Waar heb jij gelopen vandaag?

Hier kunt u onderwerpen lezen en toevoegen die te maken hebben met andere wandelmarsen in Nederland

Moderators: Moderators, Beheerders

Spatoes
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Spatoes »

Marko schreef: 11 feb 2025, 14:16 Om 10.10 uur zijn M. en ik op het Amsterdamse Centraal Station aangekomen. Fien zou zo’n 3 kwartier later komen. Die tijd heb ik gebruikt om een rondwandeling van zo’n 5 km te maken om daarna met Fien de geplande (en onderweg iets aangepaste) route van zo’n 10 km te lopen. Het viel mij meteen al op dat het erg druk is in de stad en dat zelfs op een kille maandag in februari. Volgens Fien is het altijd en overal druk in de stad. In juni zal het alleen nog maar drukker zijn. Het viel mij ook op dat er 1-richtingsverkeer was op de door mij gekozen route langs de Singelgracht. En zo te zien aan de andere kant van de gracht ook maar dan in tegengestelde richting. De markt langs de Singelgracht waar ik langskwam is er iedere dag van de week vertelde Fien later.

Na mijn rondje ben ik weer op het station aangekomen en zijn Fien en ik samen verder gewandeld. Gezellig kletsend, maar zeker ook rondkijkend en luisterend naar alle wetenswaardigheden die Fien me onderweg vertelde. Wat is er veel te zien en wat kan Fien daar veel over vertellen. Tja, het was druk en er waren in deze route meerdere drukke oversteekplaatsen. 42 km in deze omstandigheden lijkt mij niet wenselijk. Al is het natuurlijk wel zo dat de 42 km op een vroeger tijdstip zou kunnen beginnen en dan ligt half Amsterdam nog onder de wol. Na de koffierust vond ik het weer opvallend rustig overal. Ja, zo kan er wel 42 km worden gelopen. De lunchgelegenheid in “Gebed zonder end” is er 1 om te onthouden. Lijkt mij een geschikte locatie voor de tocht in juni.

Deze wandeling was niet zozeer bedoeld om de wandeling van juni “voor te lopen”. Ik heb wel een beetje een indruk gekregen hoe het zou kunnen zijn. Ik hoop nog een keer naar Amsterdam te kunnen gaan om dan wat meer van de uitgestippelde route van juni te lopen.
Fien, bedankt voor de gezelligheid onderweg en voor alle informatie die je me gegeven hebt.
Dank voor je verslag Martin.
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT

Bericht door Marko »

Niet vandaag, maar gisteren.
Ik heb gelopen van Zoetermeer naar Delft, dat is 11 km tot aan het Centraal Station waar ik had afgesproken met C., een oud-collega van mij. We hebben samen een stadswandeling gemaakt in Delft: de stad van o.a. Johannes Vermeer en Hugo de Groot. Gewandeld langs grachten en singels, langs mooie gebouwen en kunstwerken (veel keramiek mozaïek en Delfts blauw), muurschilderingen en bezichtiging van 4 hofjes. En nog veel meer, teveel om op te noemen. De route was 8 km lang. Halverwege hebben we geluncht, samen met Marianne die “toevallig” ook in de stad was. C. heeft 12 zelf gemaakte happy stones in de stad achter gelaten!
Na de wandeling met C. nog een flinke bak (pffff….echt veel) koffie gedronken en ik weer lopend terug naar Zoetermeer.
Het was prima wandelweer, in de ochtend kwam zelfs het zonnetje nog door. In de middag was het heel even licht miezerig.

Ik heb weer eens de 30 km aangetikt. Dat is na de Vierdaagse niet meer gebeurd.
Een lekker wandeldagje.
Tigelu
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Kilometers gelopen: 22181
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 20
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers

Bericht door Tigelu »

Marko schreef: 21 feb 2025, 09:26 Niet vandaag, maar gisteren.
Ik heb gelopen van Zoetermeer naar Delft, dat is 11 km tot aan het Centraal Station waar ik had afgesproken met C., een oud-collega van mij. We hebben samen een stadswandeling gemaakt in Delft: de stad van o.a. Johannes Vermeer en Hugo de Groot. Gewandeld langs grachten en singels, langs mooie gebouwen en kunstwerken (veel keramiek mozaïek en Delfts blauw), muurschilderingen en bezichtiging van 4 hofjes. En nog veel meer, teveel om op te noemen. De route was 8 km lang. Halverwege hebben we geluncht, samen met Marianne die “toevallig” ook in de stad was. C. heeft 12 zelf gemaakte happy stones in de stad achter gelaten!
Na de wandeling met C. nog een flinke bak (pffff….echt veel) koffie gedronken en ik weer lopend terug naar Zoetermeer.
Het was prima wandelweer, in de ochtend kwam zelfs het zonnetje nog door. In de middag was het heel even licht miezerig.

Een lekker wandeldagje.
Route door Delft klinkt leuk! Heb jij deze op Afstandmeten? Wil je hem delen?
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Bericht door Marko »

Tigelu schreef: 21 feb 2025, 15:40

Een lekker wandeldagje.
Route door Delft klinkt leuk! Heb jij deze op Afstandmeten? Wil je hem delen?
Nee, niet op afstandmeten.nl
Hier een link naar de route en een uitgebreide beschrijving van wat je zoal kunt zien onderweg.
De G.P.S. Route is exact de route die de maker gelopen heeft. Er zitten rare kronkels in de route maar die moeten juist gevolgd worden om niets te hoeven missen.
https://www.westphil.nl/wplive/een-stad ... -in-delft/
Cobie
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Leeftijd: 65
Afstand 2025: 4x50
Kilometers gelopen: zat
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: Lowa Ferrox Nijmegen

Bericht door Cobie »

Gisteren de tweede etappe gelopen van het Oranje-Nassaupad, van Gilze naar Baarle-Nassau.
De in de beschrijving beloofde taxishuttle blijkt niet meer te rijden, openbaar vervoer is op dat traject geen optie, ik heb daarom mijn fiets maar meegenomen om van het eindpunt op het beginpunt te komen.
Het was een mooie tocht langs langs en door weilanden, bossen en dorpjes in het landschap dat ik zo goed ken uit mijn jeugd, inclusief de boerenluchten …
Onderweg nog wat historie meegekregen in de vorm van een grafheuvel uit de Bronstijd en het Bels lijntje, een oud spoorbaantraject tussen Tilburg en Turnhout.
Aan het einde nog langs een ezelboerderij (pension) gelopen met wel z’n vijftig ezels in de wei, er loopt zelfs een ezeltje tussen met een onderbeen-prothese!
Het laatste stuk ging door het wonderlijke dorp Baarle Nassau/Baarle Hertog waar je letterlijk elke 25 meter de grens oversteekt tussen Nederland en België.
Fien
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Leeftijd: 77
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec

Bericht door Fien »

Een lekker wandeldagje.
Wandeling door Delft is leuk. Dat hebben we ooit met jou en Marianne gedaan. Er was veel Delfts blauw te zien, maar ook aardewerk uit Friesland, Hindelopen. Die wandeling kan ik me nog goed herinneren. Kleindochter was toen net geboren, en die wordt in mei elf jaar.
Johan (van Angelique) deelde onderweg beschuit met muisjes uit. Leuke herinneringen!
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Bericht door Marko »

Fien schreef: 22 feb 2025, 16:05

Een lekker wandeldagje.
Wandeling door Delft is leuk. Dat hebben we ooit met jou en Marianne gedaan. Er was veel Delfts blauw te zien, maar ook aardewerk uit Friesland, Hindelopen. Die wandeling kan ik me nog goed herinneren. Kleindochter was toen net geboren, en die wordt in mei elf jaar.
Johan (van Angelique) deelde onderweg beschuit met muisjes uit. Leuke herinneringen!
Dat was mei 2014, dus inderdaad (bijna) 11 jaar geleden.
De route bestond uit 3 delen: stadsroute, natuurroute en het laarzenpad. Eten na afloop bij ons.
En natuurlijk de beschuit met muizen niet vergeten. Angelique en Johan hebben ons uiteindelijk gevonden.
fhd
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: meindl

Bericht door fhd »

Ja, toen had ik een blessure en kon daardoor niet meelopen. Toen verrasten we met beschuit (wat het idee was van Martin.)
Wil1956
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Kilometers gelopen: 26.800+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon

Bericht door Wil1956 »

Cobie schreef: 22 feb 2025, 14:33 Gisteren de tweede etappe gelopen van het Oranje-Nassaupad, van Gilze naar Baarle-Nassau.
...
Het laatste stuk ging door het wonderlijke dorp Baarle Nassau/Baarle Hertog waar je letterlijk elke 25 meter de grens oversteekt tussen Nederland en België.
Ja dat is leuk lopen in Baarle-Nassau en -Hertog. Ik loop daar ook graag. Misschien ook maar eens beginnen aan dit pad.
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde
Tigelu
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Bericht door Tigelu »

Ik ben hier vorig jaar geweest. Is idd heel leuk. Soms loopt de grens zelfs door huizen en winkels. Zo zit de ingang van Zeeman in Nederland maar de achterste helft van de winkel is België.
Fien
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Leeftijd: 77
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec

Bericht door Fien »

Tigelu schreef: 25 feb 2025, 12:48 Ik ben hier vorig jaar geweest. Is idd heel leuk. Soms loopt de grens zelfs door huizen en winkels. Zo zit de ingang van Zeeman in Nederland maar de achterste helft van de winkel is België.
In de Coronatijd was dat een probleem. In het ene land moesten de winkels dicht en in het andere land niet.
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Contacteer:

Bericht door Truitje »

Bertus is vandaag met zijn zus naar Hollandsche Rading geweest om daar weer te gaan Soppen. Het was een mooie tocht door vooral bosgebied. Maar ook over open gebieden die waarschijnlijk in bv augustus heel mooi zijn vanwege de vele heide die daar staat. Het weer werkte ook mooi mee, er was een heerlijk zonnetje met hier en daar een wolkje. Lekker loopweer dus. Voor de foto's kan je de link weer volgen: https://myalbum.com/album/QxrXwMQisaHv/ ... d8a94d5199
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Contacteer:

Bericht door Truitje »

Bertus is vandaag samen met zijn zus naar Ugchelen geweest om daar de 7e Midden Veluwetocht te gaan lopen. Het was een tocht die voornamelijk door het bos ging, soms met leuke slingerpaadjes. Het weer was wederom lekker om te lopen, maar er zijn deze keer niet zo heel veel foto's, want al die bomen lijken nu nog een beetje op elkaar. Over een poosje als de blaadjes uitlopen wordt het weer een ander verhaal. Voor de foto's kan je hier klikken: https://myalbum.com/album/Kf2DjZt8ruhp/ ... edd116ca66
Tigelu
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Bericht door Tigelu »

Vandaag begonnen aan de Camino de Hague (van Haarlem via Den Haag naar Brugge of Gent).
Om 6:34 uur in Den Helder de trein gepakt en om 8:15 uur aangekomen op station Haarlem. Dan eerst naar de Grote of Sint Bavokerk lopen omdat daar de route begint. Direct op de hoek bij een open café een koffie gescoord en een toilet. Blijkt achteraf een goede zet, want ik kom niet zoveel horeca en toiletten meer tegen zal blijken.
Na amper 1 km loop ik al tegen vertraging aan: ik kom langs het Jacobshuis en daar staat een dame van het JacobsGenootachap. Er is die dag een wandeltocht en als ik even geduld heb, kan ik nu wel stempels krijgen. En gelijk de mooie kapel bekijken. Uiteindelijk vertrek ik daar pas weer om 9:15 uur.
De route gaat heel veel langs trekvaarten en buitengebied. Veel bollengebied en eigenlijk weinig door de gehuchten en dorpjes heen. Hier en daar onverharde wandelpaden links en rechts van de weg of een stuk Keukenhofbos, maar verder verharde wegen en fietspaden.
Volgens Komoot blijft de gemiddelde snelheid rond 5,4 km per uur hangen en ondanks dat er weinig rustgelegenheid is geweest ben ik toch pas om 16:50 uur bij station Leiden Centraal na 32,5 km route + 1,5 km vanaf route naar station.
Prima weer gehad, vanaf 11 uur zonder jas gelopen en veel zon in mijn gezicht gehad. Scheelde natuurlijk wel dat de wind uit het noordoosten kwam, dus voornamelijk in de rug.

Al met al lekker gelopen en om 19:45 uur weer thuis.
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Contacteer:

Bericht door Truitje »

Na de wandeltocht zaterdag is Bertus zondag naar Dieren gegaan om daar de 7e Wintertocht te lopen, die ze volgens Bertus beter de bergtocht hadden kunnen noemen. De route ging naar en over een gedeelte van de Posbank, en dan weet je het wel. Heuveltje op en heuveltje af. Maar het was mooi weer en een mooie route, dus hij heeft lekker kunnen lopen. Toen hij van huis ging was het goed mistig, bij de start was het al wat minder, maar toen de zon erbij kwam was de mist snel weg. Verder heeft hij tijdens de tocht weer ijshaar gezien, dat blijft een mooi iets. Voor de foto's kan je hier klikken: https://myalbum.com/album/EqedQsA8pf6A/ ... 5a62e38c80
Plaats reactie

Terug naar “Wandelmarsen in Nederland”