Waar heb jij gelopen vandaag?

Hier kunt u onderwerpen lezen en toevoegen die te maken hebben met andere wandelmarsen in Nederland

Moderators: Moderators, Beheerders

Gebruikersavatar
joyke
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2996
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:31
Leeftijd: 40
Afstand 2025: 4x40
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 3
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Meindl Caracas
Mood: Vrolijk
Locatie: wijchen - nijmegen

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door joyke »

heerlijk rondje heumens oord vanaf union malden weer een mooie 8.7 kilometer in de benen was er heerlijk stil op paar vliegtuig achtige na die over kwamen
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
Gebruikersavatar
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4722
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

22 oktober, Gelderswoudse Polder route vanuit Benthuizen, 14 km
Vandaag heb ik een route gelopen uit de nieuwe wandelgids “Wandelen in Rijnland”.
De route is in totaal 14 km lang en kan in het laatste gedeelte worden ingekort tot ca. 11 of 12 km (mits ik start in Benthuizen en niet in Zoetermeer).
En dat laatste doe ik.

Vanuit Benthuizen wandel ik vrijwel direct de Gelderswoudse Polder in. Er volgen enkele kerkenpaden waar ook runderen gebruik van maken.
Na de kerkenpaden gaat het richting ‘t Geertje (kinderboerderij). Hier zijn lekkernijen te koop bij een kraampje in 1 van de schuren. Ik vind het hier te druk dus ik loop door.
Ik besluit om in het nabijgelegen Recreatiegebied, rondom de Zoetermeerse Plas, mijn meegenomen consumpties te nuttigen. Ik heb dan 7 km gelopen en heb op dat moment geen klachten (alléén tijdens de 1e 2 km had ik milde klachten welke ik snel onder controle kreeg).
De volgende plas waar ik langs wandel is de Noordhovens Plas en daarna volgt de Benthuizerplas.

Ik voel me goed dus het inkorten van de route is niet nodig. Via Zoetermeers meest recente wijk “Oosterheem” en het nieuwe “Bentwoud” kom ik weer in Benthuizen aan.
Het Bentwoud is een jong bos met een 1e aanplant in 2009 en is nu al het grootste aaneengesloten natuurgebied van Zuid-Holland.
Dit gebied ken ik nog niet en wil ik een volgende keer ontdekken.
Ik ben blij dat ik deze afstand weer kan lopen. Met deze afstand kan ik weer een aantal mooie routes uit de nieuwe wandelgids lopen. Voorlopig hou ik het dan ook maar even bij deze afstand!
Gebruikersavatar
Jeltsje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3780
Lid geworden op: 09 mei 2012, 22:37
Leeftijd: 67
Kilometers gelopen: 27+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Jeltsje »

Fijn dat het wandelen weer goed is gegaan :vague:
Gebruikersavatar
qltel
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Berichten: 666
Lid geworden op: 13 mar 2017, 09:47
Leeftijd: 57
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Grisport
Mood: Vrolijk
Locatie: Goch Pfalzdorf in Duitsland
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door qltel »

Ik heb nergens gelopen vandaag. Maar mijn vriendin Monique wel. Loopt vandaag 80 km van Alkmaar naar Baarn om geld in te zamelen voor deze vrouw: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -wees-zoon . (deze actie startte overigens hier: https://frontpage.fok.nl/sitenews/83862 ... eisje.html )

De erfbelasting is intussen bij elkaar, maar nu zamelt Monique geld in om Linda een grote wens van Linda in vervulling te laten gaan. Nouja, dat geld is intussen ook al bij elkaar, maar ik vind het gewoon ontzettend stoer van Monique dat ze dit doet. (Ze heeft al een keer 60 gelopen, dus dit is haar eerste keer 80)

Zien waar ze is? https://www.google.com/maps/@52.2930235 ... !2e2?hl=nl

Foto's en verslag? https://frontpage.fok.nl/nieuws/838659/ ... -milo.html
Gewoon doorlopen, meer is het niet..
Gebruikersavatar
Jeltsje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3780
Lid geworden op: 09 mei 2012, 22:37
Leeftijd: 67
Kilometers gelopen: 27+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Jeltsje »

Geweldig dat ze dat doet :y:
Gebruikersavatar
postmuts
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Berichten: 1199
Lid geworden op: 01 okt 2010, 19:37
Leeftijd: 62
Afstand 2025: niet
Loopnummer 2025: niet
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 2
Volgende wandeltocht: ??....niet meer
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Van alles
Mood: Vrolijk
Locatie: Hippolytushoef

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door postmuts »

Wat een geweldig mooi gebaar :l:
Gebruikersavatar
qltel
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Berichten: 666
Lid geworden op: 13 mar 2017, 09:47
Leeftijd: 57
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Grisport
Mood: Vrolijk
Locatie: Goch Pfalzdorf in Duitsland
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door qltel »

om 21:07 is ze aangekomen. Ze heeft dus ruim 21 uur gelopen..
Gewoon doorlopen, meer is het niet..
Gebruikersavatar
Cornelia
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 6972
Lid geworden op: 04 okt 2006, 14:32
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Locatie: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Cornelia »

qltel schreef:om 21:07 is ze aangekomen. Ze heeft dus ruim 21 uur gelopen..
Knap gedaan hoor.
"Life is like a beach, enjoy the waves"
Gebruikersavatar
Cornelia
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 6972
Lid geworden op: 04 okt 2006, 14:32
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Locatie: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Cornelia »

Op Ameland gisteren geprobeerd de 11 km. route te volgen van tussen Sliken Zand.
Ging hier en daar fout en soms zelf een padje links en rechts genomen omdat ons het pad van de route niet aanstond.
Ruim 13 km. op de teller, mooi resultaat van een heerlijk dagje buiten en uitwaaien.

Vanmorgen tegen de middag de wandelschoenen weer aan.
Eerst langs de wadden kant voor de wind.
Richting Buren waar we weer onze eigen weg gingen om zoveel mogelijk de drukte ( lees: verkeer) te ontwijken.
Nu ook weer her en der links en rechts een pad genomen.
Uiteindelijk ruim 9 km. op de teller.
"Life is like a beach, enjoy the waves"
Gebruikersavatar
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4722
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

Cornelia schreef:Op Ameland gisteren geprobeerd de 11 km. route te volgen van tussen Sliken Zand.
Ging hier en daar fout en soms zelf een padje links en rechts genomen omdat ons het pad van de route niet aanstond.
Ruim 13 km. op de teller, mooi resultaat van een heerlijk dagje buiten en uitwaaien.

Vanmorgen tegen de middag de wandelschoenen weer aan.
Eerst langs de wadden kant voor de wind.
Richting Buren waar we weer onze eigen weg gingen om zoveel mogelijk de drukte ( lees: verkeer) te ontwijken.
Nu ook weer her en der links en rechts een pad genomen.
Uiteindelijk ruim 9 km. op de teller.
Fijn dat jullie toch nog lekker hebben kunnen lopen op Ameland.
Gebruikersavatar
Cornelia
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 6972
Lid geworden op: 04 okt 2006, 14:32
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Locatie: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Cornelia »

Marko schreef:
Cornelia schreef:Op Ameland gisteren geprobeerd de 11 km. route te volgen van tussen Sliken Zand.
Ging hier en daar fout en soms zelf een padje links en rechts genomen omdat ons het pad van de route niet aanstond.
Ruim 13 km. op de teller, mooi resultaat van een heerlijk dagje buiten en uitwaaien.

Vanmorgen tegen de middag de wandelschoenen weer aan.
Eerst langs de wadden kant voor de wind.
Richting Buren waar we weer onze eigen weg gingen om zoveel mogelijk de drukte ( lees: verkeer) te ontwijken.
Nu ook weer her en der links en rechts een pad genomen.
Uiteindelijk ruim 9 km. op de teller.
Fijn dat jullie toch nog lekker hebben kunnen lopen op Ameland.
Dat vonden we zelf ook.
"Life is like a beach, enjoy the waves"
Gebruikersavatar
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4722
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

29 oktober, Bentwoud Zoetermeer, 14 km
Vandaag heb ik opnieuw een wandelroute uit de gids “Wandelen in Rijnland” gelopen. Deze keer ben ik het Bentwoud ingegaan.
Het Bentwoud is een nieuw bos-natuur-recreatiegebied met een 1e aanplant van bomen in 2009. Het is dus nog een jong bos. Het gebied is ca. 800 ha. groot en bevat ca. 80 km aan wandel-en fietspaden.
Het Bentwoud ligt tussen Zoetermeer en Boskoop en maakt onderdeel uit van de groenblauwe slinger door Zuid-Holland. Deze slinger verbindt 5 natuurgebieden met elkaar en is mede ontwikkeld om te voorkomen dat de Rotterdamse en Haagse regio's aan elkaar groeien.

Vanaf station Oosterheem ( halte Randstadrail in Zoetermeer) loop ik al snel het Bentwoud in.
In de 1e kilometers loop ik eerst onder de HSL-spoorlijn door en even later loop ik door het zogeheten kinderbomenbos.
In dit bos gaan ‘levensbomen’ (Italiaanse populieren) groeien voor overleden kinderen en ‘geboortebomen’ (Haagbeuken) voor nieuwe wereldburgertjes. Het bos gaat bestaan uit vijf cirkels van ongeveer 500 bomen. Ik zie nog geen herdenkingsbomen. Mijn oog valt op stenen paddenstoelen met namen van kinderen erop. Daaronder de geboortedatum van het kind (geboorteboom) en bij een aantal ook een overlijdensdatum erop.

Op een splitsing van paden verlaat ik het verharde voetpad en dit maakt plaats voor een pad langs een sloot. Hier kun je aan weerskanten van de sloot lopen en via bruggetjes de sloot oversteken. Dit laatste doe ik een paar keer om enkele zwanen-gezinnen te ontwijken.
De ondergrond is hier behoorlijk drassig. Het pad is enkele kilometers lang.
Om nog meer zwanen te ontwijken steek ik een weiland dwars over om vervolgens uit te komen op de verharde weg.
De harde ondergrond voelt prettig aan maar dat duurt niet lang. Opnieuw gaat de route over drassige paden.

In de verte zie ik de hefbrug van Boskoop. Zover ga ik vandaag niet komen want de route buigt af, richting het landgoed Bentwoud. Hier is een gigantisch golfterrein. De wandelpaden gaan hier dwars doorheen. Het gebied van het golfterrein is opengesteld voor alle publiek.
Er volgen nog wat modderpaden en dan loop ik het Bentwoud uit en de Zoetermeerse wijk Oosterheem weer in om te eindigen bij de halte van de Randstadrail alwaar mijn auto geparkeerd staat.
In deze route zaten wat “hindernissen” die mijn coördinatievermogen flink op de proef hebben gesteld. Ik heb deze alle goed weten te doorstaan.
In verband met de verwachte regenval in de voormiddag heb ik niet gerust, maar dat vond ik geen enkel probleem. Het is tot het einde droog gebleven. Pas bij thuiskomt begon het te regenen.
Gebruikersavatar
Jeltsje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3780
Lid geworden op: 09 mei 2012, 22:37
Leeftijd: 67
Kilometers gelopen: 27+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Jeltsje »

Fijn dat het wandelen goed is gegaan Martin :y:
Gebruikersavatar
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3296
Lid geworden op: 18 feb 2007, 14:40
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Truitje »

Dat klinkt als een geslaagde wandeling, fijn voor je
Gebruikersavatar
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4722
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

Jeltsje schreef:Fijn dat het wandelen goed is gegaan Martin :y:
Truitje schreef:Dat klinkt als een geslaagde wandeling, fijn voor je
Het smaakt naar “meer”. Dat komt ook wel weer. Rustig opbouwen.
Plaats reactie

Terug naar “Wandelmarsen in Nederland”