je daar heerlijk rustig kon zitten.
Leek me een strak plan (volgende keer nemen we appel/notentaart erbij) en een echte stoel want verwachtte op de officiële rust alleen maar bankjes.
Daar zeker een half uur gezeten en nu dus wel pijnstilling erin want anders was het einde verhaal over 2 km..
We gingen een stukje over een padje door een weiland, onder de N229 door waar we moesten bukken en waar ik spontaan: hé ho, hé ho je krijgt het niet kado, begon te zingen. Wat een lachsalvo tot gevolg had.
Ongeschonden vervolgden we weer een pad door een weiland en wist dat aan het einde hiervan de eerste rustpost was.
De pijnstilling begon z'n werk te doen dus besloten om door te lopen en de volgende rust te nemen op bijna 15 km.. het ging nu redelijk en als we nu stil gingen zitten zou opstarten weer problemen kunnen opleveren.
We spotten prachtige grote Elfenbanken, de herfst kondigt zich aan.
Even lopen we verkeerd omdat er rechtsafslaand eigen pad stond maar we moesten daar toch echt in.
Dus stukje terug en op het goede pad verder.
Weer herken ik stukjes van de vorige keer. Ik had toen app contact met Louise die met haar Camino bezig was. Stuurde haar toen een foto van een grote stenen schelp die op een dam stond.
Ik noemde dat op tegen Tina en ja hoor, Dus even een foto gemaakt en weer naar Louise gestuurd.
De 2de rust lonkt en we hebben trek in soep, helaas is die op dus voor Tina koffie en voor mij een dubbele cola.
Even smikkelen van onze eigen meegebrachte etenswaar.
Ondertussen geven we nog wat adviezen aan enkelen die voor de 1ste keer een KM gaan lopen (Waalwijk) en maakt Tina een praatje met iemand die tot nog toe ook alle routes van de North Sea Walk heeft gelopen.
Weer in de benen is de laatste 4 km. nog niet zo snel gelopen. We worden nog even getrakteerd op een paar paadjes waar het uitkijken is voor overstekende boomwortels. We halen heelhuids het eind.
Nog even langs kasteel Nederweert en dan zien we de kerktoren van Werkhoven.
Nog even heerlijk nagezeten met een Radler en voor mij nog een warme wafel.
Uiteindelijk zet Tina mij even na half 5 weer thuis af. Het was een lange dag voor 20 km. (6 uur over gedaan) maar ze zitten weer in de pocket.
Laatst gewijzigd door Cornelia op 02 sep 2019, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
"Life is like a beach, enjoy the waves"
- edwinvandeb
- W4W Getalenteerd

- Berichten: 266
- Lid geworden op: 14 aug 2017, 15:03
- Leeftijd: 48
- Afstand 2025: 0
- Loopnummer 2025: 0
- Kilometers gelopen: 5000+
- Aantal N4D volbracht: 5
- Kennedymarsen volbracht: 2
- Merk wandelschoenen: Meindl Badia
- Locatie: Kerkdriel
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Afgelopen zaterdag 40km gelopen DAK in Drunen. Zoals veel wandelingen in deze regio (of via WSV Waalwijk) ging 30-35km door de Loonse en Drunense duinen heen, daarmee veel onverhard. Met het nodige losse zand er ook tussen en de hoge temperatuur waren het 40 zeer pittige kilometers, maar weer erg mooi.
Veel mensen waren er aan het oefenen voor de 80 vd Langstraat over een kleine 14 dagen in dezelfde regio, daarmee ook de nodige bekenden gezien.
Veel mensen waren er aan het oefenen voor de 80 vd Langstraat over een kleine 14 dagen in dezelfde regio, daarmee ook de nodige bekenden gezien.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Jeltsje
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 3780
- Lid geworden op: 09 mei 2012, 22:37
- Leeftijd: 67
- Kilometers gelopen: 27+
- Aantal N4D volbracht: 11
- Kennedymarsen volbracht: 3
- Aantal 11 steden gelopen: 4
- Merk wandelschoenen: Meindl
- Mood: Vrolijk
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Weer fijn leesvoer en Carla, je hebt toch maar weer 20km weggestapt. Volgende keer gaat het vast beter. 
- footloose
- W4W WalkKING

- Berichten: 1298
- Lid geworden op: 25 mei 2009, 15:46
- Leeftijd: 64
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 0
- Aantal N4D volbracht: 8
- Volgende wandeltocht: Betuwetocht
- Kennedymarsen volbracht: 0
- 100+ wandelingen: 0
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
- Mood: Vrolijk
- Locatie: Lochem
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Ja, ik zie het!edwinvandeb schreef:ook de nodige bekenden gezien.
- Marko
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 4721
- Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
- Leeftijd: 69
- Afstand 2025: 40
- Kilometers gelopen: 31.000
- Aantal N4D volbracht: 20
- Kennedymarsen volbracht: 4
- Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
- Locatie: Zoetermeer
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Mooi geschreven Fien, jij ook bedankt voor de gezellige dag.Fien schreef:Hoorn-Volendam 23 km.
Gisteren dit stuk gelopen met Martin en Sylvia. Martin wilde delen van het Zuiderzeepad lopen, besloten is tot dit stuk. De wandeling ging grotendeels over grasdijken, zodat je mooi uitzicht hebt op het IJsselmeer, en een lekkere frisse tegenwind uit het meer. Als die er niet was geweest was het te heet geweest om te wandelen. Op de grasdijk moesten we over hekjes klimmen. Dankzij de hulp van Martin lukte dat overal. Het ene hekje is wat beter te beklimmen dan het andere. Soms moesten we van de dijk af vanwege onbegaanbaarheid of dichte begroeiing. Op de weg achter de dijk lopen was echt heet. In Etersheim hebben wij gepauzeerd, een heel klein plaatsje met oude gebouwen. De kerk daar is een Bed and Breakfast. Daar is het Dik Trom Schooltje, nu een kinderboekenmuseum. Verder maar weer over de dijk, en soms ernaast. Het van de dijk af moeten was af en toe hilarisch en lukte alleen maar met Martins hulp. Het was meer een survivaltocht dan een wandeltocht.Na een opmerking van mij daarover kreeg Martin de slappe lach, en wij ook. Eindelijk kwam Edam in zicht. Daar ligt Volendam vlakbij. Maar het leek wel of we nooit in Volendam aankwamen, zo ver was dat nog.
Uiteindelijk waren wij in de haven van Volendam, waar wij Marjan troffen. Zij had gefietst en musea bezocht. Gezamenlijk hebben wij fish en chips gegeten. Al met al een heerlijke wandeldag. Lopend op de dijk was het goed te doen wat de warmte betreft.. Al met al een leuke tocht gehad, met ups (op de dijk naar boven) en downs (van de dijk af naar beneden)Martin en Sylvia, bedankt voor de gezellige wandeldag!
- Jeltsje
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 3780
- Lid geworden op: 09 mei 2012, 22:37
- Leeftijd: 67
- Kilometers gelopen: 27+
- Aantal N4D volbracht: 11
- Kennedymarsen volbracht: 3
- Aantal 11 steden gelopen: 4
- Merk wandelschoenen: Meindl
- Mood: Vrolijk
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Vanmorgen over het Dwingelderveld in een heerlijk zonnetje. Net op tijd bij de rust en daar begon het gedonder en gekletter. Na een half uurtje werd het wat rustiger. Nog een uurtje in wat gespetter gelopen en daarna kon de bikini weer aan 
- julia55
- W4W Expert

- Berichten: 382
- Lid geworden op: 28 jan 2011, 19:47
- Leeftijd: 69
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 40.000
- Aantal N4D volbracht: 37
- Volgende wandeltocht: Q
- Kennedymarsen volbracht: 8
- 100+ wandelingen: 1
- Merk wandelschoenen: meindl...en andere
- Mood: Gewoon
- Locatie: rijkevoort
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Gistermorgen om 8 uur gestart voor de 25 km in Oosterbeek...lekker rustig de drukte voorbij gebleven
En om 1 uur net voor de regen binnen..
Dit was mn 25ste keer..
En om 1 uur net voor de regen binnen..
Dit was mn 25ste keer..
- julia55
- W4W Expert

- Berichten: 382
- Lid geworden op: 28 jan 2011, 19:47
- Leeftijd: 69
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 40.000
- Aantal N4D volbracht: 37
- Volgende wandeltocht: Q
- Kennedymarsen volbracht: 8
- 100+ wandelingen: 1
- Merk wandelschoenen: meindl...en andere
- Mood: Gewoon
- Locatie: rijkevoort
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Gistermorgen om 8 uur gestart voor de 25 km in Oosterbeek...lekker rustig de drukte voorbij gebleven
En om 1 uur net voor de regen binnen..
Dit was mn 25ste keer..
En om 1 uur net voor de regen binnen..
Dit was mn 25ste keer..
- Toon
- W4W Getalenteerd

- Berichten: 237
- Lid geworden op: 01 dec 2014, 14:53
- Leeftijd: 77
- Afstand 2025: 1357
- Kilometers gelopen: 66000
- Aantal N4D volbracht: 51¼
- Kennedymarsen volbracht: 1
- Merk wandelschoenen: Aldi/Lidl
- Locatie: Huissen
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Wij liepen bij de Duno toen het begon te stortregenen en een hevige klap onweer.julia55 schreef:Gistermorgen om 8 uur gestart voor de 25 km in Oosterbeek...lekker rustig de drukte voorbij gebleven
En om 1 uur net voor de regen binnen..
Dit was mn 25ste keer..
Zijn toch doorgelopen en het was net droog toen we het startterrein op liepen.
De baan was een groot zwembad.
Voor mij was het de 46ste keer en voor mijn vrouw 38
4daagse lopen is geen kunst maar een gunst.
- liesie73
- W4W Aankomend WalkKING

- Berichten: 912
- Lid geworden op: 07 mei 2010, 16:51
- Leeftijd: 53
- Afstand 2025: 40
- Kilometers gelopen: op schema
- Aantal N4D volbracht: 16
- Kennedymarsen volbracht: 8
- 100+ wandelingen: 0
- Aantal 11 steden gelopen: 1
- Merk wandelschoenen: Meindl
- Mood: Vrolijk
- Locatie: ergens in Drenthe
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Vergis ik me nou, of ben je eerder gestart dan de officiële starttijd voor de 25 km? En zo ja, waarom????julia55 schreef:Gistermorgen om 8 uur gestart voor de 25 km in Oosterbeek...lekker rustig de drukte voorbij gebleven
En om 1 uur net voor de regen binnen..
Dit was mn 25ste keer..
Je moet zeilen op de wind van vandaag. De wind van gisteren van helpt je niet vooruit, de wind van morgen blijft misschien wel uit!
Purper
http://www.wandelenenmeer.blogspot.com
Purper
http://www.wandelenenmeer.blogspot.com
- julia55
- W4W Expert

- Berichten: 382
- Lid geworden op: 28 jan 2011, 19:47
- Leeftijd: 69
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 40.000
- Aantal N4D volbracht: 37
- Volgende wandeltocht: Q
- Kennedymarsen volbracht: 8
- 100+ wandelingen: 1
- Merk wandelschoenen: meindl...en andere
- Mood: Gewoon
- Locatie: rijkevoort
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Doen we al jaren zo (En we zijn niet de enige)..lekker vroeg binnen en dan nog langs de route kijken naar de binnenkomers en de korpsen..liesie73 schreef:Vergis ik me nou, of ben je eerder gestart dan de officiële starttijd voor de 25 km? En zo ja, waarom????julia55 schreef:Gistermorgen om 8 uur gestart voor de 25 km in Oosterbeek...lekker rustig de drukte voorbij gebleven
En om 1 uur net voor de regen binnen..
Dit was mn 25ste keer..
- Tigelu
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 2653
- Lid geworden op: 10 feb 2007, 19:59
- Leeftijd: 69
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 22181
- Aantal N4D volbracht: 11
- Kennedymarsen volbracht: 20
- Aantal 11 steden gelopen: 1
- Merk wandelschoenen: vifefingers
- Locatie: Den Helder
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Zaterdag begonnen en zondag afgemaakt: de 15e en laatste KM Vijfhuizen. Voor mij ook de laatste (en 20e)KM en de 5e keer dat ik hem in Vijfhuizen uit liep.
Met alle toestanden om in Vijfhuizen te komen en daarna weer naar huis te komen was ik tussen vertrek thuis en binnenkomst 28 uur en 85 km verder.
Met alle toestanden om in Vijfhuizen te komen en daarna weer naar huis te komen was ik tussen vertrek thuis en binnenkomst 28 uur en 85 km verder.
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
- Marko
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 4721
- Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
- Leeftijd: 69
- Afstand 2025: 40
- Kilometers gelopen: 31.000
- Aantal N4D volbracht: 20
- Kennedymarsen volbracht: 4
- Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
- Locatie: Zoetermeer
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Tina gefeliciteerd met deze hele mooie prestatie!!!Tigelu schreef:Zaterdag begonnen en zondag afgemaakt: de 15e en laatste KM Vijfhuizen. Voor mij ook de laatste (en 20e)KM en de 5e keer dat ik hem in Vijfhuizen uit liep.
Met alle toestanden om in Vijfhuizen te komen en daarna weer naar huis te komen was ik tussen vertrek thuis en binnenkomst 28 uur en 85 km verder.
- Voy con Dios
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 3948
- Lid geworden op: 29 sep 2007, 18:53
- Leeftijd: 68
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 53
- Aantal N4D volbracht: 14
- Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
- Locatie: Veenendaal
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Tina goed gedaan joh!Tigelu schreef:Zaterdag begonnen en zondag afgemaakt: de 15e en laatste KM Vijfhuizen. Voor mij ook de laatste (en 20e)KM en de 5e keer dat ik hem in Vijfhuizen uit liep.
Met alle toestanden om in Vijfhuizen te komen en daarna weer naar huis te komen was ik tussen vertrek thuis en binnenkomst 28 uur en 85 km verder.
5 x 5H. In da pocket!
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.
- Jeltsje
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 3780
- Lid geworden op: 09 mei 2012, 22:37
- Leeftijd: 67
- Kilometers gelopen: 27+
- Aantal N4D volbracht: 11
- Kennedymarsen volbracht: 3
- Aantal 11 steden gelopen: 4
- Merk wandelschoenen: Meindl
- Mood: Vrolijk
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Gefeliciteerd Tina
