Verslag Dag 3

Foto's en verhalen van dag 3

Moderators: Maas, Moderators, Beheerders

Plaats reactie
Sammie6306
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 48
Afstand 2025: 40 km
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa

Verslag Dag 3

Bericht door Sammie6306 »

Topic om je verslagen per dag neer te zetten.
Sammie6306
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 48
Afstand 2025: 40 km
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7

Re: Verslag Dag 3

Bericht door Sammie6306 »

De heuvels zijn bedwongen...!!

Wat liep ik lekker vandaag. Ik 'vloog' over het parcours. En zoveel bekenden gezien vandaag, super!!

Bij de start kwam ik Louise en Monique tegen en de eerste 5 km samen gelopen.
Terwijl zij een pitstop maakten, liep ik door naar Malden voor mijn pitstop. En weer verder door naar Mook waar Anita weer op de PostNL-post aan het verzorgen was. En daar trof ik ook Jannie en Joyce.
Na een kopje koffie weer verder naar Plasmolen gelopen en op weg daar naartoe kwam ik Caroline en haar wandelmaatje tegen.
In Plasmolen heb ik op een heerlijk rustig terras in de schaduw en met de beentjes omhoog naar de voorbijtrekkende stoet gekeken.

Op naar de eerste heuvel: de Col du St. Jean!! 🤣 Ofwel de St. Jansberg!
Aan de andere kant van de berg even aan de kant gezeten bij een camper en weer genoten van de wandelaars.

Op weg naar Groesbeek kwam ik Cobie tegen en in Groesbeek hebben we samen even gepauzeerd. Bouillonetje erbij, heerlijk. En toen op weg naar de overige heuvels én heel veel stops: bij Anneke op de 7-heuvelenweg waar ik ook Sylvia en Ineke trof. 600 meter verder stonden Anne Mieke en Georg. Zo leuk allemaal!
In Berg en Dal even een stop gemaakt bij mijn vader die daar met een orkest speelde en vervolgens ook (eindelijk!) kunnen zwaaien naar Ingrid!

De hele weg was één groot feestje! 🥳

Aan het begin van Nijmegen was weer een geocache-event waar ik ook Marjan trof en samen een stuk verder gelopen.

En toen begon het: wat een drukte!! Zoveel publiek die de weg steeds verder versmalden, in combinatie met demonstranten. Het was schuifelen en dat gaat niet echt meer na bijna 40km in de benen. Hoewel het hier ook een groot feest was, kon ik er iets minder van genieten. Al voelde ik me wel weer wat beter nadat ik een waterijsje op had, lekker!
Over de laatste 3 km heb ik meer dan een uur gedaan. Hennie gemist, net voor de finish wel Gemma nog geknuffeld, maar Mariska helaas gemist. Het was iedere keer van links naar rechts manoeuvreren in de drukke menigte om iedereen langs de kant te ontmoeten. En dat is dus niet overal gelukt 🙃

Na 10 uur was ik weer terug op de Wedren en toen was het ook nog zoeken naar Carola in alle drukte. Die bleek bij Caroline en Frank (tante en oom) te zijn. Op de grond neergeploft en even nagekletst en meteen kennisgemaakt met mijn neef die ik nog niet eerder gezien had 🤣

Dit was een dag vol ontmoetingen. Een dag waarop ik echt heerlijk heb gelopen, op de laatste 5 km na. Een dag waarop ik geen last van mijn knie heb gehad. Een dag die me wel een paar blaartjes heeft opgeleverd. En gelukkig ook de éénnalaatste dag!! Na morgen ben ik er wel weer even klaar mee 😅
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT

Bericht door Marko »

Na 2 succesvolle en plezierige wandeldagen te hebben gehad, heb ik vandaag helaas moeten besluiten om niet meer te starten.

Even een korte terugblik:
Vòòr de 4-daagse had ik last van een verkoudheid en/of een allergie. Heb deze aanvankelijk behandeld als een allergie en dat bleek niet te werken.
Het is inmiddels een pittige verkoudheid geworden met de daarbij behorende verschijnselen. Mijn verkoudheid lijkt minder onschuldig dan ik aanvankelijk had gedacht.

Woensdagavond kreeg ik vrij plotseling enkele koude rillingen en vannacht ben ik uit bed geweest vanwege benauwdheidsklachten en kortademigheid. Paracetamol ingenomen en dat heeft wel iets geholpen om de koorts te laten zakken.

Ik heb van 0.00 uur tot 2.00 uur opgezeten in de huiskamer van mijn gastgezin. Ik wilde vandaag zó graag verder wandelen. Maar mijn lijf zegt nu iets anders.
Ik vind het (zeker met de nog vers in het geheugen liggende hartkloppingen) nu niet verstandig om te starten.

Ben naar bed gegaan en heb mijn wekker op 4.30 uur laten staan. Op dat tijdstip kon ik met het thuisfront even alles bespreken al had ik voor mezelf de beslissing al genomen.
postmuts
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: 62
Afstand 2025: niet
Loopnummer 2025: niet
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 2
Volgende wandeltocht: ??....niet meer
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Van alles
Mood: Vrolijk

Bericht door postmuts »

Verstandige keuze Martin, volgend jaar een nieuwe kans
Elly N
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: 70
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
Contacteer:

Bericht door Elly N »

Marko schreef: 27 jul 2025, 07:28 Na 2 succesvolle en plezierige wandeldagen te hebben gehad, heb ik vandaag helaas moeten besluiten om niet meer te starten.
Ik heb van 0.00 uur tot 2.00 uur opgezeten in de huiskamer van mijn gastgezin. Ik wilde vandaag zó graag verder wandelen. Maar mijn lijf zegt nu iets anders.
Ik vind het (zeker met de nog vers in het geheugen liggende hartkloppingen) nu niet verstandig om te starten.

Ben naar bed gegaan en heb mijn wekker op 4.30 uur laten staan. Op dat tijdstip kon ik met het thuisfront even alles bespreken al had ik voor mezelf de beslissing al genomen.
Dit had ik dus gemist. Jammer, maar helaas en de enige juiste beslissing.
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl
liesie73
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Leeftijd: 52
Kilometers gelopen: op schema
Aantal N4D volbracht: 16
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl

Bericht door liesie73 »

En het verslag van dag 3:

https://wandelenenmeer.blogspot.com/202 ... sbeek.html

Ik hoop dat het morgen lukt om het verslag van dag 4 te maken, maar ik heb het best druk met niks doen op de DoTo-camping, het kan dus ook pas begin volgende week worden.....
Je moet zeilen op de wind van vandaag. De wind van gisteren van helpt je niet vooruit, de wind van morgen blijft misschien wel uit!

Purper

http://www.wandelenenmeer.blogspot.com
joyke
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 39
Afstand 2025: 4x40
Aantal N4D volbracht: 3
Merk wandelschoenen: quechua decathlon

Bericht door joyke »

liesie73 schreef: 07 aug 2025, 15:33 En het verslag van dag 3:

https://wandelenenmeer.blogspot.com/202 ... sbeek.html

Ik hoop dat het morgen lukt om het verslag van dag 4 te maken, maar ik heb het best druk met niks doen op de DoTo-camping, het kan dus ook pas begin volgende week worden.....
wat een avontuur was dag 3
de fiets die het begaf door de lekke band
De dames die even braken door alles
En dan als klap op de vuurpijl het gezicht van de borrel bus

Die demonstratie heb ik wel mee gemaakt heb daar enorm lang gestaan voor dat ik er door heen kon :swear:
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
fhd
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl

Bericht door fhd »

Wat een avonturen heeft een ieder weer beleefd!

Heel slim Martin, om niet van start te gaan. Ga je het volgend jaar weer proberen of ben je er voorlopig weer klaar mee?
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT

Bericht door Marko »

Ik heb nu echt nog geen idee wat ik volgend jaar wil gaan doen. Ik ben nu het wandelen weer aan het opbouwen. Heb vandaag 14 km gelopen, zonder klachten. Ik denk er nog wel steeds aan terug. Het moet slijten.
Ik wil nog wel een keer terug naar de cardioloog, waar ik in september 2014 ook ben geweest. Advies was destijds om een nieuwe afspraak te maken bij klachten. Omdat ik in het Hilversumse ziekenhuis ook goed ben onderzocht en er verder geen afwijkingen zijn geconstateerd, heb ik er geen haast mee.

Los van alles, weet ik niet of ik überhaupt nog naar Nijmegen wil.
Heb daar van alles al meegemaakt en heb niet zo’n behoefte om steeds weer hetzelfde mee te maken.
Maar wie weet gaat het begin volgend jaar toch weer kriebelen en ga ik toch weer naar Nijmegen.
qltel
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Leeftijd: 57
Aantal N4D volbracht: 6
Merk wandelschoenen: Grisport
Contacteer:

Bericht door qltel »

Marko schreef: 07 aug 2025, 19:32 Los van alles, weet ik niet of ik überhaupt nog naar Nijmegen wil.
Heb daar van alles al meegemaakt en heb niet zo’n behoefte om steeds weer hetzelfde mee te maken.
Maar wie weet gaat het begin volgend jaar toch weer kriebelen en ga ik toch weer naar Nijmegen.
Misschien een paar jaar laten rusten en dan weer eens meedoen in Nijmegen?
Gewoon doorlopen, meer is het niet..
Fien
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Leeftijd: 77
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec

Bericht door Fien »

Leuk verslag Louise. Heel herkenbaar. Op de derde dag was ergens onderweg een veld vol gladiolen, heel mooi. Ik heb er een foto van waar Sylvia en ik op staan. Plasmolen vond ik een van de mooiste plekken van dag 3.
Ik kijk uit naar het verslag van dag 4!
Wil1956
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: 26.800+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
Mood: Gewoon

Bericht door Wil1956 »

Marko schreef: 07 aug 2025, 19:32 Los van alles, weet ik niet of ik überhaupt nog naar Nijmegen wil.
Zo zit ik er ook in. Vorig jaar ook de derde dag niet gestart door gezondheidsproblemen en andere omstandigheden. Dit jaar bewust niet ingeschreven, ook omdat sinds eind vorig jaar ernstig de klad in het wandelen is gekomen. Maar toch, ik wil nog altijd het gouden kruisje met kroontje behalen dus het zal er mogelijk ooit nog 1 keer van komen...
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde
Tigelu
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 22181
Aantal N4D volbracht: 11
Volgende wandeltocht: 12-08: iets op Texel
Kennedymarsen volbracht: 20
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers

Bericht door Tigelu »

Wil1956 schreef: 08 aug 2025, 12:50
Zo zit ik er ook in. Vorig jaar ook de derde dag niet gestart door gezondheidsproblemen en andere omstandigheden. Dit jaar bewust niet ingeschreven, ook omdat sinds eind vorig jaar ernstig de klad in het wandelen is gekomen. Maar toch, ik wil nog altijd het gouden kruisje met kroontje behalen dus het zal er mogelijk ooit nog 1 keer van komen...
Dat Goud-met-Kroon was ook mijn argumentatie om dit jaar toch nog 1x Nijmegen te doen. En het was voor mij de meest nare 4daagse ooit. Sinds Corona vond ik er elke keer al minder aan maar 2025 spande de kroon. Ik heb geprobeerd om dat niet te laten merken, (een ander kan er weinig mee) maar het heeft heel wat energie gekost. Ik heb sinds Nijmegen ook nog bijna niets gewandeld, geen fut, geen zin.

Hoop dat de aanstaande 4daagse van de IJzer beter gaat. Nu vind ik die ook leuker dan Nijmegen, maar dat vind ik ook van de Heuvelland, Salland en Diever.

Maar ik zeg ook niet dat ik nooit meer Nijmegen ga doen. Dat zei ik ook van de DoTo en van de Kennedymarsen na de eerste.

Dus Martin: laat het voor nu los en wie weet wat er nog een keer op je pad komt. Misschien Nijmegen, misschien een andere.
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
joyke
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 39
Afstand 2025: 4x40
Aantal N4D volbracht: 3
Merk wandelschoenen: quechua decathlon

Bericht door joyke »

Marko schreef: 07 aug 2025, 19:32 Ik heb nu echt nog geen idee wat ik volgend jaar wil gaan doen. Ik ben nu het wandelen weer aan het opbouwen. Heb vandaag 14 km gelopen, zonder klachten. Ik denk er nog wel steeds aan terug. Het moet slijten.
Ik wil nog wel een keer terug naar de cardioloog, waar ik in september 2014 ook ben geweest. Advies was destijds om een nieuwe afspraak te maken bij klachten. Omdat ik in het Hilversumse ziekenhuis ook goed ben onderzocht en er verder geen afwijkingen zijn geconstateerd, heb ik er geen haast mee.

Los van alles, weet ik niet of ik überhaupt nog naar Nijmegen wil.
met mijn maak je niet elk jaar het zelfde mee Martin ik ben er niet altijd :o
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
Plaats reactie

Terug naar “Dag 3 - De dag van Groesbeek”