Zweetvoeten!!
Moderators: Carola, Tigelu, Moderators, Beheerders
-
Petra
Zweetvoeten!!
Help, ik heb sinds kort erg veel last van zweetvoeten.
Nooit gehad en ook geen idee hoe het zo komt.
Ik draag goede Gore-tex schoenen met Falke TK2 sokken.
Heeft er iemand nog wat ideeën?
Zo kan ik de vierdaagse niet uitlopen.
Succes met de voorbereidingen!!
-
dragonfly
Re: Zweetvoeten!!
Ja je kan gewohl gebruiken dat is creme tegen zweet voeten blijven ze droogPetra schreef:Help, ik heb sinds kort erg veel last van zweetvoeten.
-
erik
dragonfly schreef:Ja je kan gewohl gebruiken dat is creme tegen zweet voeten blijven ze droogPetra schreef:Help, ik heb sinds kort erg veel last van zweetvoeten.
-
geertje
- Bosso
- W4W Imperator Noviomagum

- Leeftijd: 61
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: pfff.
- Aantal N4D volbracht: 11!
- Volgende wandeltocht: In twijfel.
- Kennedymarsen volbracht: 7.
- 100+ wandelingen: 6
- Merk wandelschoenen: Hanwag.
geertje schreef:Dun laagje talkpoeder en af en af en toe wat bij poederen helpt bij mij altijd goed. Sinds kort loop ik niet meer met falke sokken (gebruikte coolmax). Loop nu met badstof sportsokken scheelt ook heel erg veel.
Groetjes Geertje
Toch geen witte
Bosso.
Ik beroep me op mijn zwijgrecht.
- De Haagse Règâh

- Leeftijd: 52
- Afstand 2025: 0
- Loopnummer 2025: 50-A-048
- Kilometers gelopen: 70
- Aantal N4D volbracht: 15
- Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
- Kennedymarsen volbracht: 1
- 100+ wandelingen: 1
- Merk wandelschoenen: Mizuno
- Mood: Gewoon
- Contacteer:
"Sinds kort" dus? Zijn er dingen die veranderd pas geleden waarna je dus last kreeg?Petra schreef:Help, ik heb sinds kort erg veel last van zweetvoeten.
Nieuwe schoenen, nieuwe soort sokken?
Als je dat weet ben je waarschijnlijk achter de oorzaak van je zweetvoeten. Verander dit dan weer naar wat je vroeger droeg toen je geen last had.
http://nijmegen.dehaagseregah.nl
You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager
You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager
-
Petra
Nee, helaas zijn er geen dingen veranderd, behalve dan dat ik mischien een kilo of 2 ben aangekomen. Vooer de rest geen veranderingen. Zelfde broek, zelfde routes, zelfde wandelmaatje, zelfs dezelfde rugzak. Tot begin juni totaal geen problemen en inene...................................... zweetvoeten en dus blaren waar ik ze nooit heb gehad.
Iedereen alvast bedankt voor de tips.
We zien elkaar in Nijmegen.
-
Hundje
Andere weersomstandigheden?!Petra schreef:Nee, helaas zijn er geen dingen veranderd, behalve dan dat ik mischien een kilo of 2 ben aangekomen. Vooer de rest geen veranderingen. Zelfde broek, zelfde routes, zelfde wandelmaatje, zelfs dezelfde rugzak. Tot begin juni totaal geen problemen en inene...................................... zweetvoeten en dus blaren waar ik ze nooit heb gehad.
- Bill de oud naut

- Leeftijd: 68
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 2016/30
- Aantal N4D volbracht: 30
- Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
- Kennedymarsen volbracht: 18
- 100+ wandelingen: 4
- Merk wandelschoenen: lowa
- Mood: Gewoon
- Contacteer:
Of toch die 2 kiloHundje schreef:Andere weersomstandigheden?!Petra schreef:Nee, helaas zijn er geen dingen veranderd, behalve dan dat ik mischien een kilo of 2 ben aangekomen. Vooer de rest geen veranderingen. Zelfde broek, zelfde routes, zelfde wandelmaatje, zelfs dezelfde rugzak. Tot begin juni totaal geen problemen en inene...................................... zweetvoeten en dus blaren waar ik ze nooit heb gehad.
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!
http://www.deoudnaut.nl
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!
http://www.deoudnaut.nl
-
Gejoco
Smeer je voeten een avond in met babyzinkzalf, trek oude sokken aan, dat spul geeft erg af en je kijgt het er bijna niet meer uitgewassen, en ga zo slapen. De volgende ochtend je voeten goed wassen.
Met een beetje geluk ben je dan voor een paar weken van je zweetvoeten af.
Heb je al een kampferspiritus geprobeerd?
-
erik
Black socks they never get dirty, the longer you wear them the stronger they get.Gejoco schreef:Smeer je voeten een avond in met babyzinkzalf, trek oude sokken aan, dat spul geeft erg af en je kijgt het er bijna niet meer uitgewassen, en ga zo slapen. De volgende ochtend je voeten goed wassen.
Sometimes I think I should wash them but something inside of me says no not yet, not yet not yet
(èèn van de eerste wandelliedjes die ik ken)
-
Gejoco
erik schreef:Black socks they never get dirty, the longer you wear them the stronger they get.Gejoco schreef:Smeer je voeten een avond in met babyzinkzalf, trek oude sokken aan, dat spul geeft erg af en je kijgt het er bijna niet meer uitgewassen, en ga zo slapen. De volgende ochtend je voeten goed wassen.
Sometimes I think I should wash them but something inside of me says no not yet, not yet not yet![]()
(èèn van de eerste wandelliedjes die ik ken)
-
beetjewandelen
- Gewohl werkt super bij mij.
- Gore-tex ademt goed voor waterdichte schoenen, maar nooit zo goed als veel andere (niet-waterdichte) schoenen.
- Ik heb vreemd genoeg ook altijd problemen met mijn TK2 sokken wat betreft zweet. Mijn oude dikkere TK9 nooit problemen evenals andere merken dikkere sokken....
hmm een beetje laat ook mijn reactie, misschien voor de vierdaagse van volgend jaar.
- Gore-tex ademt goed voor waterdichte schoenen, maar nooit zo goed als veel andere (niet-waterdichte) schoenen.
- Ik heb vreemd genoeg ook altijd problemen met mijn TK2 sokken wat betreft zweet. Mijn oude dikkere TK9 nooit problemen evenals andere merken dikkere sokken....
hmm een beetje laat ook mijn reactie, misschien voor de vierdaagse van volgend jaar.
- pietman
- W4W Getalenteerd

- Leeftijd: 56
- Afstand 2025: 50
- Kilometers gelopen: ??
- Aantal N4D volbracht: eeh
- Volgende wandeltocht: nijmegen!
- 100+ wandelingen: 5
- Merk wandelschoenen: Meindle
- Contacteer:
gaat er natuurlijk eigenlijk om wat er veranderd is, daar kan ik je niet mee helpen, maar ik heb vreeeeselijke zweet voeten, gebruik al 10 jaar TK4, werkt voor mij goed, maar je voeten moeten er wel tegen kunnen dat ze uren in vrij natte omgeving moeten overleven...