Waarom de laatste keer Martin? Hoeveelste keer wordt het dit jaar?Marko schreef: 26 apr 2026, 18:18 Aangezien ik dit jaar voor de laatste keer de Nijmeegse Vierdaagse wil gaan lopen, heb ik bedacht dat het leuk zou zijn om nog één keer van mijn woonplaats naar Nijmegen te lopen.
Hiervoor wil ik gebruik maken van de L.A.W. “12 stationswandelingen door Alblasserwaard en Betuwe”. Met een start in Dordrecht en een eindpunt in Nijmegen. De aanlooproute naar Dordrecht wil ik in 2 etappes doen:
1. van Zoetermeer naar Rotterdam, tot de Erasmusbrug of daar ergens in de buurt. Ca. 25 km
2. van Rotterdam naar Dordrecht. 35 - 40 km
Morgen doe ik de aftrap en wil ik van Zoetermeer naar Rotterdam lopen.
Wie, Wat, Waar, Wanneer, Welke afstand, Welke starttijd.
Moderators: Moderators, Beheerders
- Sammie6306
- W4W Imperator Noviomagum

- Leeftijd: 48
- Afstand 2025: 40 km
- Kilometers gelopen: 40+
- Aantal N4D volbracht: 7
- Kennedymarsen volbracht: 4
- 100+ wandelingen: 1
- Merk wandelschoenen: Lowa
Re: Wie, Wat, Waar, Wanneer, Welke afstand, Welke starttijd.
- Marko

- Leeftijd: 69
- Afstand 2025: 40
- Kilometers gelopen: 31.000
- Aantal N4D volbracht: 20
- Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Tja, dat kan ik niet in een paar zinnen zeggen. Daar gaat 50 jaar Vierdaagse geschiedenis aan vooraf. Maar misschien is dat ook wel gelijk een antwoord op je vraag. Het is dit jaar precies 50 jaar geleden dat ik voor de allereerste keer meedeed met de Vierdaagse!Sammie6306 schreef: 26 apr 2026, 20:22Waarom de laatste keer Martin? Hoeveelste keer wordt het dit jaar?Marko schreef: 26 apr 2026, 18:18 Aangezien ik dit jaar voor de laatste keer de Nijmeegse Vierdaagse wil gaan lopen, heb ik bedacht dat het leuk zou zijn om nog één keer van mijn woonplaats naar Nijmegen te lopen.
Hiervoor wil ik gebruik maken van de L.A.W. “12 stationswandelingen door Alblasserwaard en Betuwe”. Met een start in Dordrecht en een eindpunt in Nijmegen. De aanlooproute naar Dordrecht wil ik in 2 etappes doen:
1. van Zoetermeer naar Rotterdam, tot de Erasmusbrug of daar ergens in de buurt. Ca. 25 km
2. van Rotterdam naar Dordrecht. 35 - 40 km
Morgen doe ik de aftrap en wil ik van Zoetermeer naar Rotterdam lopen.
Een mooi moment om ermee te stoppen.
Verdere uitleg volgt mogelijk later!
Dit jaar ga ik voor nummertje 21. Ik hoef niet per sé een bepaald cijfertje of medaille te halen.
- Marko

8 en 9 mei of 9 en 10 mei
Routes uit de gids “11 Stationswandelingen dwars door Noord-Holland”.
1e dag: Beverwijk - Santpoort Noord - Haarlem, 25 km
2e dag: Haarlem - Halfweg - Amsterdam, 28 km
Routes uit de gids “11 Stationswandelingen dwars door Noord-Holland”.
1e dag: Beverwijk - Santpoort Noord - Haarlem, 25 km
2e dag: Haarlem - Halfweg - Amsterdam, 28 km
-
Fien
- W4W Aankomend WalkKING

- Leeftijd: 77
- Kilometers gelopen: 1500
- Aantal N4D volbracht: 15
- Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
Ik ben benieuwd welke route je gaat lopen van Haarlem - Halfweg - Amsterdam. Laat maar weten!
- Marko

Haarlem, langs het Spaarne de stad uit,Fien schreef: 05 mei 2026, 08:15 Ik ben benieuwd welke route je gaat lopen van Haarlem - Halfweg - Amsterdam. Laat maar weten!
Daarna richting en langs de Mooie Nel.
Over rustige paden door de Binnen- en Inlaatpolder, door natuurgebied Houtrak, richting Halfweg. Over het zijkanaal F, langs de Groote Braak, door natuurgebied Lange Bretten, noordelijk langs de wijk Sloterdijk, door Westerpark en langs de Amsterdamse grachten naar Amsterdam Centraal.
-
Fien
- W4W Aankomend WalkKING

- Leeftijd: 77
- Kilometers gelopen: 1500
- Aantal N4D volbracht: 15
- Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
Ziet er uit als een mooie route. Ik was even bang dat de route langs de Haarlemmerweg zou gaan. Dat had je in het verleden eens gedaan.Marko schreef: 05 mei 2026, 16:51Haarlem, langs het Spaarne de stad uit,Fien schreef: 05 mei 2026, 08:15 Ik ben benieuwd welke route je gaat lopen van Haarlem - Halfweg - Amsterdam. Laat maar weten!
Over rustige paden door de Binnen- en Inlaatpolder, door natuurgebied Houtrak, richting Halfweg. Over het zijkanaal F, langs de Groote Braak, door natuurgebied Lange Bretten, noordelijk langs de wijk Sloterdijk, door Westerpark en langs de Amsterdamse grachten naar Amsterdam Centraal.
Veel plezier Martin!
- Marko

Bedankt Fien!Fien schreef: 06 mei 2026, 09:20Ziet er uit als een mooie route. Ik was even bang dat de route langs de Haarlemmerweg zou gaan. Dat had je in het verleden eens gedaan.Marko schreef: 05 mei 2026, 16:51Haarlem, langs het Spaarne de stad uit,Fien schreef: 05 mei 2026, 08:15 Ik ben benieuwd welke route je gaat lopen van Haarlem - Halfweg - Amsterdam. Laat maar weten!
Veel plezier Martin!
Het klopt, ik heb een keer een route gevolgd langs de Haarlemmerweg en andere drukke wegen. Dat was onderdeel van de Pelgrimsroute “van ‘t Wad tot het IJ”.
- Marko

Deze week (do., vr. of za.) wil ik wandelen tussen Rotterdam en Dordrecht, over een afstand van ongeveer 38 km: vrijwel gehele route voert langs en/of over het water en gaat zelfs 1 x onder het water door.
- Tigelu

- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 22181
- Aantal N4D volbracht: 11
- Kennedymarsen volbracht: 20
- Aantal 11 steden gelopen: 1
- Merk wandelschoenen: vifefingers
Geen idee of ik nog kans zie om deze week het Ziltepad NH helemaal af kan maken (moet eigenlijk alleen nog Oosterland-Zürich, voor zover de Afsluitdijk beloopbaar is, maar ik wil in elk geval volgende week ma-do de avondvierdaagse in Den Helder lopen voordat ik volgende week vrijdag vertrek richting Schotland.
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
- Marko

Het wordt zaterdag.Marko schreef: 12 mei 2026, 13:41 Deze week (do., vr. of za.) wil ik wandelen tussen Rotterdam en Dordrecht, over een afstand van ongeveer 38 km: vrijwel gehele route voert langs en/of over het water en gaat zelfs 1 x onder het water door.
- Marko

Uit de wandelgids “11 stationswandelingen dwars door de Alblasserwaard en de Betuwe”:
1e 2 etappes, van Dordrecht via Sliedrecht naar Hardinxveld-Giessendam, ca. 24 km.
Morgen.
1e 2 etappes, van Dordrecht via Sliedrecht naar Hardinxveld-Giessendam, ca. 24 km.
Morgen.
- Marko

Komende week wil ik 2 dagen wandelen (wo., vr., za. en/of zo.)
Routes uit de wandelgids “12 stationswandelingen dwars door Alblasserwaard en Betuwe”:
1e dag: van Hardinxveld-Giessendam, via Gorinchem, naar Arkel, ca. 30 km.
2e dag: van Arkel, via Leerdam, naar Beesd, ca. 27 km
Routes uit de wandelgids “12 stationswandelingen dwars door Alblasserwaard en Betuwe”:
1e dag: van Hardinxveld-Giessendam, via Gorinchem, naar Arkel, ca. 30 km.
2e dag: van Arkel, via Leerdam, naar Beesd, ca. 27 km
- Tigelu

- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 22181
- Aantal N4D volbracht: 11
- Kennedymarsen volbracht: 20
- Aantal 11 steden gelopen: 1
- Merk wandelschoenen: vifefingers
Ben bezig met de routes voor de North Sea Walk 2027 in Schotland.
Afgelopen dagen een citywalk Edinburgh gemaakt en vandaag begonnen aan dag 1 van de tweedaagse en wel in t Nationaal Park apenlanden Hills.
Vandaag een route gelopen en, door het weer (motregen en felle wind, die me op sommige plekken bijna van de Hills afblies) via een shortcut wat ingekort tot 13,38 km.
Morgen de andere stukken lopen, kijken of ik eea goed in Afstandmeten heb staan en of het leuk/mooi/te doen is.
Als dat OK is, is de zondag weer een dag voor mezelf en dan wil ik naar Rosslynn. En daar een ommetje lopen (slechts een km of 8 want ik loop al de hele week met een ontstoken teen dus moet er af en toe een wat kortere route in.)
Afgelopen dagen een citywalk Edinburgh gemaakt en vandaag begonnen aan dag 1 van de tweedaagse en wel in t Nationaal Park apenlanden Hills.
Vandaag een route gelopen en, door het weer (motregen en felle wind, die me op sommige plekken bijna van de Hills afblies) via een shortcut wat ingekort tot 13,38 km.
Morgen de andere stukken lopen, kijken of ik eea goed in Afstandmeten heb staan en of het leuk/mooi/te doen is.
Als dat OK is, is de zondag weer een dag voor mezelf en dan wil ik naar Rosslynn. En daar een ommetje lopen (slechts een km of 8 want ik loop al de hele week met een ontstoken teen dus moet er af en toe een wat kortere route in.)
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.