Waar heb jij gelopen vandaag?

Hier kunt u onderwerpen lezen en toevoegen die te maken hebben met andere wandelmarsen in Nederland

Moderators: Moderators, Beheerders

Plaats reactie
Spatoes
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2979
Lid geworden op: 29 jan 2009, 19:43
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Spatoes »

fhd schreef: En meteen afmelden, dat kan natuurlijk ook. Staan ze zeker heel raar te kijken? Lijkt mij wel apart. Haha.
Inschrijven en meteen afmelden hoor ik hier wel vaker.
Stel: de route komt dicht langs je huis of dorp, je loopt de route naar de finish, je schrijft je netjes in want 'voor niets gaat de zon op', je meldt je gelijk af, stempel in je wandelboekje, krijgt een routebeschrijving en loopt het vervolg van de route.

Of: liep vorig jaar op 2e Pinksterdag naar de Milsbeek, schreef me om 10 uur nog in voor de 42 km, gelijk afgemeld want ik zou nooit voor 17.00 uur binnen zijn, routebeschrijving mee en gaan.
Toen heel gezellig met Marko 'gewandeld' per sms als voorbereiding op "Cuijk 2016".
Kwam vlak bij huis, thuis een lekkere rust genomen en weer verder om de Breedeweg heen. Op donderdag zag ik de routebordjes al hangen en toen ik ze op maandag tegen 16.00 uur 'nodig had' waren ze al opgehaald maar waren bekende wegen voor mij. Om 17.00 uur langs "De Sleutel" waar de rust al gesloten was omdat iedereen toch om 17.00 uur in de Milsbeek moest zijn.
Was met eigen inzicht en draai een leuke wandeling van zo'n 48 km met ondersteuning van Marko!

Of zoals Cornelia al schreef: lopend naar de start van de Zevenheuvelentocht, inschrijven, afmelden, wandelboekje stempelen, koffie/thee/sanitaire stop en gaan!
Spatoes
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2979
Lid geworden op: 29 jan 2009, 19:43
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Spatoes »

fhd schreef: @Tina: Mooi verslag van Texel. Ik ga er volgende week een paar dagen heen maar denk dat er meer gefietst dan gewandeld wordt..
Angelique, leuke dagen op het mooie 'Tessel'!
Gebruikersavatar
fhd
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 nov 2014, 17:39
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: meindl
Locatie: Haarlem

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door fhd »

Dank Spatoes! Zo leer ik nog eens wat!
Gebruikersavatar
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4721
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

Mooi verslag Angelique.
Je hebt in ieder geval ook in deze provincie (georganiseerd) gelopen.
Gebruikersavatar
LOopmans
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2015, 11:00
Leeftijd: 36
Afstand 2025: 50
Kilometers gelopen: ~10000
Aantal N4D volbracht: 13
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door LOopmans »

Nergens gelopen vandaag, maar ik was tot gisteren nog wel in de veronderstelling dat vandaag de Pegasustocht vanuit Wekerom zou zijn, maar die is dus volgende week pas. Ik weet ook niet waarom ik met vandaag in mijn hoofd zat, maar gelukkig kwam ik daar gisteravond net op tijd achter anders had ik een doelloos ritje naar Ede gemaakt. :lol:

Het is nog erger eigenlijk, want ik zie allemaal wandelaars voor mijn deur langslopen op dit moment, en het blijkt dat er vanuit Maasdam hier in de buurt wel vandaag een tocht is. Had ik gewoon alsnog kunnen gaan lopen! Nu is het te laat helaas.

Als mijn hoofd niet vast zat...

Vorig weekend echter wél gaan lopen met mijn vader vanuit het vakantiepark Het Grote Bos in Doorn; de Utrechtse Herfstbossentocht, 15km. Vorig jaar alleen gelopen, een mooie route richting Austerlitz en de bekende Pyramide waar mijn vader niet wist wat hij zag (ik zelf had deze verrassing dus vorig jaar) want de laatste keer dat wij daar waren, enkele decenia geleden waarschijnlijk, was deze nog amper zichtbaar en groeiden de bomen en struiken in tegenstelling tot vandaag de dag nog tot de voet van de Pyramide. De toegang was destijds via een vervallen hutje en geroeste poort verborgen in het bos om daarachter ineens bij een mysterieuze trap uit te komen. Nu staat het in een open veld, zichtbaar vanaf alle zijden, is er een mooie strakke trap en hebben duidelijk meer mensen dit gebied ontdekt dan vroeger het geval was. Verder is de route zoals de naam al aangeeft vooral door bos, wat eigenlijk altijd fijn lopen is.
Gebruikersavatar
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4721
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

Vanuit Zoetermeer via rustige fietspaden naar Delft gewandeld en daar even in de stad gesnuffeld. Terug met de bus.
Vandaag "fase 2" nieuwe schoenen inlopen.
Vorige week 6 km en vanmiddag 12 km op de nieuwe schoenen gelopen. Schoenen zitten en lopen lekker. Wel heb ik nu 1 blaar. Niet preventief afgeplakt omdat ik bij een dergelijke afstand geen blaren verwacht.
Gebruikersavatar
Sammie6306
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2269
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:44
Leeftijd: 48
Afstand 2025: 40 km
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Locatie: Almelo

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Sammie6306 »

Marko schreef:Vanuit Zoetermeer via rustige fietspaden naar Delft gewandeld en daar even in de stad gesnuffeld. Terug met de bus.
Vandaag "fase 2" nieuwe schoenen inlopen.
Vorige week 6 km en vanmiddag 12 km op de nieuwe schoenen gelopen. Schoenen zitten en lopen lekker. Wel heb ik nu 1 blaar. Niet preventief afgeplakt omdat ik bij een dergelijke afstand geen blaren verwacht.
Oeps... hopelijk geen last meer van na het 'inlopen'.
Gebruikersavatar
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3296
Lid geworden op: 18 feb 2007, 14:40
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Truitje »

Gisteren heeft Bertus samen met zus Diny en Alfred Kling in Amerongen de Maarten Luther Wandeltocht gelopen. Een wandeltocht met Kerken als controle en rustplaatsen. En natuurlijk heeft hij onderweg weer heel wat foto's geschoten. Een gedeelte daarvan heb ik voor jullie in een album geplakt. Veel plezier ermee: https://myalbum.com/album/G13rhR9whYLS
Gebruikersavatar
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3296
Lid geworden op: 18 feb 2007, 14:40
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Truitje »

Afgelopen zondag heeft Bertus de eerste tocht van de Winterserie in Wijchen gelopen. Hij is hierbij weer langs heel wat bekende plekjes gekomen. Voor de foto's klik hier: https://myalbum.com/album/MJa75gbziAf2
Gebruikersavatar
Tigelu
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2653
Lid geworden op: 10 feb 2007, 19:59
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 22181
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 20
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Locatie: Den Helder

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Tigelu »

Vanavond een uurtje door Den Helder gestiefeld. Waren maar 5-6 km maar wel leuk, zo in het donker.
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
Gebruikersavatar
footloose
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Berichten: 1298
Lid geworden op: 25 mei 2009, 15:46
Leeftijd: 64
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: Betuwetocht
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Locatie: Lochem

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door footloose »

Tigelu schreef:Vanavond een uurtje door Den Helder gestiefeld. Waren maar 5-6 km maar wel leuk, zo in het donker.
Voel je je er al een beetje thuis?
Misschien komen we op 8 of 15 december even bij je langs op doorreis naar en van Texel. Zijn vrijdagen, hoe zit je dan met je werk?
Gebruikersavatar
Tigelu
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2653
Lid geworden op: 10 feb 2007, 19:59
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 22181
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 20
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Locatie: Den Helder

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Tigelu »

footloose schreef:
Tigelu schreef:Vanavond een uurtje door Den Helder gestiefeld. Waren maar 5-6 km maar wel leuk, zo in het donker.
Voel je je er al een beetje thuis?
Misschien komen we op 8 of 15 december even bij je langs op doorreis naar en van Texel. Zijn vrijdagen, hoe zit je dan met je werk?
Ik werk op vrijdag officieel van 7:30-17 uur. Maar de laatste tijd neem ik de middagen nog wel eens vrij (dan heeft een collega de telefoondienst en kan ik eerder weg). Maar ik kan ook thuis werken als ik wil. Moet er dan alleen de dag ervoor aan denken dat ik de laptop mee naar huis neem.
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
Gebruikersavatar
Cornelia
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 6969
Lid geworden op: 04 okt 2006, 14:32
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Locatie: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Cornelia »

Vandaag, samen met Ingrid, vanuit Almere de Oostvaardersplassen herfst/winter gelopen.
Omdat Ingrid gisteren met een vriendin op pad was en ik gisteravond om 23.00 uur thuis was uit m'n werk hadden we al besloten om 20 km. te lopen.
De weersverwachting was niet echt uitnodigend om op pad te gaan maar toch ingeschreven en voor de zekerheid de route van de 15 km. meegenomen voor als het wel beestenweer zou worden.
Wat betreft het weer: de thuisblijvers hadden ongelijk, wat hebben we het, op een paar klein buitjes na, getroffen. Zelfs een regenboog gezien.
Uiteindelijk toch de 15 km. routekaart gebruikt omdat we verkeerd gelopen waren.
Dat hadden we wel snel in de gaten maar het stuk was prachtig en héérlijk stil. We zouden wel zien waar we uit zouden komen.
Toen de Oostvaardersdijk in het zicht kwam zijn we toch maar terug gelopen naar het 1ste rustpunt.
Toen zagen we het pad vanuit een hele andere hoek en dat hebben degene die wel goed zijn gelopen toch maar mooi gemist. Genoten hebben we.
Gelijk maar het uitkijkpunt een bezoekje gebracht waar we de zendmast van Lelystad duidelijk konden zien.
Vanaf De Oostvaarders de route van de 15 km. erbij gehaald en verder foutloos terug gelopen naar de start/finishlocatie.
Het is onvermijdelijk dat je bij deze wandeling, voordat je bij de Oostvaardersplassen ben en weer terug, een stuk door de bebouwing moet lopen.
En nee, dan is een eindeloos stuk rechttoe rechtaan door een woonwijk, gelijk en groot kazerneterrein, nu niet echt aantrekkelijk.
Bij nakijken van de globale route op afstandmeten.nl kwam ik toch nog op 17 km.. Mooi zat!
"Life is like a beach, enjoy the waves"
Gebruikersavatar
qltel
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Berichten: 664
Lid geworden op: 13 mar 2017, 09:47
Leeftijd: 57
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Grisport
Mood: Vrolijk
Locatie: Goch Pfalzdorf in Duitsland
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door qltel »

Gisteren wandelingetje van 20 Km met een vriendin gemaakt en gelijk ook 14 geocaches gevonden..
Gewoon doorlopen, meer is het niet..
Gebruikersavatar
Cornelia
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 6969
Lid geworden op: 04 okt 2006, 14:32
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Locatie: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Cornelia »

qltel schreef:Gisteren wandelingetje van 20 Km met een vriendin gemaakt en gelijk ook 14 geocaches gevonden..
Het topic vraagt: "waar"?
"Life is like a beach, enjoy the waves"
Plaats reactie

Terug naar “Wandelmarsen in Nederland”