Zeg nooit nooit.joyke schreef: 12 aug 2025, 11:58bah bahCornelia schreef: 12 aug 2025, 09:19De DoTo is 100 km. in 24 uur.joyke schreef: 12 aug 2025, 00:55 ik ben niet bekend met dit soort tochten dus weet ook totaal niet hoeveel tijd je hebt voor deze afstanden
Vind het al enorm knap dat iedereen de poging waagde tot deelname en als het dan ook nog eens uitgelopen word ben ik enorm trots op iedereen met deze prestatie![]()
Er word gestart om 21.00 uur op vrijdagavond.
Ze hebben meestal een uitloop naar 21.30 uur op zaterdagavond omdat de laatste ook later wegkomen.
Elke rustpunt heeft een openingstijden en sluitingstijd.
Je moet voor de sluitingstijd weg zijn op de desbetreffende post. Er werd wel eens makkelijk gedaan met de sluitingstijd maar dan kwam je in de knoei met de volgende post.
Wel een goede zaak om de posten op tijd te sluiten, hoewel ik bij de laatste posten wel zag dat de post is open was terwijl deze al gesloten hoorden te zijn.
De organisatie wil natuurlijk zoveel mogelijk wandelaars aan de finish hebben.
Het kan natuurlijk zijn dat je bij een post wat langer hebt gerust het is dan goed om naar de gemiddelde snelheid te kijken (via de site goed te zien).
De achterblijvers krijgen altijd veel bijval van het publiek langs de route. Ze schreeuwen je over de finish met aanmoedigingen.mijn niet bellen
![]()
Dat zei ik in 2007 ook toen ze me vroegen voor de 50 km tocht op Tholen (7dorpentocht op 07-07-2007, omdat er iemand op het forum is met een cijfertic). En ik bleek het te kunnen.
Het jaar daarop de eerste Kennedymars (80 km in 20 uur) terwijl ik gezegd had dat ik voor zo’n afstand een auto had.
En ook dat lukte (mijn snelste tijd van de 20 die ik gelopen heb).
En toen kwam iemand (met cijfertic) met de DoTo op de proppen: op 08-08-2008. We gingen met een hele W4W groep en die hebben hem (volgens mijn geheugen) allemaal uitgelopen.
Dus….nu moet je er misschien niet aan denken, maar jouw conditie komt vast wel terug, met jouw doorzettingsvermogen. En dan komen de langere wandeltochten ook wel, zolang je er maar lol in blijft hebben. Jij bent nog jong en veerkrachtig.
De mogelijkheden komen wrs wel op je pad en misschien ga je die uitdagingen (want dat zijn het wel) ooit nog aan en misschien ook niet. Het is geen moeten maar willen en vooral ervan genieten.