Blaren...
Moderators: Carola, Tigelu, Moderators, Beheerders
-
Hester
blaren
Om nog ff terug te komen op het onderwerp blaren....
Ik heb ook altijd blaren op m'n rechtervoet en niets op m'n linkervoet. En daar heb ik een kleine theorie over en die gaat als volgt:
het komt waarschijnlijk door dat je je meer afzet met je linker of rechtervoet. oftewel onbewust loop je meer links of rechts.
veel wandelplezier dit weekend bij de heinekenmars!
Ik heb ook altijd blaren op m'n rechtervoet en niets op m'n linkervoet. En daar heb ik een kleine theorie over en die gaat als volgt:
het komt waarschijnlijk door dat je je meer afzet met je linker of rechtervoet. oftewel onbewust loop je meer links of rechts.
veel wandelplezier dit weekend bij de heinekenmars!
-
cynthia
-
j.kos
Re: blaren
Dat heb ik dus ook, en ook altijd rechts. Komt omdat mijn rechtervoet een halve maat groter is dan de linker.Hester schreef:Om nog ff terug te komen op het onderwerp blaren....
groet,
Jakob
- De Haagse Règâh
- W4W Imperator Noviomagum

- Leeftijd: 52
- Afstand 2025: 0
- Loopnummer 2025: 50-A-048
- Kilometers gelopen: 70
- Aantal N4D volbracht: 15
- Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
- Kennedymarsen volbracht: 1
- 100+ wandelingen: 1
- Merk wandelschoenen: Mizuno
- Mood: Gewoon
- Contacteer:
Zou dat kunnen komen door beenlengteverschil? Daardoor loop je namelijk een klein beetje scheef.Hester schreef:Om nog ff terug te komen op het onderwerp blaren....
Ieder mens is niet symmetrisch. Er is altijd verschil in beenlengte. Een "normale" afwijking mag maximaal 1,5 cm bedragen. Is het meer dan kan je er last van krijgen. Ik heb 1,5 cm (vanwege een autoongeluk toen ik 3 jaar was en mijn been had gebroken) en heb soms wel eens flink last van mijn rug, z?ker bij de 4daagse.
Anyway, daar heb jij gelukkig geen last van maar het zou dus kunnen dat dit de reden is van die blaren aan je rechtervoet.
http://nijmegen.dehaagseregah.nl
You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager
You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager
-
Richard
Dat beenlengteverschil zou je natuurlijk wel mooi op kunnen lossen met een extra zooltje aan ?en kant. Hoewel: Manja heeft ook beenlengteverschil, maar de orthopeed zei: als je normaal niet ook al allerlei klachten hebt in rug, heupen, knieen of wat dan ook, dan n?et corrigeren.De Haagse R?g?h schreef:Zou dat kunnen komen door beenlengteverschil? Daardoor loop je namelijk een klein beetje scheef.Hester schreef:Om nog ff terug te komen op het onderwerp blaren....
Ieder mens is niet symmetrisch. Er is altijd verschil in beenlengte. Een "normale" afwijking mag maximaal 1,5 cm bedragen. Is het meer dan kan je er last van krijgen. Ik heb 1,5 cm (vanwege een autoongeluk toen ik 3 jaar was en mijn been had gebroken) en heb soms wel eens flink last van mijn rug, z?ker bij de 4daagse.
Anyway, daar heb jij gelukkig geen last van maar het zou dus kunnen dat dit de reden is van die blaren aan je rechtervoet.
- De Haagse Règâh

- Contacteer:
Klopt helemaal. Je moet ook z?ker niet zelf gaan klooien met zooltjes maar eerst naar een orthopeed gaan.Richard schreef:[
Dat beenlengteverschil zou je natuurlijk wel mooi op kunnen lossen met een extra zooltje aan ?en kant. Hoewel: Manja heeft ook beenlengteverschil, maar de orthopeed zei: als je normaal niet ook al allerlei klachten hebt in rug, heupen, knieen of wat dan ook, dan n?et corrigeren.
Chuck Yeager
Chuck Yeager
-
cynthia
Ja gelijk hebben ze, je moet niet meteen alles veranderen.
Toen ik mijn wandelzooltjes in de winkel wilde laten aanpassen, mijn rechter iets laten ophogen, wilden ze dat in eerste instantie dan ook niet doen. Want je kunt niet zomaar iets veranderen. Ik moest er eerst maar eens 40km mee gaan lopen.
Toen vertelde ik dat ik in mijn normale steunzolen die verhoging had en dat ik na 25 km lopen toch echt last van mijn rug kreeg met die niet-verhoogde steunzolen. Dus toen deden ze het wel en ik heb sindsdien geen rugpijn meer gehad met die wandelzooltjes.
Toen ik mijn wandelzooltjes in de winkel wilde laten aanpassen, mijn rechter iets laten ophogen, wilden ze dat in eerste instantie dan ook niet doen. Want je kunt niet zomaar iets veranderen. Ik moest er eerst maar eens 40km mee gaan lopen.
Toen vertelde ik dat ik in mijn normale steunzolen die verhoging had en dat ik na 25 km lopen toch echt last van mijn rug kreeg met die niet-verhoogde steunzolen. Dus toen deden ze het wel en ik heb sindsdien geen rugpijn meer gehad met die wandelzooltjes.
-
Manja
- De Haagse Règâh

- Contacteer:
ben ook eens op jacht geweest maar ze zijn idd nergens te koop.Manja schreef:Ik heb al een aantal mensen over een blarenprikker gehoord. Zo'n ding lijkt me handiger dan een naald. Dus ik op zoek...
Ik kan dus nergens een blarenprikker vinden!![]()
Niet bij de drogist, niet bij de apotheek (Huh? Een wat?), niet bij Bever...
Hoe kom ik in vredesnaam aan een blarenprikker??
Ik koop er meestal voorraad voor een jaar. Handig voor het gezin als ze nieuwe schoenen hebben gekocht.
Vroeger was ik spelden steriel aan het maken in het vuur enzo maar dit is beter.
Ik heb vanochtend het ??nnalaatste exemplaar gebruikt
Chuck Yeager
Chuck Yeager
-
Manja
Bedankt voor de tip! Dan gaan we maandag op de Wedren die tent maar leegkopenDe Haagse R?g?h schreef:ben ook eens op jacht geweest maar ze zijn idd nergens te koop.Manja schreef:Ik heb al een aantal mensen over een blarenprikker gehoord. Zo'n ding lijkt me handiger dan een naald. Dus ik op zoek...
Ik kan dus nergens een blarenprikker vinden!![]()
Niet bij de drogist, niet bij de apotheek (Huh? Een wat?), niet bij Bever...
Hoe kom ik in vredesnaam aan een blarenprikker??
Wacht tot maandag, op de Wedren staat er een grote drogisterijtent. Daar kan je meters blarenprikkers kopen voor ca 5 ct per prikkertje.
Ik koop er meestal voorraad voor een jaar. Handig voor het gezin als ze nieuwe schoenen hebben gekocht.
Vroeger was ik spelden steriel aan het maken in het vuur enzo maar dit is beter.
Ik heb vanochtend het ??nnalaatste exemplaar gebruikt
- De Haagse Règâh

- Contacteer:
Ook zijn er kilometers leukoplast e.d. te koop. Die gast is vrij compleet met alles wat je als wandelaar nodig zou hebben. Ik koop eigenlijk niets vantevoren.Manja schreef: Bedankt voor de tip! Dan gaan we maandag op de Wedren die tent maar leegkopen
Chuck Yeager
Chuck Yeager
- Sunny

- Leeftijd: 43
- Kilometers gelopen: 9140
- Aantal N4D volbracht: 11¼
- Kennedymarsen volbracht: 6
- Aantal 11 steden gelopen: 2
- Merk wandelschoenen: Hanwag
- Mood: Erg blij
- Contacteer:
- De Haagse Règâh

- Contacteer:
De kraam van de drogist en de krant staat overigens aan de Bijleveldsingel bij het Julianaplein.
Chuck Yeager
Chuck Yeager
-
marianka
Blarenprikker? Ik knip altijd een gat uit mijn blaar, dan kan-ie nooit meer vollopen. Wel flink wat jodium erop daarna.
Bij de verzorgingsposten van mijn oude werkgever hadden ze daar een ander trucje voor. Ze staken eerst een (gedesinfecteerde) naald dwars door de blaar heen en haalden dan over die naald een scheermesje. Op die manier liep al het vocht er snel uit en kon je het losliggende vel ter bescherming vasttapen.
Bij de verzorgingsposten van mijn oude werkgever hadden ze daar een ander trucje voor. Ze staken eerst een (gedesinfecteerde) naald dwars door de blaar heen en haalden dan over die naald een scheermesje. Op die manier liep al het vocht er snel uit en kon je het losliggende vel ter bescherming vasttapen.