Verslag Dag 4

Foto's en verhalen van dag 4

Moderators: Maas, Moderators, Beheerders

Plaats reactie
Sammie6306
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 48
Afstand 2025: 40 km
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa

Verslag Dag 4

Bericht door Sammie6306 »

Topic om je verslagen per dag neer te zetten.
Sammie6306
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Afstand 2025: 40 km
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa

Re: Verslag Dag 4

Bericht door Sammie6306 »

Yes, I did it!!! 🤩

In 2019 liep ik voor het laatst de 4Daagse. En dit jaar liep ik eindelijk weer mee en heb ik nummer 8 binnengesleept! 🥳

Dag 4 begon weer soepeltjes, ondanks de blaartjes die ik gisteren heb opgelopen. Beetje aftapen en wat wandelwol doet wonderen. Bij de start kwam ik Louise en Monique weer tegen, maar dit keer hebben we geen meters gemaakt samen, want ik moest al gelijk een steentje uit mijn schoen halen.

En ook vandaag lukte het om Hatert en de eierboerderij fluitend voorbij te gaan en heb ik een eerste rust genomen bij St. Walrick na 12 km. Maar deze keer dan wel zonder de beroemde taart 😉

Daarna doorgelopen naar Overasselt en omdat het al zo warm was net voor de dijk nog even de schaduw opgezocht om iets te eten en drinken.
De dijk naar Heumen en de brug naar Linden bedwongen en daar weer even de schaduw opgezocht voor ik van Linden zelf ging genieten. Het thema in Linden was dit keer Wild Wild West! Best leuk, maar het was onmogelijk om er leuke foto's van te maken door de drukte én door het feit dat de eerste knipcontrole midden in het dorp plaatsvond. Ik vond het een beetje onhandig gekozen.

Het stuk van Linden naar Beers was heel saai en ellenlang voor mijn gevoel. Helemaal geen vertier langs de kant en ook de wandelaars om me heen brachten weinig afleiding door muziek of zingen. Wel kwam ik hier nog een oud-collega van Bakker Bart tegen.

In Beers loop je dan zo weer het feestgedruis in, wat een welkome afwisseling! Bij het wapen van Beers lekker in de schaduw genoten van een rust en daarna nog even gezwaaid naar Anita bij de verzorgingspost van PostNL.

Het stuk van Beers naar Cuijk was superleuk omdat ik nu wel in een groep gezellige wandelaars liep. Er werd flink gezongen door zowel een peloton mannelijke soldaten als een groep meiden die qua zang niet onder deden voor de soldaten met hun eigen bedachte liedjes. De wisselwerking tussen beide groepen was geweldig!! Wat hadden we een lol als omstanders 🥳

Ook de binnenkomst in Cuijk was weer één groot feest! Al was het wel her en der voetje voor voetje lopen. Vlak voor ik de Maaskade op ging, stond Dorien langs de kant en kreeg ik een mooie 4daagse-slinger omgehangen. Zo lief! 🥰

En dan de beroemde pontonbrug, altijd speciaal om zo de Maas over te steken.
Na de pontonbrug weer even een rust genomen en toen viel het wel op dat de meeste bankjes op de rustplek bezet waren door niet-lopers. Ik begrijp dat niet helemaal. Gezellig zitten kletsen met andere wandelaars over alle pijntjes en resterende kilometers tot het weer tijd was om verder te gaan.

Nog 14 km te gaan en dat werden de zwaarste 14 km van de 4daagse. Mijn energie was op en ik kreeg het ook niet meer op peil met eten en drinken. Dat was sowieso voor mij de grootste uitdaging deze 4Daagse en dat is ruim 3,5 dag heel goed gelukt, alleen nu niet meer.
Zo soepeltjes en snel als ik gelopen had, was dat tempo er nu helemaal uit. Ik heb bijna 6 uur gedaan over deze 14 km, ook door drukte, maar vooral omdat ik (voor mijn gevoel in ieder geval) wat aan het zwalken was en regelmatig even ging zitten om weer iets te drinken of eten.

In Mook een heerlijk ijsje gehaald, bij Jannie nog een kaasstengel gegeten en in Malden nog een glas verse jus d'orange op een terras gedronken (zouten en suikers). Maar het werkte allemaal niet. Wel had ik de rust dat ik meer dan voldoende tijd had, dus die heb ik ook genomen. Al had ik liever iets eerder gefinisht vandaag. En dan vooral zodat ik vanaf Sportpark De Kluis samen met Carola en haar Douane-groep de intocht had kunnen lopen 🥰

Helaas heb ik van de intocht niet echt kunnen genieten daardoor. En ik kwam ook geen andere bekende wandelaars meer tegen. Dus ik vond het een loodzwaar laatste stuk na zoveel fijne afgelegde kilometers en kon mijn tranen niet bedwingen. Maar die tranen waren ook wel een beetje van trots dat ik het toch maar mooi (in mijn eentje) weer geflikt heb!! En een zonnebril doet dan wonderen 😎

Net voor de finish stond Mariska nog langs de kant en zij was wel mijn heldin op dat moment, want ze had een flesje drinken voor mij waar ik weer wat van opknapte!

Vlak voor de finish kreeg ik van een andere wandelaar nog een gladiool, want "Je mag niet zonder gladiool over de finish" zei ze tegen mij. En bij de finish maakte een medewerkster van de organisatie een finishfoto 😁

Na het ophalen van mijn beloning en het stempelen van mijn IML-paspoort heb ik lekker in de schaduw op een stoeprand gezeten om even bij te komen voordat ik naar huis fietste. Te moe om het feestgedruis (en de vele niet-wandelaars) op de Wedren nog in te duiken. En na een lekkere maaltijd thuis voelde ik me al snel weer helemaal fijn.

Al met al was dit de makkelijkste 4daagse die ik ooit gelopen heb, al zijn er altijd wel momenten die wat zwaarder zijn. Ik vond het opvallend dat er zoveel tolerantie onderweg was onder de lopers (dat heb ik weleens anders meegemaakt) en vooral ook dat er heel weinig afval op het parcours was (is ook weleens anders geweest).

Het nummer "Baila, Baila, Baila, Baila" zal nog dagen in mijn hoofd blijven zitten. Al is de variant "Bijna, bijna, bijna, bijna" nu ook wel berucht 🤣

Deze 4Daagse in mijn eentje was anders dan anders, maar ik heb (in ieder geval van 142 km van de 160 km) enorm genoten! 😁
opaMartin
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Leeftijd: 73
Afstand 2025: 30
Loopnummer 2025: ????
Kilometers gelopen: heel veel
Aantal N4D volbracht: 26+
Volgende wandeltocht: Weet ik nog niet
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon

Bericht door opaMartin »

Mooie verhaaltjes Sammie. En je hebt het toch maar weer mooi gepresteerd. Proficiat. :vague: :vague:
Als je achteruit loopt, kom je nooit vooruit.
edwinvandeb
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Afstand 2025: 0
Loopnummer 2025: 0
Kilometers gelopen: 5000+
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl Badia

Bericht door edwinvandeb »

Mooi verslag en gefeliciteerd!
Fien
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Leeftijd: 77
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec

Bericht door Fien »

Mooie verslagen Aike. Ook van de dagen 1, 2 en 3.
Gefeliciteerd!
postmuts
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: 62
Afstand 2025: niet
Loopnummer 2025: niet
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 2
Volgende wandeltocht: ??....niet meer
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Van alles
Mood: Vrolijk

Bericht door postmuts »

Met plezier gelezen topper :l:
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT

Bericht door Marko »

Genoten van al je verslagen. Leuk dat je zo ontzettend veel bekenden bent tegen gekomen onderweg!
De laatste 14 km waren dan wat minder, maar al met al heb je (zo te lezen) een prima 4-daagse gehad.

Leuk om je op maandag te hebben gezien en gesproken.
Elly N
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: 70
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
Contacteer:

Bericht door Elly N »

Sammie6306 schreef: 20 jul 2025, 20:17 Yes, I did it!!! 🤩
In 2019 liep ik voor het laatst de 4Daagse. En dit jaar liep ik eindelijk weer mee en heb ik nummer 8 binnengesleept! 🥳
Helaas heb ik van de intocht niet echt kunnen genieten daardoor. En ik kwam ook geen andere bekende wandelaars meer tegen. Dus ik vond het een loodzwaar laatste stuk na zoveel fijne afgelegde kilometers en kon mijn tranen niet bedwingen. Maar die tranen waren ook wel een beetje van trots dat ik het toch maar mooi (in mijn eentje) weer geflikt heb!! En een zonnebril doet dan wonderen 😎
En omdat ik niet meer zoveel op het forum zit, kom ik er nu pas achter dat Aike zich verschuilt achter de naam Sammie. ;*
Ik heb je nog gespot op het stukje tegenover de eretribune en kon inderdaad aan je zien dat het nu wel genoeg was.
Top dat je hem hebt uitgelopen, alleen, maar niet eenzaam... (dat zou Danyell zeggen). 8-) Gefeliciteerd! :byebye:
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl
liesie73
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Leeftijd: 52
Kilometers gelopen: op schema
Aantal N4D volbracht: 16
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 1

Bericht door liesie73 »

Het heeft even geduurd, maar hier is mijn verslag van dag 4:

https://wandelenenmeer.blogspot.com/202 ... cuijk.html
Je moet zeilen op de wind van vandaag. De wind van gisteren van helpt je niet vooruit, de wind van morgen blijft misschien wel uit!

Purper

http://www.wandelenenmeer.blogspot.com
joyke
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 39
Afstand 2025: 4x40
Aantal N4D volbracht: 3
Merk wandelschoenen: quechua decathlon

Bericht door joyke »

liesie73 schreef: 31 aug 2025, 11:48 Het heeft even geduurd, maar hier is mijn verslag van dag 4:

wat een avonturen dag hebben jullie gehad alles kwam erin voorbij deed me emotioneel wel wat de tranen kwamen er aan alle kanten uit
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
postmuts
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: 62
Afstand 2025: niet
Loopnummer 2025: niet
Aantal N4D volbracht: 2
Volgende wandeltocht: ??....niet meer
Merk wandelschoenen: Van alles

Bericht door postmuts »

liesie73 schreef: 31 aug 2025, 11:48 Het heeft even geduurd, maar hier is mijn verslag van dag 4:

Wat heerlijk om jou verslagen te lezen,ben weer ff terug in en om Nijmegen :inlove:
qltel
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Leeftijd: 57
Aantal N4D volbracht: 6
Merk wandelschoenen: Grisport
Contacteer:

Bericht door qltel »

Jeetje, ze heeft het lastig gehad... Maar wel gehaald, wat goed van d'r! Een dochter om trots op te zijn.

(En dan die blaar.. :whew: )
Gewoon doorlopen, meer is het niet..
fhd
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl

Bericht door fhd »

Jaasaaaa, daar istie dan. Ik zat al te wachten op het verslag van dag 4. Mooi geschreven weer Louise. Emotioneel maar ook heel mooi.
Jeltsje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 67
Kilometers gelopen: 27+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4

Bericht door Jeltsje »

Weer leuk om te lezen
Fien
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Leeftijd: 77
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec

Bericht door Fien »

Ik zat ook al te wachten op verslag van dag 4. Wat een mooi verslag. Hier en daar humoristisch en ook emotioneel. Met mooie filmpjes en foto s erbij.
Beiden gefeliciteerd!
Plaats reactie

Terug naar “Dag 4 - De dag van Cuijk”